AndroidHealthClinic

Coronavirus

Is niet helemaal mijn area of expertise, maar dat werkt een beetje als volgt. Je DNA bevat de genetische code voor het produceren van eiwitten. De oorspronkelijke blauwdruk van een eiwit ligt opgeslagen in een stukje DNA genaamd een gen. Zo'n gen wordt vervolgens getranscribeerd naar RNA (transcriptie: dus van DNA naar RNA). Dit RNA wordt vervolgens wat bewerkt naar messenger RNA (mRNA). Dit mRNA vormt de directe blauwdruk voor een eiwit: het wordt direct uitgelezen om zo een eiwit te vormen (translatie).

Wat je kunt doen is een vaccin leveren dat het mRNA van één van de viruseiwitten bevat. In het geval van het coronavirus zijn ze volgens mij voornamelijk bezig met mRNA dat codeert voor de 'spike-eiwitten'. Dit zijn eiwitten die uitsteken op het oppervlak van het virus en daarmee hechten aan de cellen. Als je een vaccin kunt maken wat die mRNA inbrengt, waardoor jouw lichaam dat eiwit begint te produceren, kan jouw immuunsysteem alvast antilichamen vormen tegen dat spike-eiwit zónder dat je ziek wordt. Zodra het echte virus dan zijn intrede doet staan de antilichamen paraat om de spike-eiwitten van het virus aan te vallen (en ben je dus immuun).
mRNA interacteert niet met het genoom. mRNA zelf doet niets, het wordt simpelweg vertaalt naar een specifiek eiwit. In de cel zijn eiwitcomplexen aanwezig die mRNA uitlezen en eiwit produceren (ribosomen).

(En als aanvulling nog op min vorige post: als ik me niet vergis kunnen mRNA-strengen zelf ook herkend worden door het immuunsysteem, maar geen idee in hoeverre dit bijdraagt aan immuniteit gevormd door een mRNA-vaccin. Niet mijn vakgebied.)

Nee, mRNA wordt continu afgebroken. De halfwaardetijd van de meeste mRNA-strengen ligt in de orde van enkele uren (of althans, degene die ik ken vanuit de spierfysiologie, maar dit zal niet wezenlijk anders zijn t.o.v. andere mRNA-strengen).

Edit: ik heb het even opgezocht, er zijn enkele mRNA-strengen die in rodebloedcellen enkele maanden blijven bestaan. (Wat enigszins logisch is, gezien rodebloedcellen geen celkern hebben, en dus geen nieuw mRNA kunnen produceren.)

Je kunt het niet echt aan of uitzetten. Het zijn gewoon kleine blauwdrukjes die rondzweven in de cel en worden vertaalt naar eiwit zodra ze in aanraking komen met zo'n ribosoom. Om een voorbeeldje te geven. Als je mRNA dat het insuline-eiwit beschrijft weet in te brengen in cellen, dan zullen zij in meer of mindere mate wat insuline produceren voor enkele uren (hooguit een paar dagen). Daarna is het mRNA afgebroken en in de tussentijd kun je dat proces niet echt regelen.

Ik volg je hier eigenlijk totaal niet meer. Wat bedoel je?

Ik kom er vandaag niet meer aan toe achter de computer te zitten maar sprak nog even maatje van me en omschreef jouw argument. Hij gaf aan, jij daar heeft hij 100% gelijk in.

Het zit hem in CRISP technologische en de toepassing en dan weer mRNA. Goed ik moet even rustig in verdiepen morgen.

Dit onderzoek is blijkbaar relevant.

In corona zit positief enkelstrengs NRA volgens hem. Een en ander zou met beetje creatief sleutelen te manipuleren zijn.

Anyway, morgen opvolging.

Ja en geef je de grafiek weer vanaf 0, kom je maar 20% hoger uit dan die week in 2018 betreft totale sterfte en zie je het meer in perspectief betreft totaal aantal doden.

Ben wel benieuwd einde van het jaar of misschien wel begin volgend jaar, dat er in verhouding weer veel minder sterfgevallen zijn dan normaal. Omdat de zwakkeren nu enkele maanden eerder aan de beurt zijn om te overlijden en dat de uiteindelijke echte oversterfte mee kan vallen.
Over niet al te lange tijd hebben we ondersterfte, gaat dan de vlag uit?

giphy.gif

Ik ben toch zo ondertussen wel eens benieuwd naar een poll of jullie meningen. Specifiek naar allereerst geloofwaardigheid en ook in hoeverre mensen achter de maatregelen staan.

Ik denk toch dat 95% van de bevolking geen enkele kwade zin en/of opportunisme vanuit de overheid ziet. Ik ben echt verbijsterd over de mate van acceptatie onder ‘het volk’ en het totale gebrek aan kritische vragen. Terwijl er enerzijds zo ontzettend amateuristisch beleid gevoerd wordt, in de aanleiding naar dit gebeuren en vervolgens de afhandeling, en anderzijds zo ontzettend veel motief is om dit scenario te laten verlopen zoals het nu is.

Het voelt alsof het iedereen totaal besef van perspectief ontbreekt. Alsof er geen machtsstrijden meer bestaan. De wereld enkel en alleen uit vredelievende mensen bestaat.

Ik liet onderstaande video laatst aan mijn vriendin zien en vroeg; denk jij nu echt dat de grenzen zoals ze nu zijn, en de machtsverhoudingen, voor altijd vast liggen? Dat er geen oorlog en machtsspelletjes meer bestaan?

Vraag jezelf af HOEVEEL mensen zijn gestorven iedere keer dat er een stukje land een ander kleurtje krijgt en de grenzen verplaatsen. De 2e wereldoorlog is niet eens zichtbaar

Als ik mensen hoor zeggen “denk je nou echt dat er iemand zo machtswellustig is, zo ziek, zo psychopatisch, dat deze persoon of mensen duizenden mensen zouden laten sterven om meer macht en geld te krijgen?!”. Haha. Mensen be mensen.
Persoonlijk zie ik Corona als moderne oorlogsvoering en is de huidige situatie te beschouwen als WO3. Mijn mening is dat ons land bezet is. Dat wij gevangen zijn.

Mijn mening is blijkbaar controversieel. Zelfs op dit forum. Politieke correctheid maakt dat spreken over de dood van duizenden mensen om vrijheid te waarborgen not done is. Dit terwijl dit de kern is van bijna ieder heldenverhaal.

Een aantal quotes die toch wel van toepassing zijn en mensen toch aan het denken zouden moeten zetten.

“You will never know how much it has cost my generation to preserve your freedom. I hope you will make a good use of it.”
- John Adams (Founding Fathers)

“The only real prison is fear, and the only real freedom is freedom from fear.”
- Aung San Suu Kyi

“They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety.“
- Benjamin Franklin

“Let every nation know, whether it wishes us well or ill, that we shall pay any price, bear any burden, meet any hardship, support any friend, oppose any foe to assure the survival and the success of liberty.”
- John F. Kennedy

“You can be a scared slave or you can be a brave human being.”
- Maxime Lagacé

“We, too, born to freedom, and believing in freedom, are willing to fight to maintain freedom. We, and all others who believe as deeply as we do, would rather die on our feet than live on our knees.
- Franklin Delano Roosevelt

Voor mij persoonlijk wel interessant, voor de mensen die je niet meer aankijken en je vervloeken omdat je kritische vragen stelt over de lockdown en social distance:

“No person is your friend who demands your silence, or denies your right to grow.”
- Alice Walker

Etc etc

Mijn mening is dat de komende maanden de kaarten op tafel komen en wij de hand kunnen zien van enkele grootmachten in deze wereld. We zullen dan zien hoe mensen gaan reageren.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Bonk
Adams en Franklin hadden vast goede ganja. Ik was niet over vrijheid begonnen in een land waarin slavernij toentertijd legaal was. :fluit:

Ik ben echt verbijsterd over de mate van acceptatie onder ‘het volk’ en het totale gebrek aan kritische vragen

is toch met alles in dit land ,als je ziet hoe ze tegenwoordig als lamme schapen met 95 km/h over beide banen van de snelweg kruipen,
inhalen gebeurt bij hoge uitzondering met 96 km/h ,je zal maar eens per ongeluk 101 km/h gaan rijden :roflol:

we zijn maar een laf en volgzaam volkje zonder passie en vuur ,ben je een beetje kritisch dan word je afgeschilderd als bruinhemd en
complotdenker,ik verbaas me nog steeds over het hoge aantal verzetsstrijders dat Nederland heeft voorgebracht in WO2 want je zou zeggen
dat het aantal NSB'rs veel groter moet zijn geweest

Laatst bewerkt:

geHenkOttend :roflol:

Laatst bewerkt:
Mijn mening is dat de komende maanden de kaarten op tafel komen en wij de hand kunnen zien van enkele grootmachten in deze wereld. We zullen dan zien hoe mensen gaan reageren.
Welke grootmachten regeren er dan en waarom volgt 95% van de naties grofweg dezelfde route en waarom zijn 95% van de grote bedrijven het er mee eens?

• Like
Waarderingen: Pren
Hoe kun je minder hard worden geraakt?
“Door de groepsweerbaarheid te vergroten. Er zijn te veel mensen met overgewicht, bijvoorbeeld. Cijfers van de Leefstijlmonitor tonen dat de helft van de Nederlandse volwassenen te zwaar is. Vanaf het zestigste levensjaar is dat bijna zestig procent, waarvan een kwart ernstig overgewicht heeft. Dat heeft sowieso een nadelige invloed op de volksgezondheid, maar wordt verder uitvergroot door het coronavirus of iets soortgelijks. Dat geldt ook voor kanker en hart- en vaatziekten.”

“Oplossingen zijn relatief eenvoudig: zorg dat mensen meer bewegen en minder roken. Als we na de Tweede Wereldoorlog niet massaal waren gaan roken, maar meer hadden bewogen, was de levensverwachting opgelopen tot 95 jaar.”

Parool.nl: Arts over de coronacrisis: 'Weerstand is beter dan immuniteit'.

Don't feed the troll.

“Door de groepsweerbaarheid te vergroten. Er zijn te veel mensen met overgewicht, bijvoorbeeld. Cijfers van de Leefstijlmonitor tonen dat de helft van de Nederlandse volwassenen te zwaar is. Vanaf het zestigste levensjaar is dat bijna zestig procent, waarvan een kwart ernstig overgewicht heeft. Dat heeft sowieso een nadelige invloed op de volksgezondheid, maar wordt verder uitvergroot door het coronavirus of iets soortgelijks. Dat geldt ook voor kanker en hart- en vaatziekten.”

“Oplossingen zijn relatief eenvoudig: zorg dat mensen meer bewegen en minder roken. Als we na de Tweede Wereldoorlog niet massaal waren gaan roken, maar meer hadden bewogen, was de levensverwachting opgelopen tot 95 jaar.”

Dealtje sluiten met Putin en verplichte fatcamps opzetten in Siberië.

"Oplossingen zijn relatief eenvoudig". Leeft hij in een andere dimensie dan ik? We proberen overgewicht al decennia terug te dringen, maar dat wil niet echt lukken zeg maar.

Vetbelasting.

Terug
Naar boven