Fitness Seller

Coronavirus

'fitte mensen' zo fit ziet jan er niet uit
1585164497461.png

Zei iemand fit??

A7DAB5B9-05D8-49C6-B1E9-50C95A652BD8.jpeg

Wie denkt dat de gyms inderdaad 6 april weer open gaan?

Gratis sporten tot 1 juni kan er wel uit als de gym straks dicht is tot 1 juni.

Bijlagen

• IMG-20200325-WA0029.jpg
    IMG-20200325-WA0029.jpg
    102,7 KB · Weergaven: 76
Ik heb niet alles gelezen, want het is niet bij te houden hoe snel het gaat hier, dus excuses als ik reageer op iets dat al beantwoord is of gezegd is.

Hier wordt er gewoon schoolwerk gedaan, minder dan als ze de hele dag op school zitten maar het werk wordt gewoon gedaan.
Zelfde als ik thuiswerk, Ik denk dat de zomervakantie doorwerken geen optie is, de leerlingen hebben die periodes echt nodig, er zijn vakanties geboekt.
Ik zie niet in waarom doorwerken in de zomervakantie geen optie is. Leerlingen moeten zich niet zo aanstellen. Ik snap best het uitkijken naar een vakantie, maar het is maar net waar je je op instelt.
Hoewel de meeste overlijdens inderdaad bij onze bejaarden valt, zijn er toch in België overlijdens van mensen in de leeftijdscategorie 40-49 jaar en dat waren geen mensen met zware onderliggende aandoeningen. Eén van de betreurde overlijdens was zelfs een cross fitter van 40 jaar. Het is een afschuwelijk willekeurig virus. De ene mens heeft zeer milde symptomen en is nauwelijks ziek de andere mens lijdt verschrikkelijk hard. Hoogstwaarschijnlijk evolueert het virus naar een variant die te vergelijken is met een griepvirus maar alsnog is het GEEN griepvirus maar een longaandoening. Het gerucht dat men immuniteit heeft na de ziekte doorstaan te hebben is slechts van tijdelijke aard want het virus zal evolueren naar andere mutaties. Alsnog is er geen vaccin ter beschikking. Men werkt naarstig voort maar dit zal ten vroegste binnen 1 à 1.5 jaar ter beschikking zijn.
Voordat men mij afschiet met waar zijn uw bronnen, wel de meest betrouwbare bron in België is die van Professor virologie Marc Van Ranst van de K.U. Leuven. Die man is zowat HET aanspreekpunt bij ons in de media voor covid-19.
Uitzonderingen bevestigen de regel. Daarnaast zijn er best wat mensen die onderliggende aandoeningen hebben zonder dat zij hier zelf weet van hebben. Denk aan hartafwijkingen bijvoorbeeld. De gemiddelde leeftijd is erg hoog en in Italië heeft 99% van de doden 1 of meer onderliggende aandoeningen (47% zelfs 3 of meer). Ook in Nederland is gebleken dat bijna alle overledenen andere afwijkingen hadden.
Update aantal ziekenhuisopnames per dag:
+29 - 13-03-2020
+21 - 14-03-2020
+26 - 15-03-2020
+43 - 16-03-2020
+109 - 17-03-2020
+94 - 18-03-2020
+81 - 19-03-2020
+154 - 20-03-2020
+193 - 21-03-2020
+152 - 22-03-2020
+242 - 23-03-2020
+265 - 24-03-2020
+341 - 25-03-2020
Bron? Dit komt niet echt overeen met wat Van Dissel verkondigt m.b.t. afvlakken.
Dat alleen oudjes op IC belanden is, inderdaad, ietwat kort door de bocht.
De meeste oudere die overlijden hebben de IC nooit gezien.

Bron? Dit komt niet echt overeen met wat Van Dissel verkondigt m.b.t. afvlakken.
RIVM. Gewoon het verschil tussen het totaal aantal ziekenhuisopnames van elke dag berekenen. Wat problematisch is, is dat dat gaat om het totaal aantal meldingen iedere keer. Het betekent niet dat die ziekenhuisopnames daadwerkelijk in dat etmaal hebben plaatsgevonden. De afbeelding die ik in een latere reactie plaatste laat dit wel zien.
Nou ja, er zit een vertraging in de meldingen ook. Komende dagen zullen we het weten. De eigenlijke data ziet er (tot nu toe) zo uit:
1585143986593.png

Ik hoop dat er de komende dagen inderdaad blijkt dat daar een merkbare afvlakking in zit.

• Like
Waarderingen: BB_
RIVM. Gewoon het verschil tussen het totaal aantal ziekenhuisopnames van elke dag berekenen. Wat problematisch is, is dat dat gaat om het totaal aantal meldingen iedere keer. Het betekent niet dat die ziekenhuisopnames daadwerkelijk in dat etmaal hebben plaatsgevonden. De afbeelding die ik in een latere reactie plaatste laat dit wel zien.
Ah, oké, ik dacht even dat je het aantal ziekenhuisopnames per dag presenteerde, duidelijk. Je kunt inderdaad beter naar de opnames per etmaal kijken (en de trend hierin). De groei neemt in ieder geval af, dus dat is positief. Als R_eff beneden de 1 gebracht kan worden, zijn de maatregelen effectief (Het effectieve reproductiegetal; dit is niet R0, dat ligt op 2,5-2,7). Maar op 1 of 2 dagen kun je nog niet echt conclusies trekken. Kijk naar Italië, daar nam de groei (in het aantal nieuwe patiënten) 2 dagen achtereen af en gisteren ineens weer toe:
1585168988168.png

Terug
Naar boven