XXL Nutrition

Coronavirus

M'n AAS is verstuurd.

• Like
Waarderingen: mat
Nou nou,
Ik ga alvast 10kg oats, 5kg (xxl) whey, en paar tubbies (xxl) multi vits inslaan.
Als dat bolletje van Italië even groot wordt als dat van Wuhan..
Noord Zweden of Nigeria lijken mij wel een goede plaats voor een schuilbunker.

lolzz.png
Gewoon naar Noord-Korea gaan.

Cambridge - Een pandemie van COVID-19 is nauwelijks nog te voorkomen. Veertig tot zeventig procent van de wereldbevolking zal het nieuwe coronavirus krijgen, maar heel ernstig is dat ook weer niet: de meeste mensen merken weinig, of zelfs helemaal niets.

Die voorspelling doet Marc Lipsitch, epidimoloog en professor aan de Universiteit van Harvard, in tijdschrift The Atlantic. ’Ook jij krijgt waarschijnlijk het nieuwe coronavirus’, luidt de headline boven het artikel.

Professor Lipsitch wijst erop dat de ziekte voor veel mensen zal meevallen. „Velen zullen lichtjes ziek zijn, of geen symptomen hebben.” Net als bij normale griep, die ook levensbedreigend is voor oudere en zieke mensen, zullen de meeste corona-patiënten überhaupt niet medisch behandeld worden. Je bent dus even ziek, mogelijk, maar gaat niet naar de dokter.

Professor Lipsitch wijst erop dat de ziekte voor veel mensen zal meevallen. „Velen zullen lichtjes ziek zijn, of geen symptomen hebben.” Net als bij normale griep, die ook levensbedreigend is voor oudere en zieke mensen, zullen de meeste corona-patiënten überhaupt niet medisch behandeld worden. Je bent dus even ziek, mogelijk, maar gaat niet naar de dokter.
Helemaal mee eens, in 2017 zijn er in Nederland 9500 mensen overleden aan de gevolgen van het griepvirus. We moeten het dus wel in het juiste perspectief blijven zien.

Hier wat info over griep aantallen in de VS van deze winter.

Laatst bewerkt:
Ik maak me ook verder geen echte zorgen, maar er is wel een verschil met de griep.

De griep gaat al generaties lang rond, ons lichaam kan daar relatief goed tegen. 9500 doden onder miljoenen besmettingen is dan ook bijna niks.

Dit virus is nu al een stuk dodelijker, we weten nu niet hoe groot de kans is dat die nu verder muteert en dodelijkere verschijnselen krijgt.

Vorige seizoen (dus niet toen er 9500 doden waren) waren er in Nederland geen miljoenen besmettingen maar 400.000.

Wat is eigenlijk het overlijdenspercentage buiten China om?

3% van 10 miljoen is behoorlijk wat doden in Nederland zo’n 30.000. En 6 % ernstige gevallen betekent een hoop ziekenhuisbedden die er niet zijn.

Helemaal mee eens, in 2017 zijn er in Nederland 9500 mensen overleden aan de gevolgen van het griepvirus. We moeten het dus wel in het juiste perspectief blijven zien.

Hier wat info over griep aantallen in de VS van deze winter.
dit is totaal niet te vergelijken met een griep. Percentueel gezien komt het percentage doden niet eens in de buurt van een griep.

En waarom is dat percentage zó belangrijk?

Ik denk nogsteeds dat die 3% mortality rate niet klopt.

Mortaliteit = (doden / (doden + genezen)) * 100%

Nu gebruiken ze de formule:

Mortaliteit = (doden / besmettingen) * 100%

Die tweede formule klopt natuurlijk niet aangezien deze besmette mensen nog zowel kunnen genezen als sterven.

Ik denk nogsteeds dat die 3% mortality rate niet klopt.

Mortaliteit = (doden / (doden + genezen)) * 100%

Nu gebruiken ze de formule:

Mortaliteit = (doden / besmettingen) * 100%

Die tweede formule klopt natuurlijk niet aangezien deze besmette mensen nog zowel kunnen genezen of sterven.
Mijn gezonde boerenverstand zegt ook dat je met die eerste formule de mortaliteit onderschat als je in de fase zit dat het aantal besmettingen nog snel toeneemt. Als het aantal besmettingen in een gebied enigszins is gestabiliseerd is die eerste formule volgens mij wel nauwkeurig.

Mijn gezonde boerenverstand zegt ook dat je met die eerste formule de mortaliteit onderschat als je in de fase zit dat het aantal besmettingen nog snel toeneemt. Als het aantal besmettingen in een gebied enigszins is gestabiliseerd is de formule volgens mij wel nauwkeurig.
*Nvm je had al aangepast

Maar wat je zegt klopt, de echte mortaliteit zullen we pas over een (paar) jaar weten.

*Nvm je had al aangepast

Maar wat je zegt klopt, de echte mortaliteit zullen we pas over een (paar) jaar weten.
Maar stel nu eens dat iedereen die wordt besmet binnen drie weken of overlijdt of geneest. Dan zou je nu al een goede schatting van de mortaliteit kunnen geven op basis van eerste gevallen.

Maar stel nu eens dat iedereen die wordt besmet binnen drie weken of overlijdt of geneest. Dan zou je nu al een goede schatting van de mortaliteit kunnen geven op basis van eerste gevallen.
Ja en nee. Want de eerste groep mensen kunnen nog gebruik maken van medische hulp in ziekenhuizen. Wanneer deze ziekenhuizen vol liggen met zieken (zoals in China) dan is de volgende groep mensen dus de sjaak. Nederland is hier totaal niet op voorbereid. Dan krijg je nog de bijkomende effecten zoals mensen die kapot gaan van andere ziekten omdat ze niet geholpen kunnen worden in ziekenhuizen.

Toen ik een klein jaar geleden een ontstoken blinde darm had zaten 6 van de 7 ziekenhuizen in deze regio vol. De arts had rondgebeld en alleen het OLVG-Oost kon mij helpen. Ik was best verbijsterd dat dit zo slecht geregeld was hier. Tijdens een complete chaotische pandemie was ik dan gewoon de pijp uit gegaan door die appendicitis.

Laatst bewerkt:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/0...oossens-geen-reden-om-niet-naar-italie-te-re/

Je moet dit eens kijken, die linkse arrogantie.

'Het is volkomen veilig om een geïnfecteerd gebied binnen te gaan, als je terug komt en je krijgt symptomen ga dan niet gelijk daar de dokter'
'Wij zien ook geen reden om geïnfecteerden Italianen te ontvangen in bussen vol voor potje voetbal hiero'
Italië moest al lang afgesloten zijn.
Gewoon absurd dit.
Europa gaat snel zinken.
Inb4 'ga enkel naar buiten om te werken"
inb4 'oops ziekenhuizen vol, nou sterf nu maar in hoekje ofzo'
Italïe blijft een ontwikkelingsland.
:rolleyes:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/0...oossens-geen-reden-om-niet-naar-italie-te-re/

Je moet dit eens kijken, die linkse arrogantie.

'Het is volkomen veilig om een geïnfecteerd gebied binnen te gaan, als je terug komt en je krijgt symptomen ga dan niet gelijk daar de dokter'
'Wij zien ook geen reden om geïnfecteerden Italianen te ontvangen in bussen vol voor potje voetbal hiero'
Italië moest al lang afgesloten zijn.
Gewoon absurd dit.
Europa gaat snel zinken.
Inb4 'ga enkel naar buiten om te werken"
inb4 'oops ziekenhuizen vol, nou sterf nu maar in hoekje ofzo'
Italïe blijft een ontwikkelingsland.
:rolleyes:
Men wilt de economie redden door geen paniek te zaaien en geen verregaande maatregelen te treffen. Echter zal dit slappe beleid een nog veel destructievere werking op de economie hebben.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven