Fitness Seller

Coronavirus

@Red Pill Is er een moderne samenleving die je beter* vindt dan de Nederlandse, waar mensen niet slapen, waar manipulatie minder voet aan de grond krijgt en je liever zou willen wonen (en kan werken)?

Beter is een lastig begrip. Te denken valt o.a. aan(?!):
  1. Score persvrijheid (RSF)
  2. Score democratie-index
  3. Niveau onderwijs
  4. Sterkte economie
  5. Privacywetgeving
  6. Welvaart
  7. Infrastructuur
  8. Veiligheid
  9. Kwaliteit gezondheidszorg
  10. Corruptie index
  11. Sociale rechten
  12. Zelfbeschikking
  13. .... ?
  14. .... ?

Wat is de relevantie van deze vraag? Hoe kan je niet inzien dat dit er niet toe doet? Alsof je niet kan doorzien dat het systeem, met al zijn comfort en gemakken, ernstige gebreken heeft.

Jij zit in Alcatraz op de luxe afdelen waar je naast water en brood ook eens per week een rondje mag lopen en vraagt aan de medegevangen: noem mij een afdeling waar ze het beter hebben dan hier.

Ik hoop jou tot denken aan te zetten in de hoop dat je de onzinnige en onjuiste onderdelen van je betoog inziet, maar dat heeft geen enkele zin. Je bent zo overtuigd van je gelijk en als iemand dan met feiten op tafel komt die je ongelijk aantonen lul je er gewoon overheen.

welke feiten heb je het over?

De politiek beslist op onderbuikgevoel van de maatschappij. En waar denk jij dat dit gevoel vandaan komt? Wie creëren dit gevoel? De paniek in de media. Op iedere straathoek waarschuwing. Dag in dag uit anekdotische verhalen over de vriend van een neef die gezond is en op de IC ligt?

Hoe kinderlijk eenvoudig is de manipulatie van het maatschappelijke onderbuikgevoel?Psychologie 101. Mensen zijn risk averse, vinden het lastiger dingen kwijt te raken die ze hebben dan dat ze plezier halen uit dingen vergaren die ze nog niet hebben. Dit is gewoon decision making under uncertainty. Basis biases die iedereen heeft en je bij je eerste lesje marketing te horen krijgt.

Wat is de relevantie van deze vraag? Hoe kan je niet inzien dat dit er niet toe doet? Alsof je niet kan doorzien dat het systeem, met al zijn comfort en gemakken, ernstige gebreken heeft.

Jij zit in Alcatraz op de luxe afdelen waar je naast water en brood ook eens per week een rondje mag lopen en vraagt aan de medegevangen: noem mij een afdeling waar ze het beter hebben dan hier.
Elk systeem heeft gebreken. Het ene meer dan de ander.

Anyway, ik ben gewoon benieuwd of je daar weleens over hebt nagedacht. Want krijg zo langzamerhand de indruk dat het hier een en al cynisme is en als jij je als een van de weinige wakker voelt, lijkt mij dat eenzaam. Waarom dan geen aansluiting zoeken elders.

Ken tientallen mensen die vertrokken zijn. Elk met eigen redenen. Klagen niet, die doen.

Je geeft de Arabieren de schuld van de olieprijsdaling, ik laat zien dat niet zij, maar juist de VS de laatste tijd in verhouding veel olie oppompen en dan is het ineens een slimme econonimische insteek van Trump

Ik geef jou gelijk en zeg dat de kraan niet open gedraaid is, maar onvoldoende dicht. Ofwel, door het enorme verschil supply-demand gecreëerd door enerzijds Amerikaans schalie en anderzijds C19 dip is de prijs gezakt. Ja punt voor jou ik ging te kort door de bocht.

Kijk prima als mensen willen grammar nazien of beetje als je moeder argumenteren van “het gaat er niet om wat je zegt, maar de manier waarop”.

Ik geef jou gelijk en zeg dat de kraan niet open gedraaid is, maar onvoldoende dicht. Ofwel, door het enorme verschil supply-demand gecreëerd door enerzijds Amerikaans schalie en anderzijds C19 dip is de prijs gezakt. Ja punt voor jou ik ging te kort door de bocht.

Kijk prima als mensen willen grammar nazien of beetje als je moeder argumenteren van “het gaat er niet om wat je zegt, maar de manier waarop”.
In die zelfde trant wil ik graag weten wat jij bedoelt met “survivial of the fittest” en of je de vertaling wilt geven. Het komt op mij over aslof je iedereen wilt overbluffen, terwijl je eigen maar weinig van het gebeuren weet. Was dat les twee van je LOI cursus marketing?

Je komt met een verhaal over virussen, RNA, DNA-manipulatie wat kant nog wal raakt. Dat wordt door @Galen naar fijn uitgelegd, maar je blijft van mening dat het wel een beetje kan zoals jij het schetst.

Ik geef aan dat het technisch mogelijk is via mRNA bepaalde genetische eigenschappen te manipuleren. Ik zeg direct: dit zijn geen feiten dit is enkel fictie en perspectief. Ik ben geen bioloog maar kan mensen die er voldoende vanaf weten. Ik hoef niet in detail de techniek te doorgronden. Ik zie dat de bevolking wordt gegijzeld en een vaccin wordt opgedrongen, dat alleen is reden genoeg om te twijfelen aan motieven. Galen geeft basis biologie en ik geef hem daarin gelijk. Ik heb zijn antwoord aan die maat van me gestuurd. Die zegt: ja die jongen heeft 100% gelijk. Klaar. Dat ontken ik nergens.

Kijk weet je ik hoef verder niet in een discussie te gaan met mensen die consequent zoeken naar kleine gaten in mijn verhaal om te denken ‘haha zie je wel die mafketel’. Ik hoef jou niet te overtuigen. Als jij niet kan zien dat er gevochten wordt om patenten mbt CRISPR technologie, dat er technologische ontwikkelingen zijn en dan voor jezelf niet gewoon de optie open houdt dat er wel eens mensen kunnen zijn die bepaalde misbruik kunnen maken. Dat is jouw visie. Ik zei direct: deze lockdown zal zo lang duren als nodig is het volk genoeg te onderdrukken dat zij hun vrijheden inleveren in ruil voor schijnveiligheid. Tot op heden denk ik dat daar niets van gelogen is.

Natuurlijk kom ik hier terug om af en toe te ranten en mijn betoog te geven en ja ik ga in discussie. Maar voor mij is dit het prikkelen van de fascinatie van hoe ontzettend sterk de hypnose is en hoe hard mensen hun best blijven doen om hun emotionele angst voor het onbekende, tegen alle feitelijke logica in, te rechtvaardigen. Dat is mooi om te zien.

Laatst bewerkt:
Elk systeem heeft gebreken. Het ene meer dan de ander.

Anyway, ik ben gewoon benieuwd of je daar weleens over hebt nagedacht. Want krijg zo langzamerhand de indruk dat het hier een en al cynisme is en als jij je als een van de weinige wakker voelt, lijkt mij dat eenzaam. Waarom dan geen aansluiting zoeken elders.

Ken tientallen mensen die vertrokken zijn. Elk met eigen redenen. Klagen niet, die doen.

Ik heb voldoende aansluiten met mensen en vrienden en vind het leuk daar over te filosoferen. Tegelijkertijd vind ik het leuk de ideeen te testen en te kijken wat er gebeurd bij de mensen die in de waan van Corona zijn.

In die zelfde trant wil ik graag weten wat jij bedoelt met “survivial of the fittest” en of je de vertaling wilt geven. Het komt op mij over aslof je iedereen wilt overbluffen, terwijl je eigen maar weinig van het gebeuren weet. Was dat les twee van je LOI cursus marketing?

Haha kijk naar de sterfgevallen. Jij bent slim genoeg in te zien dat ze zeis door het dorre hout gaat en meer is het niet.

Ennuh verder is mijn arrogante betweter houding iets wat je niet te serieus moet nemen. Een kip-ei houding door als enige een standpunt te verdedigen. Ik denk veel te weten maar hoor graag nieuwe inzichten en zal direct toegeven wanneer ik ongelijk heb. Ik heb alleen weinig geduld voor ongefundeerde gevoelsargumenten en onlogische gedachtegangen. Maar in de werkelijkheid ben ik een vriendelijke persoon die iedereen het beste wenst.

Laatst bewerkt:
Haha kijk naar de sterfgevallen. Jij bent slim genoeg in te zien dat ze zeis door het dorre hout gaat en meer is het niet.
Jij weet net zo goed als ik dat survival of the fittest niet de sterkste, maar de best aangepaste betekent.

Ennuh verder is mijn arrogante betweter houding iets wat je niet te serieus moet nemen. Een kip-ei houding door als enige een standpunt te verdedigen. Ik denk veel te weten maar hoor graag nieuwe inzichten en zal direct toegeven wanneer ik ongelijk heb. Ik heb alleen weinig geduld voor ongefundeerde gevoelsargumenten en onlogische gedachtegangen. Maar in de werkelijkheid ben ik een vriendelijke persoon die iedereen het beste wenst.
Af en toe is het wel leuk en er zijn zeker zaken waar ik je gelijk in geef, maar je hebt een beetje een Thierry Baudet effect op mij, ik ben het in grote lijnen op veel punten met je eens, maar je brengt het zo achterlijk en arrogant dat ik het gewoon niet met je eens kan/wil zijn.

Even weer laten weten waarom we al deze maatregelen getroffen hebben.

Had ik al gepost, ik heb wel een dubbel gevoel bij dat ”nieuws”bericht.

..and counting?

Af en toe is het wel leuk en er zijn zeker zaken waar ik je gelijk in geef, maar je hebt een beetje een Thierry Baudet effect op mij, ik ben het in grote lijnen op veel punten met je eens, maar je brengt het zo achterlijk en arrogant dat ik het gewoon niet met je eens kan/wil zijn.

Het gaat er dan dus niet om wat er gezegd wordt maar hoe het gezegd wordt.
Mooi dat jullie het toch eens zijn.

Helder. Ik dacht eigenlijk dat je NL in gedachten had vandaar.
Dat idee wat je erbij hebt is wel voor te stellen. Kijk er zelf tweeledig naar. Het was een proefballon en die is niet helemaal gelukt. Ik denk wel dat veel mensen zoiets hadden van we hebben voor A. gestemd en regering trekt zich niets aan van "ons" en doet B. Dat dit vooraf al duidelijk was en volgens de regels ook niet hoefde, bleek toch anders te worden ervaren door veel stemmers. In dat opzicht voedde het misschien wel meer de al aanwezige ongenoegens die velen al hadden. Te veel mensen grepen het raadgevend referendum aan om ongenoegen en dergelijke te uiten. Dat is onwenselijk denk ik. En wat hebben de meesten nou verstand van zulke complexe onderwerpen. Andere onderwerpen lenen zich daar m.i. eerder voor, in de eigen omgeving. Waar men direct of iets minder direct kan zien wat de uitwerking is van stemmen. De afschaffing is er overigens maar met een minimale meerderheid doorheen gekomen, zowel in de 1e als 2e kamer. Het was sowieso al bijna onmogelijk om een raadgevend referendum te starten op initiatief van de burger, wat het in feite een instrument van een schijndemocratie maakte. Er kan beter iets komen dat echt werkt, voor iedereen duidelijk is en ook nog eens praktischer is om in te zetten.

Een degelijk referendum kan draagvlak vergroten en geeft ook impuls aan het debat. Kan dienen als een soort noodrem en burgers voelen zich meer betrokken (is de wens). Aan de andere kant kan je zeggen dat een referendum in principe overbodig is, tijdens normale verkiezingen kan gekozen worden op partijen waarbij de standpunten helder zouden moeten zijn (dat hier haken en ogen aan zitten is ook helder). Je kunt je ook afvragen wanneer je een complex onderwerp met ja of nee moet beantwoorden, of dat wel eerlijk is naar de burger. Er is vaak een gigantische hoeveel informatie te lezen alvorens een weloverwogen besluiten genomen kan worden. En of de media in het algemeen nou te vertrouwen is om die informatie helder en neutraal over te brengen.. Referendum is duur, een grote groep heeft bovendien helemaal geen interesse en de groep die "interesse" heeft bestaat ook weer voor een deel uit mensen die zich laten leiden door desinformatie en ongenoegens. Lastig is het.

PS Ik ben wel voor referendum, maar dan bindend. Enkele keren per jaar. Zie dan voornamelijk heil op lokaal niveau.

Ik zie de redelijkheid van jouw visie en argumenten zeer zeker, maar jij bent (gelukkig) totaal niet representatief voor de leugenachtige draaikonterij die zo kenmerkend is voor de hedendaagse Nederlandse politiek.

Bezien in het licht van personages als een Rutte, Pechtold en ook die feeks Ollongren, kan ik gewoon niet anders dan wantrouwen wanneer zoiets als een raadgevend referendum wordt afgeschaft.
Zij zijn namelijk óók heel goed in staat om redelijk klinkende argumenten te verzinnen, maar hun werkelijk achterliggende agenda en motivatie is mijns inziens van een heel andere orde.
Ik zie politici namelijk al jarenlang allerlei zaken doordrukken -o.a. in het zogenaamde belang van de EU- die bij een "corrigerend referendum" waarschijnlijk terug zouden worden gefloten.
Goed voorbeeld is Het Verdrag van Lissabon uit 2007, waarbij de door Franse en Nederlandse kiezers in 2005 verworpen Europese Grondwet werd vervangen en er dus toch kwam, zij het gemaskeerd ingevoerd via een listig achterdeurtje.

Dus ja, ik zou graag zien dat bindende referenda een vast onderdeel van de politieke agenda worden, héél graag.
Dat zou voor mij een goed nieuw begin zijn tot herstel in het vertrouwen in de democratie in Nederland.

Lastig? Duur?
Misschien is dat zo, maar waar praten we dan over qua investering?
Het kan nooit zo lastig en duur worden als de potentiële gevolgen van geforceerd doorgedrukte akkoorden (zoals met landen zoals Oekraïne of mogelijk Albanië) en allerlei onzinnige klimaatdeals die miljarden gaan kosten en in het licht van het ROI principe totaal geen recht van bestaan zouden mogen hebben.

Weet iemand hoeveel verpleegkundigen en artsen zijn overleden aan Corona.
(in Italië ging dit heel hard in het begin)

Ik zit Op 1 te kijken en erger me een beetje aan het gezeur over wat nu allemaal niet mag. En de economische schade etc.

Dit terwijl er in de zorg, nauwelijks genoeg beschermingsmiddelen zijn. En dit mensenlevens kost.

Terug
Naar boven