Fitness Seller

Coronavirus

Je weet het natuurlijk nooit, China is wel een grote speler en als daar echt alles plat ligt kan het nog wel veel verder zakken. Echter denk ik dat het wel weer bijtrekt, maar je weet het natuurlijk nooit zeker. Dit soort dalingen bied mooie kansen om bij te kopen, maar je weet nooit of je op het laagste punt koopt, of op het hoogste punt verkoopt. Dat hoort bij beleggen. Op lange termijn ziet alles er nog goed uit, en zolang de rente laag blijft maak ik me niet zo druk.

Kunnen ze straks alleen maar gaan stijgen. Nu is juist de beste tijd om aandelen te gaan kopen, niet als ze op de top staan....
Niemand weet of de bodem al is bereikt. Het is heel goed mogelijk dat je na deze opleving van vandaag een nog verdere daling zult krijgen.

Klopt, dat zal goed kunnen! Het zakt nu wel weer. We zullen het zien, als het verder zakt kan je altijd nog bijkopen om gemiddelde prijs te middelen. Beleggen is toch lange termijn.

België:

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block heeft samen met premier Sophie Wilmès een persconferentie gegeven over de stand van zaken. Ze geeft aan dat er zes nieuwe gevallen van het coronavirus in ons land zijn, daarmee komt het totaal op acht. Alle personen waren op vakantie geweest in Noord-Italië. Het gaat onder meer om drie gezinsleden. Sommigen worden thuis in isolatie gehouden, anderen verblijven in het ziekenhuis.

"De meesten hebben zich spontaan gemeld bij het ziekenhuis omdat ze uit het risicogebied kwamen", aldus De Block. "Er zijn honderden testen gebeurd, dan is het wel logisch dat er zes positieve gevallen zijn."

"Ze zijn afkomstig uit verschillende delen van het land", gaat De Block verder. "De meesten zijn ook niet heel erg ziek, maar ik vraag toch om de privacy te respecteren en niet op die mensen te jagen." Vanaf nu volgt er elke dag om 10 uur een update over het aantal nieuwe gevallen.

Niets aan de hand. :fluit:

WE DIDN'T LISTEN!

5AC00318-BF8A-4A18-A352-027E66CFDDFB.png

Mijn broer werkt in het Amstelland ziekenhuis in Amstelveen. Ik was net met hem lunchen en vroeg aan hem hoe ze de toekomstige corona patiënten willen gaan behandelen daar? Of er überhaupt capaciteit voor is?

Volgens hem is die er duidelijk niet. Behalve dat er een flink tekort is aan verplegers zijn er momenteel maar circa 7 IC bedden beschikbaar. Daarnaast zijn deze kamers (afdeling) niet gemaakt om in quarantine te plaatsen. Volgens hem zouden ze corona gevallen dan doorsturen naar naarbijgelegen ziekenhuis.

Het is het enige ziekenhuis hier in Amstelveen (een dorp van 80k inwoners).
VUMC ligt net over de grens in Amsterdam.

Amstelveen is flink vergrijst dus er zitten behoorlijk wat bejaarden. Deze vormen de grootste groep met complicaties bij corona gevallen overzee. Als het hier in Amstelveen dus eenmaal hard gaat zijn die oudjes flink de sjaak.

Laatst bewerkt:
Mijn broer werkt in het Amstelland ziekenhuis in Amstelveen. Ik was net met hem lunchen en vroeg aan hem hoe ze de toekomstige corona patiënten willen gaan behandelen daar? Of er überhaupt capaciteit voor is?

Volgens hem is die er duidelijk niet. Behalve dat er een flink tekort is aan verplegers zijn er momenteel maar circa 7 IC bedden beschikbaar. Daarnaast zijn deze kamers niet gemaakt om in quarantine te plaatsen. Volgens hem zouden ze corona gevallen dan doorsturen naar naarbijgelegen ziekenhuis.

Amstelveen is flink vergrijst dus er zitten behoorlijk wat bejaarden. Deze vormen de grootste groep met complicaties bij corona gevallen overzee. Als het hier in Amstelveen dus eenmaal hard gaat zijn die oudjes flink de sjaak.
Resultaat die mensen gaan dood en jij hebt een bed.

Volgens hem is die er duidelijk niet. Behalve dat er een flink tekort is aan verplegers zijn er momenteel maar circa 7 IC bedden beschikbaar. Daarnaast zijn deze kamers niet gemaakt om in quarantine te plaatsen. Volgens hem zouden ze corona gevallen dan doorsturen naar naarbijgelegen ziekenhuis.

Zelfde geld voor Leiden. Ziekenhuizen niet voorbereid en slechte hygiëne+artsen gaan naar huis als besmet iemand bij hun in de buurt is geweest dus ze zullen het aan iedereen doorgeven. Slordig geregeld hier in Nederland

18 bevestigde besmettingen in Nederland.

Ik schat 200+ met een dag of 7.
Denk dat die 200+ al lange tijd geleden bereikt is, maar gewoon nog niet bevestigd

Terug
Naar boven