- Waardering
- 7.382
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Jawel hoor, mijn vader is een jaar of 10 geleden weggestuurd na onderzoek bij de SEH. Ik had hem daar zelf heen gebracht nadat hij onwel was geworden. Ze konden niets vinden en hoeveel stampij we ook maakten hij moest weg, nog geen 24 uur later werd hij er dood een ambulance weer binnen gereden met een TIA. Na afloop hebben we nog een klacht ingediend, maar ze zeggen het goed ingeschat te hebben.ik denk niet dat iedereen in Nederland zijn ouders laat wegsturen uit een ziekenhuis.
Off-topic, maar je belt best meteen de hulpdiensten als je je echt zorgen maakt ipv zelf die persoon naar spoed te brengen. Kan ook dat er in eerste instantie niets meer van de tia te merken was in het ZH en ze 'verkeerd gokten'. Mensen worden wel vaker te vroeg of onterecht naar huis gestuurd.Jawel hoor, mijn vader is een jaar of 10 geleden weggestuurd na onderzoek bij de SEH. Ik had hem daar zelf heen gebracht nadat hij onwel was geworden. Ze konden niets vinden en hoeveel stampij we ook maakten hij moest weg, nog geen 24 uur later werd hij er dood een ambulance weer binnen gereden met een TIA. Na afloop hebben we nog een klacht ingediend, maar ze zeggen het goed ingeschat te hebben.
Ik heb toevallig iets langer dan een jaar geleden ook in quarantaine gelegen. Bij mij was het helaas iets ernstiger, een hersenvlies ontsteking waarbij in eerste instantie niet duidelijk was of het besmettelijk was of niet. Daardoor echt massa verloren en veel vet aangezet (medicatie, lange tijd herstellen thuis, weinig werken, vee liggen, slechte dingen vreten....).Het kan trouwens ook anders, ik was 8 jaar geleden goed ziek en ben tegen mijn wil in in quarantaine geplaatst omaat ze dachten dat ik waterpokken had. Wat ik heb gehad is nooit achterhaald, waterpokken was het niet.![]()
BSEJa, maar als de weekendarts bij je ouders thuis langs komt ipv een ambulance en zegt dat er niets ernstigs aan de hand is dan moet je toch wat. Ik neem aan dat 112 bellen dan niet zal resulteren in het wel langs sturen van een ambulance.
Uiteindelijk wel alles goed gekomen na eerst nog een TIA en daarna ziekenhuisopname en revalidatie.
Gekke koeien ziekte?
Ja, maar dan aan elkaar geschreven.
Ik was uiteindelijk ook goed ziek en heb een paar dagen aan een antibiotica infuus gelegen en kreeg en maal daags antivirale middelen toegediend. ik had ruim 2 weken niet gegeten was veel afgevallen, had door de langdurige koorts een delirium opgelopen en en virus had zich genesteld in het Iris van mijn ogen. Alleen was quarantaine een beetje overdreven.Ik heb toevallig iets langer dan een jaar geleden ook in quarantaine gelegen. Bij mij was het helaas iets ernstiger, een hersenvlies ontsteking waarbij in eerste instantie niet duidelijk was of het besmettelijk was of niet. Daardoor echt massa verloren en veel vet aangezet (medicatie, lange tijd herstellen thuis, weinig werken, vee liggen, slechte dingen vreten....).
Gaat niet werken zonder bril voor oogbescherming.Heb toch meer schrik voor hiv op grinder.
Gewoon mondkapje aan en handschoentjes in basic fit.
"I am not saying it's bioengineered,
But it's bioengineered."
Dat doen virussen nou eenmaal. Kan makkelijk honderden keren muteren terwijl het door een regio verspreid. Is ook juist hoe ze de herkomst kunnen traceren. Je bent zelf ook een mutatie ten opzichte van je ouders dus zo spannend is het niet.
= juist geen recente wijziging in dna, geen spannende mix met een nieuwe bron van dna?, but this new paper REJECTS there was recent recombination.
die study die hij linkt zei:Background: A novel coronavirus (2019-nCoV) associated with human to human transmission and severe human infection has been recently reported from the city of Wuhan in China. Our objectives were to characterize the genetic relationships of the 2019-nCoV and to search for putative recombination within the subgenus of sarbecovirus. Methods: Putative recombination was investigated by RDP4 and Simplot v3.5.1 and discordant phylogenetic clustering in individual genomic fragments was confirmed by phylogenetic analysis using maximum likelihood and Bayesian methods. Results: Our analysis suggests that the 2019-nCoV although closely related to BatCoV RaTG13 sequence throughout the genome (sequence similarity 96.3%), shows discordant clustering with the Bat-SARS-like coronavirus sequences. Specifically, in the 5′-part spanning the first 11,498 nucleotides and the last 3′-part spanning 24,341-30,696 positions, 2019-nCoV and RaTG13 formed a single cluster with Bat-SARS-like coronavirus sequences, whereas in the middle region spanning the 3′-end of ORF1a, the ORF1b and almost half of the spike regions, 2019-nCoV and RaTG13 grouped in a separate distant lineage within the sarbecovirus branch. Conclusions: The levels of genetic similarity between the 2019-nCoV and RaTG13 suggest that the latter does not provide the exact variant that caused the outbreak in humans, but the hypothesis that 2019-nCoV has originated from bats is very likely. We show evidence that the novel coronavirus (2019-nCov) is not-mosaic consisting in almost half of its genome of a distinct lineage within the betacoronavirus. These genomic features and their potential association with virus characteristics and virulence in humans need further attention.
Dat midden stuk heeft in 2019-nCoV genen van een voorouder sarbecovirus? gewoon een stukje andere variant van z'n eigen soort.hereas in the middle region spanning the 3′-end of ORF1a, the ORF1b and almost half of the spike regions, 2019-nCoV and RaTG13 grouped in a separate distant lineage within the sarbecovirus branch.
not-mosaic = juist niet uit meerdere bronnen opgemaakt? Helft van z'n genome is een oudere/andere voorouder van z'n soort dan het bekende RaTG13 virus, niet van een afkomst van een heel andere soort ofzo.The levels of genetic similarity between the 2019-nCoV and RaTG13 suggest that the latter does not provide the exact variant that caused the outbreak in humans, but the hypothesis that 2019-nCoV has originated from bats is very likely. We show evidence that the novel coronavirus (2019-nCov) is not-mosaic consisting in almost half of its genome of a distinct lineage within the betacoronavirus.
Waarschijnlijk dikke pech dat er geen andere symptomen te zien waren op dat moment of ze al verdwenen waren. Ken de situatie natuurlijk niet, maar de kans is groot dat dat onwel worden al kwam door een TIA. Moest hij bv een afhangende mondhoek hebben of functieverlies in een arm, stond de ambulance er meteen. Die mensen volgen natuurlijk ook maar de protocollen die ze hebben.Ja, maar als de weekendarts bij je ouders thuis langs komt ipv een ambulance en zegt dat er niets ernstigs aan de hand is dan moet je toch wat. Ik neem aan dat 112 bellen dan niet zal resulteren in het wel langs sturen van een ambulance.
Uiteindelijk wel alles goed gekomen na eerst nog een TIA en daarna ziekenhuisopname en revalidatie.
nog geen 24 uur later werd hij er dood een ambulance weer binnen gereden met een TIA.

Dan klopte z'n zin helemaal niet. Gewaagd gokjeOf hoe een typfout een wereld van verschil kan maken op hopelijk is alles goed gekomen![]()

Zelfs dat had hij, maar hij had nieuwe medicijnen waardoor het zou komen en volgens mijn moeder stelde hij zich gewoon aan.