XXL Nutrition

Coronavirus

Weet ik niet, nog niet gezien. Maar typetjes als Jensen overstijgen moet met twee vingers in de neus te doen zijn.

Moest wel lachen met die tweet van Frans Timmermans die een bbq reces feestje aan het houden was.
Met groepje genodigden zonder afstand te houden op de foto en dit direct op twitter te pleuren, daarna toch maar weer heel snel afhalen.

Sinds maandag volgens een kennis van me die in DLD woont en werkt. Hij heeft een mondkapje die zijn schoonmoeder zelf op een naaimachine heeft gemaakt. Of het iets tegenhoud en/of goed aansluit, dat boeit niet.

Moest bij tankstation aan de grens tanken, voor Nederlanders die geen mondkapje hebben hangt er een grote keukenrol bij de ingang en moet je dit maar voor je mond houden.
Iedereen lekker dat ding vast pakken en daarna tegen je mond drukken lekker fris. Je hebt altijd wel een hand op de rol die weer door de volgende wordt gebruikt.

Neen, gaat niet om het reduceren van contactmomenten vanuit de organisatie maar om het totaal wegvallen van vraag. Reduceren van contactmomenten gebeurt overigens ook maar dat veroorzaakt deze krimp niet. Het klantenbestand bestaat met name uit mensen met zware lichamelijke problemen of ernstige dementie. Veelal oud (75+).
Afdeling durf ik je niet te vertellen, maar geen IC of anesthesie.

Mijn punt is meer dat we nu voor iedereen applaudisseren en dat iedereen het volgens iedereen verschrikkelijk zwaar heeft. We klappen voor de schoonmakers want die maken onze ziekenhuizen schoon! We klappen voor de verpleegsters want die maken overuren! Feitelijk is dat voor een groot deel gewoon bullshit.

The way things were was niet in een kumbaya cirkel in het bos zitten toch, of was ik niet uitgenodigd?

Was vanmiddag bij mijn ouders. Ze vinden de huidige maatregelen belachelijk, economie moet opgestart worden. Draagvlak zal niet oneindig zijn voor huidige beleid. Laat de oudjes en bejaarden zich maar afzonderen en maatregelen nemen. Maar jullie zijn zelf ook 70 plus eh? Ja nou en we kunnen toch niet de economie stilleggen voor een paar bejaarden, zitten toch meestal al binnen :roflol:

Krasse knarren met pit en droge humor, daar houd ik van. :cool:
Geef ze maar een dikke pakkerd van me! (desnoods met mondkapje op :emo:)

Op de ic waar nu nog geen 900 personen liggen tegenover honderdduizenden ondernemers die nu en de komende jaren in grote problemen verkeren. Over kosten en psychische problemen gesproken.
Tegenover de 100.000 mensen die dit jaar hier kanker zullen gaan krijgen en waar van een deel behandelingen te laat zullen komen doordat ze te laat worden doorverwezen.

Enkel 80+ redden is vast wat kort door de bocht, maar let wel dat er slechts 31 personen onder de 50 zijn overleden die o.a. Corona hadden. Ter vergelijking, het aantal zelfdodingen ligt 3x zo hoog onder deze groep.

Het is allemaal erg natuurlijk, maar zie de dingen wel in perspectief. Alles moet nu wijken voor Corona en perspectief is ver te zoeken bij sommigen.
Zwaar de waarheid !

1588175505708s.jpg

Waar bemoeit die man zich mee. De zoveelste nitwit die schreeuwt om aandacht.

En verbanden kunnen leggen door overzicht en kennis van materie. Ontbreekt kennelijk dan.

Waar doel je specifiek op dan wat ontbreekt

Trouwens voor iedereen die de info van de WHO, RIVM enz. in twijfel trekken hoe kan het dat zelfs de tocht naar Mekka dit jaar niet door gaat? Is echt de hele wereld van oost naar wat, van arm naar rijk, van blank naar zwart, van moslim tot boedist geïndoctrineerd?

Lol, allereerst natuurlijk logisch faal argument. Maar verder; JA.

WHO adviseert overheden over het te voeren beleid. Mensen die niet zien dat Gates hoofdsponsor WHO is en deze Bill ook miljarden investeert in bedrijven doe vaccins produceren een ‘wij van WC eend‘ situatie is.

De WHO die advies en informatie verschaft wereldwijd over hoe te handelen bij de pandemie. Ja bijzonder dat de hele wereld het overheidsbeleid voert adviseert.

In India zal de corona dodenteller goed op lopen. Veel doden dankzij lockdown.

Jensen beschouw ik als satire, al denk ik wel dat hij alles nog echt meent ook.

In welk gedeelte van zijn kijk op corona zie je de gaten?

Nou ja, in twijfel trekken zou ik het niet doen maar ze zaten er in het begin toch lelijk naast.
Verder vind ik het vreemd dat RIVM vindt dat mondkapjes niks toevoegen en in Duitsland ze zelfs verplicht zijn. Het een staat haaks op het ander, hoe kan dat nou? Waarom zou ik dan nu wel alles klakkeloos overnemen?
Je mag best sceptisch zijn zonder alles maar meteen helemaal te geloven.

Hoe het kan dat in bepaalde delen van de wereld alle mannen geloven dat ze 72 maagden krijgen als ze overleden zijn en in andere delen helemaal niet is mij ook een raadsel.

Enkel het feit dat RIVM cruciale informatie niet publiceert, zoals gemiddelde leeftijd srerftegevallen, IC opname en details van de patient, etc etc, informatie die de kudde mogelijk zou doen twijfelen,

Maar cijfers zeggen mensen niets. Ontslagen worden misschien w.

Je bent zo geïndoctrineerd door een bepaalde angst dat je nu werkelijk niet kan beseffen dat jouw denkbeelden niet kloppen. Cognitieve dissonantie noemt men dat. Om die reden doe je allerlei aannames die jouw denkbeelden bevestigen, maar negeer je toch feiten om maar veilig in je bubbeltje te blijven.

Ik denk dat 2021 in het teken zal staan van therapie voor een heleboel bange Hollanders, wel fijn want dan hebben de psychologen ook weer iets te doen.

Electro shock en sterilisatie beste

Misschien de cijfers eens wat beter bekijken met je 80+.
Bijna 3/4 op de ic is onder de 65 omdat de ouderen eigenlijk niet meer naar de ic gaan.
Van die 3/4 gaat straks een groot deel revalideren, psychische problemen krijgen na zo lang in coma te hebben gelegen en het bedrijfsleven ontzettend veel geld kosten.
Juist omdat ze die ouderen niet meer doorsturen kan de andere zorg weer opstarten.

Heb je hier een brok voor?

Op de ic waar nu nog geen 900 personen liggen tegenover honderdduizenden ondernemers die nu en de komende jaren in grote problemen verkeren. Over kosten en psychische problemen gesproken.
Tegenover de 100.000 mensen die dit jaar hier kanker zullen gaan krijgen en waar van een deel behandelingen te laat zullen komen doordat ze te laat worden doorverwezen.

Enkel 80+ redden is vast wat kort door de bocht, maar let wel dat er slechts 31 personen onder de 50 zijn overleden die o.a. Corona hadden. Ter vergelijking, het aantal zelfdodingen ligt 3x zo hoog onder deze groep.

Het is allemaal erg natuurlijk, maar zie de dingen wel in perspectief. Alles moet nu wijken voor Corona en perspectief is ver te zoeken bij sommigen.

Consistency bias. Als je jezelf al zo vast g hebt bij het verdedigen van overheidsbeleid, dan wordt het lastig schuld te bekennen

Kieft zei:
Denk liever dat ze een welverdiend zakcentje eerder zullen waarderen.

Misschien berer afgelopen 20 jaar wat financiële middelen eschikbaar had.

Jij denkt echt dat dit ‘het nieuwe normaal’ is? Je denkt echt dat de maatregelen nog jaren aanhouden? Je denkt echt dat alles vanaf nu anders zal zijn? Dat handenschudden verdwijnt en dat we voor altijd 1,5 meter afstand zullen houden?
Denk je dat echt?

Denk jij echt dat over 8-12 weken de lockdown stopt en dat we nooit meer soortgelijke situatie mee zullen maken?

Was vanmiddag bij mijn ouders. Ze vinden de huidige maatregelen belachelijk, economie moet opgestart worden. Draagvlak zal niet oneindig zijn voor huidige beleid. Laat de oudjes en bejaarden zich maar afzonderen en maatregelen nemen. Maar jullie zijn zelf ook 70 plus eh? Ja nou en we kunnen toch niet de economie stilleggen voor een paar bejaarden, zitten toch meestal al binnen :roflol:
Niets meer dan normaal. 80+’ers die vinden dat hun leven belangrijker is dan het levenswerk en inkomen van 10 anonieme ondernemers, dat soort egoïsme is niet best. Geen trots.

Interessant.

Moest wel lachen met die tweet van Frans Timmermans die een bbq reces feestje aan het houden was.
Met groepje genodigden zonder afstand te houden op de foto en dit direct op twitter te pleuren, daarna toch maar weer heel snel afhalen.
Er is al bewezen dat die foto van Timmermans fake was........

Terug
Naar boven