MuscleMeat

Coronavirus

• Topic Starter Topic Starter
Alleen zieken en ouderen worden toch besmet of hoe zit dat nou?

Ff de stats op basis van een retrospectief onderzoekje van 72.314 mensen wanneer we kijken naar mortaliteitperentage.

Leeftijd_________________Aantal (%)_____________Overlijdingspercentage
0-9_____________________416 (0.9%) _____________0%
10-19__________________ 549 (1.2%)_____________0.2%
20-29___________________3619 (8.1%)___________0.2%
30-39___________________7600(17.0%___________0.2%
40-49___________________8571(19.2%)___________0.4%
50-59___________________10008 (22.4%)_________1.3%
60-69___________________8583 (19.2%)__________3.6%
70-79___________________3918 (8,8%)____________8%
80+_____________________1408 (3.2%)____________14.8%

Van deze groep verging de ziekte als volgt:

36.160 (80.9%) mild
6.168 (13.8%) ernstig
2.087 (4.7%) kritisch

BRON: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/32064853

Laatst bewerkt:
Mensen echt bang dat ze zich thuis moeten opsluiten ?
Nee dat niet, maar stel steden gaan in quarantaine dan krijg je voedsel tekorten in supermarkten. En stel dat gebeurd niet, maar er breekt massahysterie en paniek uit, dan komt er een run op voedsel.

Ik heb liever wat achter de hand just in case. Gebeurd er niks, dan eet ik lekkere rijstgerechten de aankomende 2 jaar.

Maar het belangrijkste is dat je gewoon goed in de gaten houdt wat er in de rest van de wereld gebeurd. Komt er een massale run op houdbare producten in omliggende EU-landen, dan zal het hier ook gebeuren. Italië is dus een goede pilot.

De topvirologen geven aan dat een 60% besmettingsgraad van de bevolking dit jaar te verwachten is.
Het lijkt mij verstandig dat de regering hier ook al duidelijke leefrichtlijnen zou geven aan de bevolking, zoals duidelijke hygiëneadviezen, het ontwijken van sociale groepsbijeenkomsten en het advies om even geen handen te schudden of te zoenen.
Kan je het dan niet net zo goed laten gebeuren? Kunnen we ons hier wel tegen wapenen?

Nee dat niet, maar stel steden gaan in quarantaine dan krijg je voedsel tekorten in supermarkten. En stel dat gebeurd niet, maar er breekt massahysterie en paniek uit, dan komt er een run op voedsel.

Ik heb liever wat achter de hand just in case. Gebeurd er niks, dan eet ik lekkere rijstgerechten de aankomende 2 jaar.
Klopt, ik heb ook nog twee kleine kinderen en als ik het 2 weken langer vol kan houden dan een onvoorbereid gezin ben ik al blij.

Klopt, ik heb ook nog twee kleine kinderen en als ik het 2 weken langer vol kan houden dan een onvoorbereid gezin ben ik al blij.
Je duidt op de dood met 2 weken langer volhouden ? In dat opzicht zou ik die 2 weken niet willen uitzitten als je toch de pijp uit gaat.

Kan je het dan niet net zo goed laten gebeuren? Kunnen we ons hier wel tegen wapenen?
Gebeuren gaat het inderdaad toch wel, we kunnen het zo goed mogelijk proberen te vertragen zodat er genoeg ziekenhuisbedden zijn voor de ernstige en kritieke gevallen. Als je kijkt naar de percentage 13.8 en 4.7 dan lijkt dit niet zo hoog. Wanneer je je indenkt dat deze cijfers overeenkomen met tienduizenden Nederlanders dan is het natuurlijk best ernstig.

Paar kanttekeningen mbt de bovenbeschreven studie.
-Mogelijk is het percentage doden overtrokken omdat veel mensen met milde of geen symptomen het ziekenhuis waarschijnlijk mijden en dus niet worden meegerekend in de studie.
- In China rookt een enorm percentage van de bevolking en is de luchtkwaliteit om te janken...mogelijk leid dit tot een groter percentage doden in het land, momenteel is het percentage doden in de rest van de wereld 0.7%.

-Aan de andere kant overlijden de mensen met Covid-19 vaak in de tweede of derde week van de aandoening...er is dus sprake van een soort "lag effect".
- Bij een grote uitbraak zal het aantal mensen dat sterft van de ernstige en kritische groep verwacht ik sterk toenemen, aangezien zij afhankelijk zullen zijn van zuurstofsuppletie wat er dan niet is. (momenteel heeft Hubei dit probleem ook...maar kan rekenen op een groot deel van de wereld die zuurstof naar hen opstuurt. Dit houd natuurlijk op wanneer deze landen zelf met de ziekte kampen)

Laatst bewerkt:
Gebeuren gaat het inderdaad toch wel, we kunnen het zo goed mogelijk proberen te vertragen zodat er genoeg ziekenhuisbedden zijn voor de ernstige en kritieke gevallen. Als je kijkt naar de percentage 13.8 en 4.7 dan lijkt dit niet zo hoog. Wanneer je je indenkt dat deze cijfers overeenkomen met tienduizenden Nederlanders dan is het natuurlijk best ernstig.
Ach dan is vol ineens niet meer vol.

Ach dan is vol ineens niet meer vol.
Dat zou het idee zijn ja. Nu nog wachten op actie vanuit de regering.
Verder denk ik niet zo snel dat er een voedseltekort zou komen in Nederland (als massahysterie uitblijft), voedsel zou er genoeg moeten zijn voor meerdere weken per inwoner. Hiernaast exporteren onze boeren enorm veel van het voedsel naar het buitenland.

Wapens in huis hebben is trouwens ook altijd een goed idee. Hoeft geen vuurwapen te zijn.

Wapens in huis hebben is trouwens ook altijd een goed idee. Hoeft geen vuurwapen te zijn.
en een aangepaste auto
20131221-193025.jpg

gewoon omdat t kan.

Paar kanttekeningen mbt de bovenbeschreven studie.
-Mogelijk is het percentage doden overtrokken omdat veel mensen met milde of geen symptomen het ziekenhuis waarschijnlijk mijden en dus niet worden meegerekend in de studie.
- In China rookt een enorm percentage van de bevolking en is de luchtkwaliteit om te janken...mogelijk leid dit tot een groter percentage doden in het land, momenteel is het percentage doden in de rest van de wereld 0.7%.

-Aan de andere kant overlijden de mensen met Covid-19 vaak in de tweede of derde week van de aandoening...er is dus sprake van een soort "lag effect".
- Bij een grote uitbraak zal het aantal mensen dat sterft van de ernstige en kritische groep verwacht ik sterk toenemen, aangezien zij afhankelijk zullen zijn van zuurstofsuppletie wat er dan niet is. (momenteel heeft Hubei dit probleem ook...maar kan rekenen op een groot deel van de wereld die zuurstof naar hen opstuurt. Dit houd natuurlijk op wanneer deze landen zelf met de ziekte kampen)
Geen zuurstof, geen fentanyl, geen antibiotica, geen 0,9% NaCl-oplossing, etc. Het aantal doden zal dan flink stijgen. Die '3%' doden worden er dan een stuk meer.

Ff de stats op basis van een retrospectief onderzoekje van 72.314 mensen wanneer we kijken naar mortaliteitperentage.

Leeftijd_________________Aantal (%)_____________Overlijdingspercentage
0-9_____________________416 (0.9%) _____________0%
10-19__________________ 549 (1.2%)_____________0.2%
20-29___________________3619 (8.1%)___________0.2%
30-39___________________7600(17.0%___________0.2%
40-49___________________8571(19.2%)___________0.4%
50-59___________________10008 (22.4%)_________1.3%
60-69___________________8583 (19.2%)__________3.6%
70-79___________________3918 (8,8%)____________8%
80+_____________________1408 (3.2%)____________14.8%

Van deze groep verging de ziekte als volgt:

36.160 (80.9%) mild
6.168 (13.8%) ernstig
2.087 (4.7%) kritisch

BRON: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/32064853

Het is dus een ernstige ziekte. Maar dodelijk is het vooral voor ouderen en zwakke mensen.

Best heftig, het is hopen dat je niet oud bent of bij de 5% ernstige gevallen hoort.

We gaan het allemaal krijgen. Het ishopen op een geneesmiddel dat het virus kan remmen en zsm een vaccin.

Het is dus een ernstige ziekte. Maar dodelijk is het vooral voor ouderen en zwakke mensen.

Best heftig, het is hopen dat je niet oud bent of bij de 5% ernstige gevallen hoort.

We gaan het allemaal krijgen. Het ishopen op een geneesmiddel dat het virus kan remmen en zsm een vaccin.
Je hebt gelijk, een hogere leeftijd is niet bepaalt handig bij deze ziekte. Ook is het denk ik nu een goed moment om te stoppen met roken mocht je dit nog niet hebben gedaan.

Nou nou,
Ik ga alvast 10kg oats, 5kg (xxl) whey, en paar tubbies (xxl) multi vits inslaan.
Als dat bolletje van Italië even groot wordt als dat van Wuhan..
Noord Zweden of Nigeria lijken mij wel een goede plaats voor een schuilbunker.

lolzz.png

Terug
Naar boven