Fitness Seller

Coronavirus

Die nieuwe shirts van Jensen :roflol:

een onderbelicht groot probleem ,niemand kan meer ontsnappen aan de groepsdruk en familie eer

Jij weet net zo goed als ik dat survival of the fittest niet de sterkste, maar de best aangepaste betekent.

Af en toe is het wel leuk en er zijn zeker zaken waar ik je gelijk in geef, maar je hebt een beetje een Thierry Baudet effect op mij, ik ben het in grote lijnen op veel punten met je eens, maar je brengt het zo achterlijk en arrogant dat ik het gewoon niet met je eens kan/wil zijn.

De best aangepaste, hoe dan ook, het resultaat is hetzelfde. Slachtoffers veelal oud, ziek, zwak en misselijke mensen.

De discussie begint meestal vrij redelijk, ook vanuit mij. Maar mensen zijn erg gevoelig. In plaats van denken, “god***domme ja. waarom doen we dit en waar gaat dit heen?!” vindt iemand een spelfout of eigen belang en maakt dat punt van discussie. Dan ga ik wel arrogant worden en zien dat de wil er niet is om te denken buiten de kaders.

Persoonlijk ga ik steeds meer ongeloof hebben in de mensen en wordt mijn toon wat provocerender als ik merk dat mensen toch zo erg blijven hangen In hun emotionele onderbuikgevoel en op alle mogelijke manieren deze rationaliseren. Dat is logisch, een crisis als deze is voor het grootste gedeelte gebaseerd op waarheid. Het gaat echter om het waarom en wanneer. Als je je gaat verdiepen in het ontstaan en de timing van dit event in een periode waarvan ik kan wel bijna zeggen een revolutie gaande in Westerse wereld, dan blijven snel weinig motieven over.

Het is over het algemeen kwestie cognitieve dissonantie, waarbij het reptielen brein verantwoordelijk voor de gevoelens van angst en ongemak het rationeel denken zo veel overheersen, dat men blijft zoeken naar rationele verklaringen om cijfermatig de werkelijkheid te vormen zodat deze in lijn ligt met het gevoel. Zelf heb ik een beetje geproefd van hoe wetenschap te bedrijven en dat was voor mij ook een eye opening. Mijn thesis schrijven en proefopstelling bouwen, de data-analyse en vervolgens de creativiteit en bias in het stuk discussie, dat heeft mij wel enorm sceptisch gemaakt voor wat dan de wetenschappers zijn en wat ze zeggen.

In geval van Corona is het zo klaar als een klontje dat de cijfers die aan de basis van de maatregelen staan multi-interpretabel zijn en eigenlijk naar wens kunnen worden ingezet om C19 een grote dreiging te laten lijken en even zo goed zouden dienen als argument om alle restricties los te laten. Het moge duidelijk zijn dat de ‘lijn Ollongren’; het beperken van de invloed van de burger en het controleren en sturen van digitale informatie, dankzij deze crisis een stroomversnelling heeft gekregen.

En ik blijf er bij, het is zo eenvoudig een nieuwe plotwending door te voeren wat direct rechtvaardigd dat er strenge of alomvattende maatregelen worden doorgevoerd. Bijvoorbeeld een mutatie van het virus waardoor niet de doodzieke 1-2% van de bevolking bezwijkt maar ook de mensen die nog wel even te gaan hadden slachtoffer worden.

Zoals Harpep zegt, oorlog wordt niet meer gevoerd met tanks en grondtroepen. Massa manipulatie en stapsgewijs grenzen verleggen is vele malen effectiever. Vooral met de snelle technologische ontwikkelingen waar precisie manipulatie mogelijk is en big data en iot, machine learning etc allemaal interessante methode van machtsuitbreiding mogelijk maken.

Laatst bewerkt:
Ik geef aan dat het technisch mogelijk is via mRNA bepaalde genetische eigenschappen te manipuleren. Ik zeg direct: dit zijn geen feiten dit is enkel fictie en perspectief. Ik ben geen bioloog maar kan mensen die er voldoende vanaf weten. Ik hoef niet in detail de techniek te doorgronden. Ik zie dat de bevolking wordt gegijzeld en een vaccin wordt opgedrongen, dat alleen is reden genoeg om te twijfelen aan motieven. Galen geeft basis biologie en ik geef hem daarin gelijk. Ik heb zijn antwoord aan die maat van me gestuurd. Die zegt: ja die jongen heeft 100% gelijk. Klaar. Dat ontken ik nergens.

Kijk weet je ik hoef verder niet in een discussie te gaan met mensen die consequent zoeken naar kleine gaten in mijn verhaal om te denken ‘haha zie je wel die mafketel’. Ik hoef jou niet te overtuigen. Als jij niet kan zien dat er gevochten wordt om patenten mbt CRISPR technologie, dat er technologische ontwikkelingen zijn en dan voor jezelf niet gewoon de optie open houdt dat er wel eens mensen kunnen zijn die bepaalde misbruik kunnen maken. Dat is jouw visie. Ik zei direct: deze lockdown zal zo lang duren als nodig is het volk genoeg te onderdrukken dat zij hun vrijheden inleveren in ruil voor schijnveiligheid. Tot op heden denk ik dat daar niets van gelogen is.

Natuurlijk kom ik hier terug om af en toe te ranten en mijn betoog te geven en ja ik ga in discussie. Maar voor mij is dit het prikkelen van de fascinatie van hoe ontzettend sterk de hypnose is en hoe hard mensen hun best blijven doen om hun emotionele angst voor het onbekende, tegen alle feitelijke logica in, te rechtvaardigen. Dat is mooi om te zien.

Dus je geeft aan dat iets 'biologisch' of 'technisch' mogelijk is, terwijl je daarna zegt dat het fictie is of perspectief.
Dus daarmee zeg je dus dat het niet mogelijk is alleen denk jij, als leek, dat het mogelijk is.
Aldus: jouw complottheorien krachtgeven door jouw eigen persoonlijke mening dat niet rust op feiten.

Dit is wat heel veel simpele complottheoriedenkers doen.

Het grappige is, is dat ik en andere niet zo zeer commentaar leveren op hetgeen wat je denkt, maar op jou. Zie het verschil.

Voor mij nieuwe inzichten over Italië:
1. De gezondheidszorg in Italië, zeker het noorden, is niet die van een derdewereldland, ik heb als grap eerder wel zo beweerd in dit topic;
2. Eigenlijk hebben de Italianen zich keurig aan de begrotingsregels gehouden en het zelfs beter gedaan dan Nederland, als je hun schuldenlast uit de jaren '80 niet meetelt, dat is het grote probleem;
3. De regel geen kaas bij vis komt uit de Italiaanse keuken en wordt klakkeloos aangenomen en overgenomen, terwijl er in andere keukens gerechten zijn die dit prima combineren.

Het wordt tijd dat we China eens gaan beschouwen als de gezamenlijke vijand van het Westen. Kunnen we meteen de WHO opdoeken of op zijn minst reorganiseren.

Daarnaast kunnen we dan als Westerse wereld China verantwoordelijk houden voor alle fincanciële kosten die voortvloeien uit deze corona crisis. Het is namelijk een act of war. Overal waar China een vinger in de pap heeft in de Westerse wereld aanpakken. Alle bedrijven die China heeft opgekocht in de Westerse wereld nationaliseren.

f**k China.

Het wordt tijd dat we China eens gaan beschouwen als de gezamenlijke vijand van het Westen. Kunnen we meteen de WHO opdoeken of op zijn minst reorganiseren.

Daarnaast kunnen we dan als Westerse wereld China verantwoordelijk houden voor alle fincanciële kosten die voortvloeien uit deze corona crisis. Het is namelijk een act of war. Overal waar China een vinger in de pap heeft in de Westerde wereld aanpakken. Alle bedrijven die China heeft opgekocht in de Westerse wereld nationaliseren.

f**k China.

HUAWEI maakt toch onze 5G infrastructuur :rolleyes:

Daarnaast kunnen we dan als Westerse wereld China verantwoordelijk houden voor alle fincanciële kosten die voortvloeien uit deze corona crisis. Het is namelijk een act of war. Overal waar China een vinger in de pap heeft in de Westerse wereld aanpakken. Alle bedrijven die China heeft opgekocht in de Westerse wereld nationaliseren.
giphy.gif

PS De staat Missouri heeft deze week wel China aangeklaagd voor haar handelswijze enz.

f**k China.
We doen het zelf!

Net als dat we onszelf door de olie afhankelijk hebben gemaakt van de Islamitische wereld, zo hebben we door de productie naar China te verplaatsen ons van afhankelijk gemaakt van China.

We doen het zelf!

Net als dat we onszelf door de olie afhankelijk hebben gemaakt van de Islamitische wereld, zo hebben we door de productie naar China te verplaatsen ons van afhankelijk gemaakt van China.
Ik had het niet eens over productie, maar we hebben onszelf inderdaad afhankelijk gemaakt dmv van slecht/corrupt bestuur. China koopt al een tijdje massaal bedrijven op in Europa. Ook havens e.d. (Griekenland) kopen ze op.

Nu onze economie naar de klote gaat kunnen ze nog meer opkopen. We zijn al een tijd in oorlog met China. Het is geen oorlog met soldaten, maar een economische oorlog. China steelt ook al jarenlang bedrijfsgeheimen.

Het wordt tijd voor een massale boycot. Breng inderdaad ook alle productie terug naar de Westerse Wereld.

Ik had het niet eens over productie, maar we hebben onszelf inderdaad afhankelijk gemaakt dmv van slecht/corrupt bestuur. China koopt al een tijdje massaal bedrijven op in Europa. Ook havens e.d. (Griekenland) kopen ze op.

Nu onze economie naar de klote gaat kunnen ze nog meer opkopen. We zijn al een tijd in oorlog met China. Het is geen oorlog met soldaten, maar een economische oorlog. China steelt ook al jarenlang bedrijfsgeheimen.

Het wordt tijd voor een massale boycot. Breng inderdaad ook alle productie terug naar de Westerse Wereld.

Moet prima kunnen in het Oosten van de westerse wereld :fluit:

Huawei zit al jaren heel diep in het NL netwerk, en is een grote investeerder.

Dat komt ook omdat bij Westerse ontwikkelingshulp waar jij tegen bent (ik ook in de huidige vorm) daar altijd voor de bühne een hoog gezeur over mensenrechten en democratisering bijkomt, daar doet China niet moeilijk over. Je moet ook niet vergeten dat China vaak investeert in landen zodat Chinese bedrijven daar activiteiten kunnen ontwikkelen. Bijvoorbeeld geld lenen aan Ethiopië (toen de huidige WHO-baas daar minister was) om door Chinese bedrijven infrastructuur aan te leggen. Hoe China het aanpakt met hun nieuwe zijderoute is ergens ook heel indrukwekkend hoor.

Dat komt ook omdat bij Westerse ontwikkelingshulp waar jij tegen bent (ik ook in de huidige vorm) daar altijd voor de bühne een hoog gezeur over mensenrechten en democratisering bijkomt, daar doet China niet moeilijk over. Je moet ook niet vergeten dat China vaak investeert in landen zodat Chinese bedrijven daar activiteiten kunnen ontwikkelen. Bijvoorbeeld geld lenen aan Ethiopië (toen de huidige WHO-baas daar minister was) om door Chinese bedrijven infrastructuur aan te leggen. Hoe China het aanpakt met hun nieuwe zijderoute is ergens ook heel indrukwekkend hoor.
China investeert voor meer macht. China doet niet aan ontwikkelingshulp. China ziet zwakte en dus een moment om in te springen om politieke macht te verkrijgen in arme landen/regio's. Logisch, daar niet van, maar het is in strijd met onze belangen. Tedros is inderdaad een goed voorbeeld. Een Chinese puppet aan het hoofd van de WHO die het coronavirus downplayed en openbaar zegt dat China het onder controle heeft. Hetgeen natuurlijk niet waar is. Door deze misinformatie was de Westerse Wereld (en de rest van de wereld) te laat met adequaat te reageren, hetgeen natuurlijk het doel was.

Dit is simpelweg een vijandige actie en zal dan ook alsdien beschouwt en naar gehandelt moeten worden.

f**k China.
Heb je enig idee hoeveel de westerse chemische industrie geïnvesteerd heeft in China? Hoe wel je dat ongedaan maken zonder 90% van de westerse chemische bedrijven om zeep te helpen? Dit geldt trouwens ook voor India

Terug
Naar boven