AndroidHealthClinic

Coronavirus

Feitelijk omdat dat simpelweg zo is, daar heeft jouw ervaring geen invloed op.
Dus jouw ervaring heeft wel invloed maar mijn ervaring niet.
Bijzondere redenatie lijkt mij.

Ik zie het niet dus het gebeurd niet, je kunt misschien beter een plaatje van een struisvogel gebruiken........

Ja..
Untitled.png

Wat wil je duidelijk maken? Ja het is in de regio Arnhem/Nijmegen redelijk heftig.

Dus jouw ervaring heeft wel invloed maar mijn ervaring niet.
Bijzondere redenatie lijkt mij.

Ik zie het niet dus het gebeurd niet, je kunt misschien beter een plaatje van een struisvogel gebruiken........
En draai die zin eens even om... :)

Wat wil je duidelijk maken? Ja het is in de regio Arnhem/Nijmegen redelijk heftig.
Kijk eens naar de feiten en niet naar je eigen angst.

En draai die zin eens even om... :)

Kijk eens naar de feiten en niet naar je eigen angst.
De feiten is dat mijn buurman dubbele diensten draait, dat vrienden van mij dubbele diensten draaien in Nijmegen en Arnhem.
Dat daar veel meer mensen overlijden per dag dan normaal is. Dat jouw buurvrouw het rustiger heeft omdat ze misschien op een afdeling werkt die niet druk is omdat bepaalde zorg is uitgesteld en ze misschien niet goed genoeg is om bij te springen op afdelingen waar ze wel serieus handjes nodig hebben. Misschien kan ze dat ook niet aan.

Dat dat voor een groot deel van NL niet zo is.
Gelukkig maar, zouden de maatregelen die we genomen hebben dan toch werken?
Je ziet gelukkig dat het nu redelijk in Brabant, Gelderland, zuid-Holland zit. Ik vraag me af hoe het was gegaan zonder maatregelen en horeca sluitinigen.

De feiten is dat mijn buurman dubbele diensten draait, dat vrienden van mij dubbele diensten draaien in Nijmegen en Arnhem.
Dat daar veel meer mensen overlijden per dag dan normaal is. Dat jouw buurvrouw het rustiger heeft omdat ze misschien op een afdeling werkt die niet druk is omdat bepaalde zorg is uitgesteld en ze misschien niet goed genoeg is om bij te springen op afdelingen waar ze wel serieus handjes nodig hebben. Misschien kan ze dat ook niet aan.
Je bent zo geïndoctrineerd door een bepaalde angst dat je nu werkelijk niet kan beseffen dat jouw denkbeelden niet kloppen. Cognitieve dissonantie noemt men dat. Om die reden doe je allerlei aannames die jouw denkbeelden bevestigen, maar negeer je toch feiten om maar veilig in je bubbeltje te blijven.

Ik denk dat 2021 in het teken zal staan van therapie voor een heleboel bange Hollanders, wel fijn want dan hebben de psychologen ook weer iets te doen.

Je bent zo geïndoctrineerd door een bepaalde angst dat je nu werkelijk niet kan beseffen dat jouw denkbeelden niet kloppen. Cognitieve dissonantie noemt men dat. Om die reden doe je allerlei aannames die jouw denkbeelden bevestigen, maar negeer je toch feiten om maar veilig in je bubbeltje te blijven.

Ik denk dat 2021 in het teken zal staan van therapie voor een heleboel bange Hollanders, wel fijn want dan hebben de psychologen ook weer iets te doen.
Jij hebt echt een bord voor je kop merk ik.
Ik heb bevestigingen van mijn denkbeelden. Ik rij regelmatig ziekenhuizen, verpleeghuizen, verzorgingshuizen en particulieren af met PBM's.
Daarnaast heb ik een redelijke vriendengroep als oud verpleegkundige die mij regelamtig aangeven hoe de situatie is in de ziekenhuizen, op de IC's en in verpleeghuizen.
Ja ik probeer de regels op te volgen, juist omdat mijn collega nu al 4 weken op de ic ligt, 3 weken in coma gehouden en nu wakker maar een lange weg te gaan, gezonde kerel van begin 50 zonder overgewicht of onderliggend lijden.
Ik denk dat veel therapeuten in 2021 de handen vol hebben aan mensen die corona hebben gehad en moeten revalideren, minder voor bange Hollanders.
Maar nogmaals jouw wereld is waarheid.

Fijn dagdeel verder.

Neen, gaat niet om het reduceren van contactmomenten vanuit de organisatie maar om het totaal wegvallen van vraag. Reduceren van contactmomenten gebeurt overigens ook maar dat veroorzaakt deze krimp niet. Het klantenbestand bestaat met name uit mensen met zware lichamelijke problemen of ernstige dementie. Veelal oud (75+).
Afdeling durf ik je niet te vertellen, maar geen IC of anesthesie.

Mijn punt is meer dat we nu voor iedereen applaudisseren en dat iedereen het volgens iedereen verschrikkelijk zwaar heeft. We klappen voor de schoonmakers want die maken onze ziekenhuizen schoon! We klappen voor de verpleegsters want die maken overuren! Feitelijk is dat voor een groot deel gewoon bullshit.
Feitelijk is omdat jij mensen kent die het niet zo zwaar hebben, of feitelijk is mijn buurman die ic verpleegkundige is en zich een slag in de rondte werkt?
Ken meer mensen in de regio Arnhem/Nijmegen die dubbele uren draaien in het ziekenhuis, op een afdeling waar normaal zo'n 3 mensen per wek sterven en ze nu op gemiddeld 8 per dag zitten....
Maar wat heeft applaudisseren voor zin? Denk je echt dat het zorgpersoneel daar iets aan heeft?

Maar wat heeft applaudisseren voor zin? Denk je echt dat het zorgpersoneel daar iets aan heeft?
Nee zeker niet, die kunnen er beter % bij krijgen met salaris en een uitbreiding van het aantal ic verpleegkundige.
Maar om te zeggen dat de situatie in de ziekenhuizen niet zo schrijnend is gaat me wel iets te ver.
Ken mensen uit Brabant die op de IC liggen in Groningen, dan zijn daar misschien niet veel besmettingen maar kan het personeel het nog steeds zwaar hebben.

Jij hebt echt een bord voor je kop merk ik.
Ik heb bevestigingen van mijn denkbeelden. Ik rij regelmatig ziekenhuizen, verpleeghuizen, verzorgingshuizen en particulieren af met PBM's.
Daarnaast heb ik een redelijke vriendengroep als oud verpleegkundige die mij regelamtig aangeven hoe de situatie is in de ziekenhuizen, op de IC's en in verpleeghuizen.
Ja ik probeer de regels op te volgen, juist omdat mijn collega nu al 4 weken op de ic ligt, 3 weken in coma gehouden en nu wakker maar een lange weg te gaan, gezonde kerel van begin 50 zonder overgewicht of onderliggend lijden.
Ik denk dat veel therapeuten in 2021 de handen vol hebben aan mensen die corona hebben gehad en moeten revalideren, minder voor bange Hollanders.
Maar nogmaals jouw wereld is waarheid.

Fijn dagdeel verder.
Nee lieve jongen, jij hebt een bord voor je kop. Ik geef aan hoe de situatie feitelijk is in mijn eigen omgeving. Je leest mijn posts nieteens en hebt allerlei aannames klaarliggen. Daarnaast poneer je ook je eigen ervaring -of eigenlijk ben jij het doorgeefluik- en stel je dat dat altijd en overal op gaat. Want alle zorgverleners hebben het zwaar. Alle schoonmakers houden de ziekenhuizen schoon. We gaan straks ook klappen voor alle vrachtwagenchauffeurs, want die houden onze ziekenhuizen bevoorraad. Dat is wat je wilt toch? Een applausje?

Nogmaals; jouw ervaring, hoe beangstigend die voor jou ook is, is geen afspiegeling van de feiten over de gehele linie.

Was er al benieuwd naar in het begin van de lockdown, in VK zullen naar verwachting 18.000 meer mensen aan kanker sterven. Mogelijke kankerpatienten worden minder vaak doorverwezen en het aantal afspraken voor chemotherapie daalde aanzienlijk.

Was er al benieuwd naar in het begin van de lockdown, in VK zullen naar verwachting 18.000 meer mensen aan kanker sterven. Mogelijke kankerpatienten worden minder vaak doorverwezen en het aantal afspraken voor chemotherapie daalde aanzienlijk.
Maar we hebben gelukkig wel een hoop 80+ gered :rolleyes:

Maar we hebben gelukkig wel een hoop 80+ gered :rolleyes:
Misschien de cijfers eens wat beter bekijken met je 80+.
Bijna 3/4 op de ic is onder de 65 omdat de ouderen eigenlijk niet meer naar de ic gaan.
Van die 3/4 gaat straks een groot deel revalideren, psychische problemen krijgen na zo lang in coma te hebben gelegen en het bedrijfsleven ontzettend veel geld kosten.
Juist omdat ze die ouderen niet meer doorsturen kan de andere zorg weer opstarten.

Misschien de cijfers eens wat beter bekijken met je 80+.
Bijna 3/4 op de ic is onder de 65 omdat de ouderen eigenlijk niet meer naar de ic gaan.
Van die 3/4 gaat straks een groot deel revalideren, psychische problemen krijgen na zo lang in coma te hebben gelegen en het bedrijfsleven ontzettend veel geld kosten.
Juist omdat ze die ouderen niet meer doorsturen kan de andere zorg weer opstarten.

Op de ic waar nu nog geen 900 personen liggen tegenover honderdduizenden ondernemers die nu en de komende jaren in grote problemen verkeren. Over kosten en psychische problemen gesproken.
Tegenover de 100.000 mensen die dit jaar hier kanker zullen gaan krijgen en waar van een deel behandelingen te laat zullen komen doordat ze te laat worden doorverwezen.

Enkel 80+ redden is vast wat kort door de bocht, maar let wel dat er slechts 31 personen onder de 50 zijn overleden die o.a. Corona hadden. Ter vergelijking, het aantal zelfdodingen ligt 3x zo hoog onder deze groep.

Het is allemaal erg natuurlijk, maar zie de dingen wel in perspectief. Alles moet nu wijken voor Corona en perspectief is ver te zoeken bij sommigen.

Denk liever dat ze een welverdiend zakcentje eerder zullen waarderen.
Nu klappen, maar straks weer massaal voor partijen stemmen die bezuinigen op zorg.

maar let wel dat er slechts 31 personen onder de 50 zijn overleden die o.a. Corona hadden.

Het gaat mij niet alleen om de doden, ook om de mensen die nog werken en straks door Corona moeten revalideren etc.
Daarnaast als de ic overbelast raakt sterven die mensen met kanker etc ook omdat ze geen zorg krijgen.

Ben zeker voorstander van versoepeling van de maatregelen maar stapsgewijs om te kijken wat het resultaat is.

Terug
Naar boven