AndroidHealthClinic

Coronavirus

Denkfout: de zichzelf weerleggen de voorspelling.

Het is ook een denkfout te stellen dat omdat er een lockdown was en de epidemie beperkt bleef dat dit geheel dankzij die lockdown komt en er anders heus echt wel miljoenen NL/BEers zouden zijn overleden. En dat er geen doelgerichtere maatregelen voor getroffen konden worden. Of dat er met voldoende voorbereiding geen lockdown nodig zou zijn geweest.

We weten in principe niet eens of de lockdown het misschien wel erger heeft gemaakt. Of andere ergere gevolgen heeft.

Hoeveel denkfouten zitten er dan wel niet in dat filmpje?

Het is ook een denkfout te stellen dat omdat er een lockdown was en de epidemie beperkt bleef dat dit geheel dankzij die lockdown komt en er anders heus echt wel miljoenen NL/BEers zouden zijn overleden. En dat er geen doelgerichtere maatregelen voor getroffen konden worden. Of dat er met voldoende voorbereiding geen lockdown nodig zou zijn geweest.

We weten in principe niet eens of de lockdown het misschien wel erger heeft gemaakt. Of andere ergere gevolgen heeft.

Hoeveel denkfouten zitten er dan wel niet in dat filmpje?
Je kan Zweden vergelijken met buurlanden, je kan onze aanpak vergelijken met andere landen.

Het punt van het filmpje is volgens mij meer dat je na een heftige ingreep als een lockdown niet al te makkelijk kan zeggen dat de ingreep te hevig was omdat het risico niet heeft plaatsgevonden.

Het punt van het filmpje is volgens mij meer dat je na een heftige ingreep als een lockdown niet al te makkelijk kan zeggen dat de ingreep te hevig was omdat het risico niet heeft plaatsgevonden.
Maar dat geldt ook andersom, je kunt ook niet zeggen dat de lockdown tienduizenden levens heeft gespaard.

Nu zijn er nog net geen 6000 corona doden in de winter 2017-2018 zijn er ca. 9000 mensen overleden aan de griep.
Zucht...

En daar zijn dan de griepdoden van afgetrokken? Dat lijkt me sterk aangezien het aantal griepdoden normaal deels adhv. de oversterfte wordt bepaald.
Denk dat je vooral nog naar de timing in de grafiek kunt/moet kijken, oversterfte uit griep gebeurt dan wat eerder in het jaar en deze oversterfte valt samen met de bevestigde coronagevallen.

Denk dat je vooral nog naar de timing in de grafiek kunt/moet kijken, oversterfte uit griep gebeurt dan wat eerder in het jaar en deze oversterfte valt samen met de bevestigde coronagevallen.
Daar heb je ergens wel gelijk in, dan zij het aantal corona doden nu gelijk aan het aantal griep doden van twee jaar terug.

Weer een hele interessante aflevering:
Er is een topic voor, blijft dan overzichtelijk. Zie maar of je dubbel wil posten.

https://forum.bodybuilding.nl/topics/cafe-weltschmerz.403142/

• Like
Waarderingen: BB_
  • Like
Waarderingen: BB_
Zeker interessant, maar hij heeft ook wel zitten spelen met aluminiumfolie.
De waarheid ligt altijd wel ergens in het midden , maar een goed platform dat niet alleen de msm volgt. Die protesten op de Dam waren een leuke testcase om te zien hoe de overdracht buiten is.

Edit: ik verwacht dat het wel meevalt, maar het slaat natuurlijk nergens op dat het getoleerd werd. En dan krijg ik boete als ik te dicht bij de buurvrouw kom.

Laatst bewerkt:
De waarheid ligt altijd wel ergens in het midden , maar een goed platform dat niet alleen de msm volgt.
Dat is ook zo en ik weet ook wel dat ik te vaak en te veel de focus leg op delen van een verhaal die niet juist zijn en daardoor de rest van het betoog soms niet juist op waarde kan kan schatten.

De basisscholen gaan volgende week weer "volledig" open, maar veel zullen dat doen middels een continue rooster, dat houd voor ons in dat we op de dagen dat we naschoolse opvang hebben we een uurtje meer moeten inkopen, dat is voor ons maar 2 uur peer week a ca. €6.25, dus zo'n €50 per maand en dan krijg je nog wat vergoed door de overheid, maar je zal 4 kinderen hebben die er alle dagen naartoe gaan. Dan moet je zomaar even €450 per maand extra voorschieten.

Als je 4 kinderen hebt is €450 toch niet een hoog bedrag?

Terug
Naar boven