Fitness Seller

Coronavirus

Jij loopt zeker ook op klompen naar je kaasboer?

Zijn er nog aandelen/goederen om in te investeren of meh?

Jij loopt zeker ook op klompen naar je kaasboer?
Huh communisten die liegen dat doen ze anders nooit!

En nee je zult geen videomateriaal kunnen maken van mensen op klompen in elke regio van Nederland. Of overal klompenrestaurants vinden met google maps. Of mensen die op straat wilde klompen vangen voor op de bbq.

Kan haast niet anders dat de WHO vanaf vandaag het een pandemie noemt. Teveel ziektehaarden waar de patient zero van onbekend is.

Zelfs in Iran. Daar heeft de ziekte wel een raar verloop. Vanmorgen waren er nog 50 sterfgevallen. Rond de lunch zijn die weer opgestaan :shake:

de WHO vandaag tijdens zijn daily update:

"For the moment, we are not witnessing the uncontained global spread of this #coronavirus, and we are not witnessing large-scale severe disease or death. Does this virus have pandemic potential? Absolutely. Are we there yet? From our assessment not yet"

"What we see are epidemics in different parts of the world, affecting countries in different ways & requiring a tailored response.

wat een fail...noem het beestje gewoon bij zijn naam.

Laatst bewerkt:
Het is ook (nog) geen pandemie.

Prijzen internetwinkels stijgen flink vanwege de schaarste door een verstoorde supply route.

Verschillende landen gaan mogelijk (waarschijnlijk) een recessie in.

Wie is er al aan bezig om een voorraadje aan te leggen? Ik heb soswieso altijd redelijk wat (eten en drinken) op voorraad.

Ik begrijp ze wel. Als autoriteit zijnde moet je je woorden zorgvuldig wegen. Wat je niet wilt, is dat er paniek uitbreekt. Daar is niemand bij gebaat.
Ik begrijp dat ze geen paniek willen, maar ik vind dat een dergelijk orgaan er ook geen doekjes omheen moet winden. Als er wordt gekeken naar de definitie van een pandemie dan voldoet Covid-19 hier gewoon aan.
In mijn ogen zorgt onze regering meer voor paniek aangezien ze niet bepaalt een dergelijk advies geven mbt de ernst van de situatie en hoe hier mee om te gaan. De topvirologen geven aan dat een 60% besmettingsgraad van de bevolking dit jaar te verwachten is. Op dit moment zou ik als burger graag willen weten op welke manier er wordt voorbereid op het komende virus, echter hoor ik hier niets over.

Het lijkt mij verstandig dat de regering bijvoorbeeld naar de bevolking duidelijke leefrichtlijnen, zoals duidelijke handhygiëneadviezen (zoals hoe je je handen goed wast), het ontwijken van sociale groepsbijeenkomsten en het advies om even geen handen te schudden of te zoenen.

Op deze manier wordt het Nederland mogelijk om een zeer sterke toename van besmettingen enigszins af te zwakken zodat er voor een relatief groot percentage van de ernstig zieken de mogelijkheid is om zorg te ontvangen in de ziekenhuizen. Hiernaast geeft dit de mogelijkheid om de schade in te beperken totdat we uitslag hebben van de lopende medicatietrials vanuit China waardoor we hopelijk effectiever kunnen behandelen.

Nogmaals, op dit moment is er gewoonweg niet de capaciteit in Nederland om genoeg zuurstof te bieden vanuit de ziekenhuizen wanneer er enkele 1000en nederlanders ernstig komen te liggen.

my 2 cents.

Laatst bewerkt:
gaat wel hard ook in Italie.

Wie is er al aan bezig om een voorraadje aan te leggen? Ik heb soswieso altijd redelijk wat (eten en drinken) op voorraad.

Ja ga toch maar even kijken om wat dingetjes te halen.
Maar ik werk in centrum Amsterdam dus als het hier komt ben ik sowieso de lul.

Een goede vriend van mij koopt vaak om de zoveel tijd 40 kg rijst (zeer goede kwaliteit Basmati rijst uit Pakistan, speciaal voor pilav). Zijn vrouwtje maakt daar zeer nice pilav van, eten ze volgens mij dagelijks (ze zijn Afghaans). Volgende week haalt ie 100kg rijst. Ik neem waarschijnlijk 40 kg van hem over. Binnenkort nog 10 kg rauwe droge kikkererwten halen (cheap ass). Breekt de shit uit, dan sla ik nog snel wat blikvoedsel en nog 10 kg kikkererwten in.

Rijst is 3 jaar houdbaar zonder verlies van kwaliteit. Kikkererwten idem. Komt het niet zo ver, dan kan ik de helft van de rijst kwijt aan m'n broer. Die kikkererwten gaan sowieso wel op in 2 jaar aan het maken van hummus.

Met een beetje rationeren kunnen 2 personen dan makkelijk 4 maanden 'overleven' op deze voorraad. Beetje playstationen, batsen en netflixen, terwijl de zombie apocalypse door dit koude kikkerlandje raast.

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn hoop gevestigd op de grote profeet, mijn Jesaja @Kaassaus dat dit gewoon ff een winterdingetje is.

Maar heb toch voor de zekerheid ff "28 days later" en "I am legend" bekeken ter inspiratie

Oh en ook nog even deze naast mijn bed gelegd, kan altijd van pas komen jwz
aptmuyo7-900.jpg

• Topic Starter Topic Starter
This song is going viral in China

giphy.446285.gif

• Haha
Waarderingen: mat
Mensen echt bang dat ze zich thuis moeten opsluiten ?

• Like
Waarderingen: mat
Terug
Naar boven