XXL Nutrition

Coronavirus

Misschien heb je wel gelijk, maar ik houd niet van verplichte beperkingen, bij klachten blijf ik gewoon thuis, als mijn werk geen thuisblijf plicht had van 14 dagen had ik me niet laten testen, ik voel me zo goed dat ik twijfelde om te gaan trainen totdat ik op zolder kwam waar het 32°C is.

Ok, de minieme kans dat ik heb is aanwezig is dan is het voor de kans op verspreiding niet goed dat de rest van mijn gezin naar buiten gaat ook al hebben zij geen klacht. Of wacht eens even, willen we nu wel of niet groepsimmuniteit bewerkstelligen?
Ik deel je frustraties met het verplichte. Echter werd mij aan het begin van dit topic verteld dat je wel eens vervolgd zou kunnen worden als je zo bewust het risico neemt om mensen aan te steken en iemand komt te overlijden. Zou een fake moustache opdoen als je toch naar de super gaat.

Denk dat groepsimmuniteit wel wenselijk is maar pas een eerlijke optie wordt als er een vaccin is voor de risicogroepen zodat het niet ten koste van hen gaat voor zover dat niet hoeft.

Echter werd mij aan het begin van dit topic verteld dat je wel eens vervolgd zou kunnen worden als je zo bewust het risico neemt om mensen aan te steken en iemand komt te overlijden.
Klopt, maar als je je niet hebt laten testen kan je zeggen dat je geen klachten had en je dus niet bewust dat risico hebt genomen.

Nu ik me vrijwillig heb laten testen gaat dat niet. Ik hoef ook niet persé naar buiten, maar ik wil wat kleine klusjes afmaken in huis waar ik niet alles voor in huis heb en de kans dat mijn vrouw het juiste koopt bij de praxis schat ik vrij laag in.

ik voel me zo goed dat ik twijfelde om te gaan trainen totdat ik op zolder kwam waar het 32°C is.
Je voelt je goed, ga gewoon. Laat even zien aan jezelf wie de baas is. Desnoods minder volume, en enkel de belangrijkste maar doe iets. Ik ben je net voorgegaan. Verwacht gewoon minstens een paar setjes sq en pullups in je log vandaag.

Haha zijn die Fort Oranje eigenaren familie van die Willem?

Klopt, maar als je je niet hebt laten testen kan je zeggen dat je geen klachten had en je dus niet bewust dat risico hebt genomen.

Nu ik me vrijwillig heb laten testen gaat dat niet. Ik hoef ook niet persé naar buiten, maar ik wil wat kleine klusjes afmaken in huis waar ik niet alles voor in huis heb en de kans dat mijn vrouw het juiste koopt bij de praxis schat ik vrij laag in.

Wie verplicht je om je te laten opsluiten?

Verder begrijp ik het niet echt als je pro lockdown voor heel Nederland bent maar nu onvrede uit terwijl je mogelijk besmet bent? Wil je nu wel het risico nemen anderen te besmetten?

Vond t zelf al heel lastig om twee dagen helemaal niet naar buiten te gaan, behalve de tuin dan. Moet zeggen dat ik me er ook niet helemaal aan heb gehouden. 'S avonds een kort ommetje.
Kan me echt niet indenken dat ik twee weken helemaal niet naar buiten zou kunnen.

Wie verplicht je om je te laten opsluiten?

Verder begrijp ik het niet echt als je pro lockdown voor heel Nederland bent maar nu onvrede uit terwijl je mogelijk besmet bent? Wil je nu wel het risico nemen anderen te besmetten?
Verplicht is misschien overtrokken, maar de in de folder die ik meekreeg staat wat van mij verplicht wordt.

Ik ben trouwens niet pro lockdown, ik heb daar flink wat keren kritiek op geuit (wel vind ik dat een festival oid nu niet gehouden kan worden) en ik ga nu ook niet in een drukke supermarkt staan, maar de kliko van de ophalen, dat mag nu ineens ook niet meer, of is het niet zo zwart-wit?

Edit: Mijn grootste kritiekpunt op de registratie bij de test is trouwens dat het ook veel mensen die steeds meer argwaan beginnen te krijgen kan weerhouden zich te laten testen.

Laatst bewerkt:
Verplicht is misschien overtrokken, maar de in de folder die ik meekreeg staat wat van mij verplicht wordt.

Ik ben trouwens niet pro lockdown, ik heb daar flink wat keren kritiek op geuit (wel vind ik dat een festival oid nu niet gehouden kan worden) en ik ga nu ook niet in een drukke supermarkt staan, maar de kliko van de ophalen, dat mag nu ineens ook niet meer, of is het niet zo zwart-wit?

Edit: Mijn grootste kritiekpunt op de registratie bij de test is trouwens dat het ook veel mensen die steeds meer argwaan beginnen te krijgen kan weerhouden zich te laten testen.
persoonlijk is het hele woord lockdown me uit de strot aan het komen

Er is vanaf 1 Juli amper meer sprake van een lockdown toch, in totaal nu 4 maanden? Ik vind het allemaal wel meevallen als je dit vergelijkt met sommige landen om ons heen. Leuk is anders maar zo slecht is het hier niet gesteld, lijkt het tot dusver. Ik heb het nu niet over de economische gevolgen.

Is denk ik heel persoonlijk, kan mij voorstellen dat heel veel mensen er bijna geen last van ervaren, op wat kleine ongemakken na als niet naar de gym kunnen en gebrek aan pleepapier in de supermarkt.

Ben benieuwd of de echte lockdown nog eens terug komt, bijv. in de herfst als er misschien meer besmettingen gaan komen.
Krijgen we weer veel meningen over terecht of overdreven, meestal afhankelijk van je persoonlijke situatie.

Hoesten in een supermarkt, doet het altijd goed. Krijg je meteen ruimte + 3 en halve meter afstand.

Was ik dus voor niks whey scheten aan het laten in drukke winkels. Werkte wel, maar altijd te laat.
Wordt straks lachen in het stadion zonder te juichen. Gaan de camera's iedereen in de gaten houden na een goal?

Was ik dus voor niks whey scheten aan het laten in drukke winkels. Werkte wel, maar altijd te laat.
Wordt straks lachen in het stadion zonder te juichen. Gaan de camera's iedereen in de gaten houden na een goal?

Die voetbalwedstrijden ben ik eigenlijk nog wel enigszins bang voor. Ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde harde kern zich ook maar enigszins inhoudt. Dat wordt handen schudden, zingen, schelden en zuipen. En uiteraard blijft een echte supporter niet thuis voor een 'verkoudheid'. Ik houd mijn hart vast...

Die voetbalwedstrijden ben ik eigenlijk nog wel enigszins bang voor. Ik kan me niet voorstellen dat de gemiddelde harde kern zich ook maar enigszins inhoudt. Dat wordt handen schudden, zingen, schelden en zuipen. En uiteraard blijft een echte supporter niet thuis voor een 'verkoudheid'. Ik houd mijn hart vast...
Het begint bij drank (en drugs), daarna is het allemaal al snel wat losser.

Ik ben bekeerd door Maurice de Hond, buiten zal niks gebeuren.

Zal me eerder zorgen maken in de herfst/winter als iedereen binnen zit, nieuwe superspread events zoals de gym, universiteiten, kerken etc.
Maak mij dan vooral zorgen om mijn inkomen, laat ik dat voorop stellen :D

Terug
Naar boven