XXL Nutrition

Coronavirus

Ik duid in mijn 3e WO verhaal ook niet specifiek over Nederland, maar meer op mondiaal perspectief, waarbij China en wellicht Noord Korea tot zover het meest in het oog springen.
Helder. Ik dacht eigenlijk dat je NL in gedachten had vandaar.
Concreet voorbeeld is de afschaffing van het raadgevend referendum in Nederland in 2018.
Dit lijkt misschien triviaal en nietszeggend, maar ik heb daar een heel slecht gevoel bij.

Helemaal door argumenten zoals "Het heeft niet gebracht wat ervan werd verwacht" en "het veroorzaakt verwarring doordat het slechts raadgevend is".
Ook al is het zo dat het kabinet officieel niets met de 'raadgevende' mening van het volk hoefde te doen, op deze manier werd het volk wel weer een beetje meer monddood gemaakt.

Voor een `correctief bindend referendum` is ogenschijnlijk al helemaal geen politieke steun.
Goh wat verrassend, komt dat even goed uit.
En ja, ik ervaar dit als een vorm van onderdrukking en het zwijgen opgelegd worden.
Dat idee wat je erbij hebt is wel voor te stellen. Kijk er zelf tweeledig naar. Het was een proefballon en die is niet helemaal gelukt. Ik denk wel dat veel mensen zoiets hadden van we hebben voor A. gestemd en regering trekt zich niets aan van "ons" en doet B. Dat dit vooraf al duidelijk was en volgens de regels ook niet hoefde, bleek toch anders te worden ervaren door veel stemmers. In dat opzicht voedde het misschien wel meer de al aanwezige ongenoegens die velen al hadden. Te veel mensen grepen het raadgevend referendum aan om ongenoegen en dergelijke te uiten. Dat is onwenselijk denk ik. En wat hebben de meesten nou verstand van zulke complexe onderwerpen. Andere onderwerpen lenen zich daar m.i. eerder voor, in de eigen omgeving. Waar men direct of iets minder direct kan zien wat de uitwerking is van stemmen. De afschaffing is er overigens maar met een minimale meerderheid doorheen gekomen, zowel in de 1e als 2e kamer. Het was sowieso al bijna onmogelijk om een raadgevend referendum te starten op initiatief van de burger, wat het in feite een instrument van een schijndemocratie maakte. Er kan beter iets komen dat echt werkt, voor iedereen duidelijk is en ook nog eens praktischer is om in te zetten.

Een degelijk referendum kan draagvlak vergroten en geeft ook impuls aan het debat. Kan dienen als een soort noodrem en burgers voelen zich meer betrokken (is de wens). Aan de andere kant kan je zeggen dat een referendum in principe overbodig is, tijdens normale verkiezingen kan gekozen worden op partijen waarbij de standpunten helder zouden moeten zijn (dat hier haken en ogen aan zitten is ook helder). Je kunt je ook afvragen wanneer je een complex onderwerp met ja of nee moet beantwoorden, of dat wel eerlijk is naar de burger. Er is vaak een gigantische hoeveel informatie te lezen alvorens een weloverwogen besluiten genomen kan worden. En of de media in het algemeen nou te vertrouwen is om die informatie helder en neutraal over te brengen.. Referendum is duur, een grote groep heeft bovendien helemaal geen interesse en de groep die "interesse" heeft bestaat ook weer voor een deel uit mensen die zich laten leiden door desinformatie en ongenoegens. Lastig is het.

PS Ik ben wel voor referendum, maar dan bindend. Enkele keren per jaar. Zie dan voornamelijk heil op lokaal niveau.

Laatst bewerkt:
EWHBotlWkAI2lSr.jpeg

:thinking:

Ik zal vanmiddag raad vragen aan de hogere machten wat betreft de pandemie. En dan bedoel ik geen poppets zoals Bill Gates en Rothschild, dat zijn de kleine spelers. Maar de echte machten die je alleen ziet met een flinke slok ayahuasca op. En ik denk dat er meer mensen baat hebben om even los te raken van alles en even op reis te gaan in het onderbewustzijn. De conspiracies en hoe simpel erover gedacht wordt begint toch wel vervelend te raken.

Tot je zelf of je naasten ineens een operatie moet hebben maar er geen optie meer is omdat de ziekenhuizen overvol coronapatiënten zijn.
Ik kijk/lees niet eens iets van de NPO, maar baseer me over het algemeen op (waar mogelijk) onweerlegbare feiten en tevens (waar mogelijk) op wetenschappelijk onderzoek c.q. bewijs.
Eens.

Sterker nog, zoals ik het al jarenlang stel: De 3e wereldoorlog is al decennia lang aan de gang.

We zien het alleen niet als zodanig, omdat we zo verdomd vastgeroest zitten in een conventioneel/traditioneel perspectief van hoe een wereldoorlog er uit ziet. (of hoort te zien)

Zoiets als het coronavirus is slechts een "nuttige speler" die (toevallig?) voorbij komt binnen een veel grotere en complexere context.
Ik zit niet in een NPO frame en natuurlijk zijn er meer opties, maar de politirek beslist, op basis van inbreng van wetenschappers (OMT) en onderbuikgevoel van de bevolking (sluiting van scholen). De politiek zal niet snel vervangen worden, het OMT zal niet snel uitgebreid worden met andere knappe koppen (zoals economen, sociologen en psychologen) en het onderbuikgevoel gaat niet de goede kant op (is het wel verstandig de basisscholen weer te openen)?

Wat is volgens jou hier de betekenis van?

Miljoenen humane virussen die over waaien? Noem er eens aan paar op, en verglijk die met de lijst humane virussen die niet overgewaaid zijn. ;)

Mee eens.

Kijk ik kan alles proberen uit te leggen maar het enige wat ik kan zeggen is dat @harpep de eerste in dit topic is die het snapt.

Iedereen is in zo een diepe slaap. Niet bewust van hoe massa manipulatie werkt. Het geloof in de overheid en de wetenschappelijke grootmachten als IPCC en RIVM en KNMI en niet zien dat deze allen politiek doordrenkt zijn.

Niet zien dat er stratego gespeeld wordt op het hoogste niveau. Afgeleid door brood en spelen en niet noemenswaardige kleine betutteling.

Mensen roepen alu hoedje en lachen maar ze zijn echt stekeblind. Het heeft geen zin. Corona heeft mij doen inzien dat er geen hoop is. De manipulatie via ALLE kanalen, radio, televisie, film, netflix. Mensen zitten gewoon vast.

Kijk nou gewoon eens rond, langzaam maar zeker worden ALLE rechten ontnomen en het alomvattende overheids/corporatie net sluit zich over de mensheid. Nog 10-20 jaar en de mensheid zit vast in een systeem waaruit zij NOOIT meer kunnen ontsnappen.

Hoe kan je niet zien dat een virus als Corona, met <100k doden wereldwijd gewoon NIETS is. Staat niet in verhouding. De argumenten voor lockdown zijn ALLEMAAL logical fallacies. Emotionele argumenten “stel dat het jouw moeder is”. Ik kan het niet simpeler maken. Kijk gewoon naar de tijdlijn, de machtsstrijd wereldwijd.

Van de week reed ik over de snelweg en zie ik overal lichtborden met “ALLEEN SAMEN KRIJGEN WE CORONA ONDER CONTROLE”. Als je het park in loopt overal borden “BLIJF BINNEN”.

Serieus hoe duidelijk wil je het hebben? Dit is gewoon kijken naar een verfilming van 1984. En het gemak waarmee het gewoon gaat.

Je wordt voor gek verklaard als je simpele feiten hier neer zet. Het brein is kapot van alle avonden Voice of Holland en Netflix & Chill.

Laatst bewerkt:
@Sanca RKO het wordt nu echt tijd voor een alu-hoedje onder de like button.

@Sanca RKO het wordt nu echt tijd voor een alu-hoedje onder de like button.

Jou moet worden uitgelegd hoe straf het virus Corona is relatief tov de virussen de de afgelopen miljoenen jaren geweest zijn.

Jou moet worden uitgelegd wat survival of the fittest is. Jij ziet niet dat als ouderen en ernstig zieke mensen 99% van de sterftegevallen uitmaken dat dit dan geen reden is voor de maatregelen.

Jij lacht terwijl jou de basisprincipes van een maatschappij en manipulatie worden uitgelegd. Simpele rekensommetjes en de fragiele wetenschappelijke methode waar heilig geloof in is. Terwijl de overheid je verteld waar en wanneer te lopen, eten en poepen lach je de mensen uit die het overduidelijke zien. De ironie.

Kijk even buiten DBB en de eerste 50 hits op google. Wat ik hier vertel is zo controversieel niet. Maar je zal het niet lezen in je krantje of horen op BNR nieuwsradio.

De klimaatgekte is ondertussen 10 jaar geleden haha en je had iedereen eens moeten horen. Wat een gek die twijfelt aan de wetenschap. Lol zo consequent achter de feiten aanlopen is ook een kunst.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #8.057
Nog een filmpje dat Rutte reageert op Lilian?

@Red Pill Is er een moderne samenleving die je beter* vindt dan de Nederlandse, waar mensen niet slapen, waar manipulatie minder voet aan de grond krijgt en je liever zou willen wonen (en kan werken)?

Beter is een lastig begrip. Te denken valt o.a. aan(?!):
  1. Score persvrijheid (RSF)
  2. Score democratie-index
  3. Niveau onderwijs
  4. Sterkte economie
  5. Privacywetgeving
  6. Welvaart
  7. Infrastructuur
  8. Veiligheid
  9. Kwaliteit gezondheidszorg
  10. Corruptie index
  11. Sociale rechten
  12. Zelfbeschikking
  13. Scheiding kerk en staat
  14. Trias politica
  15. .... ?
  16. .... ?

Jou moet worden uitgelegd hoe straf het virus Corona is relatief tov de virussen de de afgelopen miljoenen jaren geweest zijn.

Jou moet worden uitgelegd wat survival of the fittest is. Jij ziet niet dat als ouderen en ernstig zieke mensen 99% van de sterftegevallen uitmaken dat dit dan geen reden is voor de maatregelen.

Ik hoop jou tot denken aan te zetten in de hoop dat je de onzinnige en onjuiste onderdelen van je betoog inziet, maar dat heeft geen enkele zin. Je bent zo overtuigd van je gelijk en als iemand dan met feiten op tafel komt die je ongelijk aantonen lul je er gewoon overheen.

Terug
Naar boven