AndroidHealthClinic

Coronavirus

Vorige week hebben wij 40.000 freelancers uit ons netwerk middels een enquête gevraagd hoe zij de corona-situatie ervaren en welke gevolgen dit heeft voor hun bedrijf. We kregen honderden reacties.

Zie hieronder de belangrijkste conclusies van het onderzoek:
  • 80% van de ondervraagde freelancers heeft te maken met gecancelde opdrachten.
  • Meer dan de helft van de ondervraagde freelancers verwacht een omzetverlies van 50 tot 100 procent.
  • 55% van de freelancers gebruikt de tijd die nu over is, voor zelfontwikkeling. Zij geven aan verschillende online curssussen te volgen. Daarnaast wordt er (meer) tijd gestoken in familie, sport en gezond eten/koken.
  • Freelancers zoeken elkaar online veel op en de online Vrijmibo's zijn zeer populair.
  • Bij vragen over de rol van de overheid wordt het instellen van een tijdelijk basisinkomen veel genoemd.
  • De overheid zou meer freelance opdrachten open moeten zetten voor freelancers in nood. De eisen hiervoor zijn nu nog erg streng.
  • Er wordt gepleit voor uitstel van verplichte verzekeringen, versoepeling van regelingen en belastingen in 2020, en verhoging van de Tozo-vergoeding.

Vettax klinkt leuker.

Zou voor de luchtvaart ook een mooie optie zijn.

Ik maak me heel veel zorgen.
Mijn zorg heeft vooral betrekking tot het welzijn en de ouders van de kinderen. Ik krijg het gevoel dat de overheid de samenleving aan het klaarstomen is om alles terug, veel te snel, open te gooien. De ouders voelen dit ook. De druk die Weyts uitoefent op de virologen is ongezien... Ik maak me zorgen dat men binnen twee weken de kinderen terug naar school zal sturen terwijl de cijfers dit niet rechtvaardigen. Als criminoloog heb ik duizenden uren statistische cijfers geanalyseerd en ik merk dat de overheid de afgelopen week de cijfers op zo'n manier interpreteert EN presenteert, dat het lijkt alsof er enorme sprongen voorwaarts zijn gemaakt. Men spreekt van een daling van het aantal bezette ziekenhuisbedden... maar die daling is grotendeels te wijten aan stijgend aantal doden, en het feit dat men mensen niet meer zo snel opneemt. Dus de cijfers worden kunstmatig naar beneden gehaald. " De curve is afgevlakt en ze is aan het dalen", zegt men met veel trots, maar die "stijging/daling/stijging" zien we al sinds begin april. De daling van 20 personen op een cijfer van 5000 is statistisch verwaarloosbaar....Virologen krijgen niet langer het woord in het journaal want "we hebben hen teveel speelruimte gegeven". Dus vanwege economische belangen zal men de kinderen te snel naar school sturen. "Ja, met mondmaskers en social distancing moet dit lukken".... Welk kind zal onder deze omstandigheden geconcentreerd kunnen opletten, en wat op de speelplaats? En wat met de tientallen ouders aan de schoolpoort... de tram, bus, metro...
Ik mis de kinderen heel erg en voor de klas staan is een droom die werkelijkheid is geworden. Maar als de cijfers niet extreem drastisch dalen lijkt lesgeven in de klas een zeer risicovolle onderneming waar weinig winst uit zal te halen zijn.

Mijn zorg heeft vooral betrekking tot het welzijn en de ouders van de kinderen. Ik krijg het gevoel dat de overheid de samenleving aan het klaarstomen is om alles terug, veel te snel, open te gooien. De ouders voelen dit ook. De druk die Weyts uitoefent op de virologen is ongezien... Ik maak me zorgen dat men binnen twee weken de kinderen terug naar school zal sturen terwijl de cijfers dit niet rechtvaardigen. Als criminoloog heb ik duizenden uren statistische cijfers geanalyseerd en ik merk dat de overheid de afgelopen week de cijfers op zo'n manier interpreteert EN presenteert, dat het lijkt alsof er enorme sprongen voorwaarts zijn gemaakt. Men spreekt van een daling van het aantal bezette ziekenhuisbedden... maar die daling is grotendeels te wijten aan stijgend aantal doden, en het feit dat men mensen niet meer zo snel opneemt. Dus de cijfers worden kunstmatig naar beneden gehaald. " De curve is afgevlakt en ze is aan het dalen", zegt men met veel trots, maar die "stijging/daling/stijging" zien we al sinds begin april. De daling van 20 personen op een cijfer van 5000 is statistisch verwaarloosbaar....Virologen krijgen niet langer het woord in het journaal want "we hebben hen teveel speelruimte gegeven". Dus vanwege economische belangen zal men de kinderen te snel naar school sturen. "Ja, met mondmaskers en social distancing moet dit lukken".... Welk kind zal onder deze omstandigheden geconcentreerd kunnen opletten, en wat op de speelplaats? En wat met de tientallen ouders aan de schoolpoort... de tram, bus, metro...
Ik mis de kinderen heel erg en voor de klas staan is een droom die werkelijkheid is geworden. Maar als de cijfers niet extreem drastisch dalen lijkt lesgeven in de klas een zeer risicovolle onderneming waar weinig winst uit zal te halen zijn.
Alles open gooie is indd het beste wa ze kenne doen

Geloof je niet dat anderzijds in de eerste periode men heeft gekozen om cijfers op een bepaalde manier te interpreteren en publiceren om juist de situatie ernstiger te laten lijken dan hij is? Zijn allemaal standaard trucjes in de crisiscommunicatie.

Geloof je niet dat anderzijds in de eerste periode men heeft gekozen om cijfers op een bepaalde manier te interpreteren en publiceren om juist de situatie ernstiger te laten lijken dan hij is? Zijn allemaal standaard trucjes in de crisiscommunicatie.
Daar ben ik zeker van... zodat de mensen de opgelegde restricties makkelijker zouden aanvaarden. Maar dat neemt niet weg dat de cijfers nu nog steeds te hoog zijn en de dalingen verwaarloosbaar zijn.

Maar dat neemt niet weg dat de cijfers nu nog steeds te hoog zijn en de dalingen verwaarloosbaar zijn.

Maar het gaat nu over een groep die niet erg vatbaar is en daardoor zullen die cijfers wellicht niet verder meer oplopen als je ze terug naar school stuurt.
Hier en daar zal ook een gezond kind erg ziek worden inderdaad maar goed daar kun je niet iedereen voor thuis houden uiteraard.

Maar het gaat nu over een groep die niet erg vatbaar is en daardoor zullen die cijfers wellicht niet verder meer oplopen als je ze terug naar school stuurt.
Hier en daar zal ook een gezond kind erg ziek worden inderdaad maar goed daar kun je niet iedereen voor thuis houden uiteraard.
Niet erg vatbaar? Hoe weet jij dit? Dat moet nog bestudeerd worden. Het zou wel eens kunnen dat ze makkelijk besmet raken en makkelijk mensen besmetten maar zelf niet zo vaak ziek worden...
En ten tweede: leerlingen van het lager onderwijs worden naar school gebracht door een ouder. Al eens aan een schoolpoort gestaan, aan het einde van de dag? 200 ouders die op 15 minuten tijd hun kinderen komen ophalen.... op smalle voetpaden.... Via openbaar vervoer....

maar zelf niet zo vaak ziek worden...

Dit is eigenlijk wat ik bedoelde met niet vatbaar zijn, verkeerd verwoord misschien.

Al eens aan een schoolpoort gestaan, aan het einde van de dag? 200 ouders die op 15 minuten tijd hun kinderen komen ophalen.... op smalle voetpaden.... Via openbaar vervoer....

Dit mag dus niet meer he :) dus dit kan al niet met de nieuwe regels.. moeten ze dan maar iets anders op verzinnen.

En ja er zullen meer mensen besmet worden dan.. maar ja wat is het alternatief dan? Terug onze bunker in en volgend jaar maar weer eens buiten kijken of er al een vaccin is?

Terug
Naar boven