AndroidHealthClinic

Coronavirus

Turning point USA is een trado rechts-libertair extremistisch denktankje. Wetenschapontkenners n°1, die genoeg het virus hebben geminimaliseerd.
Doet niets af van wat er in die meme staat, denk dat je deze verkeerd begrepen hebt. de oplossing van de staat is bijna altijd meer belastingen, corona zal uiteindelijk ook weer resulteren in meer belastingen omdat de overheden nu geld vrijmaken om te “helpen” maar iedereen lijkt weer te vergeten dat geen enkele overheid ook maar iets doet om zelf inkomen te genereren behalve elke maand bij de bevolking aankloppen en hun deel op te eisen

Aai onderliggende ziektes, daardoor sterven ze dus niet van de corona, toch @Red Pill ?

Weet niet of jij dit zit als den bericht dat mij ongelijk zou geven, maar het blijft bijzonder hoe jij informatie in perspectief plaatst.

Kijk, deze mensen hadden zichzelf beter moeten isoleren. Als de media meer aandacht had besteed aan specifiek omschrijven welke mensen risico lopen, in plaatst van continu het beeld schetsen dat IEDEREEN even vatbaar is, dan kunnen de mensen die zich in deze omschrijving herkennen eigen verantwoordelijkheid nemen.

Het is een beetje het ‘the boy who cried wolf’ principe. Door de extreme paniek in combinatie met relatief lage sterftecijfers, gaan mensen in zijn algeheel de boodschappers minder serieus nemen. Als realistisch berichtgeving wordt gevoerd, en de RIVM cijfers dit onderbouwen, komt er een consequent geluid en zal je dus onderschatting van risico door gevoelige mensen en overschatting van gezonde mensen voorkomen.

• Like
Waarderingen: BB_
Corona heeft een hogere besmettelijkheid, is geen vaccin voor, legt een zwaardere druk op de gezondheidszorg (!!) door het ziekteverloop en sterftecijfer, mensen hebben er nog onvoldoende weerstand tegen opgebouwd waardoor mensen ernstiger ziek worden.

Tijdens de griepgolf van 2018 zijn er veel sterfgevallen geweest, had ook te maken in combinatie met de koude winter, maar als corona niet wordt ingedamd vallen deze sterftecijfers waarschijnlijk in het niet bij corona.

Tijdens de griepgolf in 2018 lagen er op het hoogtepunt 350 mensen op de IC met ademhalingsproblemen, dat zijn er momenteel al meer dan 850. Tijdens die golf werd de piek bereikt na iets van 13 weken, de 9400 sterfgevallen werden bereikt in 18 weken (75 per dag). Vergelijkbaar met of lager dan het aantal sterfgevallen met corona nu, en de piek moet wellicht nog komen. Over een aantal maanden kan je wellicht een betere vergelijking maken.
Je hebt gelijk te pas en te onpas word corona vergeleken met de griep en in doe daar ook gewoon lekker aan mee.

Een andere insteek is kijken naar de kosten die gemaakt (mogen) worden. De afgelopen jaren heb ik meerdere malen gehoord dat medisch gezien één levensjaar tussen de 80k en 100k mag/kan kosten in Nederland, neem het gemiddelde van €90.000 en bedenk dan dat er nu al 15miljard aan overheidsgeld wordt vrijgemaakt en dit mag oplopen tot 90miljard, daar zouden we dan minimaal 167.000 tot 1.000.000 levensjaren voor moeten redden. Het lijkt me dat als je dat door 10 deelt je aan de veilige kant zit wat betreft het aantal leven dat we daarvoor zouden moeten redden, dus 16.700 tot 100.000 Nederlanders. Dat zijn er best veel en dat is alleen nog maar het geld dat de overheid middels een noodfonds wil uitkeren, daar bovenop komen nog ontzettend veel andere kosten en de economische gevolgen van de maatregelen. Al met al hebben we nog nooit zoveel geld uitgegeven om mensenlevens te redden.

@Steks, het heeft geen zin. Perspectief is totaal zoek. “Iedere dode is er een”. Op het moment dat je een geldbedrag aan levensjaren hangt, dan wordt je als Hitler weg gezet.

Mensen willen het verschil niet zien tussen iemand die 80+ is wiens leven een jaar gerekt wordt, en een 40er die wellicht inkomen voor zijn/haar gezin verliest en jaren bijstandsafhankelijk wordt.

Corona never felt so good... :rocker2:

en deze 1e klas engnekken kregen van de RVD maximum exposure tijdens de wandeling van Koning Pils aka dikke zeug en zijn 3 biggetjes in Utrecht :roflol:

EUMBsUaXkAQRNQu  gr.jpg

@Steks, het heeft geen zin. Perspectief is totaal zoek. “Iedere dode is er een”. Op het moment dat je een geldbedrag aan levensjaren hangt, dan wordt je als Hitler weg gezet.

Mensen willen het verschil niet zien tussen iemand die 80+ is wiens leven een jaar gerekt wordt, en een 40er die wellicht inkomen voor zijn/haar gezin verliest en jaren bijstandsafhankelijk wordt.

Een groep ziet dat wel in, maar de groep wiens inkomen en toekomst naar de klote gaat is denk ik nog te klein en de problemen nog te ver weg.
Elke 40er met nu een doorbetaald verlof zal zich eerder om zijn/haar moeder bekommeren dan die "paar" zzp'ers die nu failliet gaan.
Daarbij de onzekerheid hoe schadelijk het virus nog wel of niet is voor gezonde mensen.

Meesten hebben er nu gewoonweg nog niet direct last van en je weet...meeste stemmen gelden.

:roflol: je zou eens een paar weken zonder aandacht zitten

Honderd Nederlandse artiesten en influencers brengen coronalied uit

Honderd Nederlandse artiesten brengen komende week het nummer Zon uit. Het lied, dat voor steun moet zorgen tijdens de coronacrisis, wordt maandag gepresenteerd in het televisieprogramma Jinek.

Aan het nummer werkten verschillende Nederlandse artiesten en influencers mee, onder wie Edsilia Rombley, Gordon, Leontien Borsato, Yolanthe Cabau, Martijn Krabbé, Ellie Lust en Danny Blind.

Alle Nederlandse radiozenders zijn gevraagd het nummer dinsdag om 20.00 uur tegelijkertijd te draaien. De eventuele opbrengsten van het nummer gaan naar goede doelen.

Het lied werd samengesteld en geproduceerd door Han Kooreneef, Luc Weegels, Joost Jellema en Jeroen Rombouts.

Honderd Nederlandse artiesten brengen komende week het nummer Zon uit. Het lied, dat voor steun moet zorgen tijdens de coronacrisis, wordt maandag gepresenteerd in het televisieprogramma Jinek.

Aan het nummer werkten verschillende Nederlandse artiesten en influencers mee, onder wie Edsilia Rombley, Gordon, Leontien Borsato, Yolanthe Cabau, Martijn Krabbé, Ellie Lust en Danny Blind.

Alle Nederlandse radiozenders zijn gevraagd het nummer dinsdag om 20.00 uur tegelijkertijd te draaien. De eventuele opbrengsten van het nummer gaan naar goede doelen.

Het lied werd samengesteld en geproduceerd door Han Kooreneef, Luc Weegels, Joost Jellema en Jeroen Rombouts.
Opgeklopte media stunt die corona.

16 jarig meisje overleden in Frankrijk, zal al wel benoemd zijn in dit topic maar vind het wel een enge gedachte.

16 jarig meisje overleden in Frankrijk, zal al wel benoemd zijn in dit topic maar vind het wel een enge gedachte.
Afschuwelijk.... die ouders, broers en zussen, de ooms en tantes... die gaan nu door een hel. En voor de ouders is het leven voorbij; Ik zou het niet te boven komen denk ik.

Afschuwelijk.... die ouders, broers en zussen, de ooms en tantes... die gaan nu door een hel. En voor de ouders is het leven voorbij; Ik zou het niet te boven komen denk ik.

Nee ik ook niet, heb een dochtertje van bijna 3 maanden en had eerst geen zorgen om haar maar door deze verhalen wel.

Nee ik ook niet, heb een dochtertje van bijna 3 maanden en had eerst geen zorgen om haar maar door deze verhalen wel.
3 maanden ... gelukzak! Geniet van elk moment, zelf van de huilbuien 's nachts.. eens die er niet meer zijn zal je ze missen.

Denk dat we stilaan een *facepalm* emoticon nodig hebben bij de like functie.

Als je de filmpjes op deze account ziet van mensen die naar adem snakken dan besef je toch wel dat het ook mij/jou kan gebeuren pff

Terug
Naar boven