XXL Nutrition

Coronavirus

Lijkt wel bitcoin koers all over again.

giphy.gif

Policymakers fret over risk to global growth from China virus outbreak

WASHINGTON/TOKYO (Reuters) - A rapidly spreading virus outbreak in China is emerging as a potentially major new risk to the global economy and leaving policymakers, still grappling with the impact of the Sino-U.S. trade war, fretting over the widening fallout.

• Like
Waarderingen: mat
Snap alleen niet helemaal waarom sommige landen hun burgers hebben repatrieert. Als het zo gevaarlijk is dat ze er weg willen dan is het toch ook juist te gevaarlijk om ze uit de quarantaine zone te halen? Of vice versa als ze er uit mogen is het niet te gevaarlijk er te blijven.

En dan een paar dagen later als global crisis uitroepen. Ja..

Zoals de bosbranden in Australië. Hoor je ineens ook niks meer van. En dat duurde maar 2 weken ofzo voor het de vergeethoek in ging.
Het nieuws gaat uiteraard achter de nieuwste ontwikkelingen. Maar ik hoor wel degelijk nog wat van de bosbranden, het zit redelijk 'ingebrand'. En als Corona zo door blijft groeien denk ik niet dat dat de vergeethoek in zal gaan. Als er meer grenzen sluiten en vliegtuigen stil blijven staan dan gaat dat continu het nieuws in komen.

Toch maar een annuleringsverzekering nemen dit jaar. In maart naar Amerika en daarna was ik van plan naar Azië te gaan. Nog eens naar China gaat het dit jaar al niet meer worden helaas.
Juist een top tijd om te gaan. Thailand en ZO-Azië gaan heel goedkoop worden aangezien velen nu annuleren. Lekker rustig en lage prijzen.

Laatst bewerkt:
Snap alleen niet helemaal waarom sommige landen hun burgers hebben repatrieert. Als het zo gevaarlijk is dat ze er weg willen dan is het toch ook juist te gevaarlijk om ze uit de quarantaine zone te halen? Of vice versa als ze er uit mogen is het niet te gevaarlijk er te blijven.

En dan een paar dagen later als global crisis uitroepen. Ja..
Omdat zielig.

Juist een top tijd om te gaan. Thailand en ZO-Azië gaan heel goedkoop worden aangezien veel annuleren. Lekker rustig en lage prijzen.
Ligt er aan hoe ernstig het blijkt te zijn. Dat weten we tegen die tijd wel, Azië gaat in ieder geval in mei worden. Rust is fijn, maar moet het wel redelijk veilig zijn :p

• Like
Waarderingen: BB_
Nog een update? Volgens mijn info zitten we aan minder dan de helft van de voorspelde besmettingen en doden. 14.630 en 305.
De exponentiële groei is eruit de laatste paar dagen. Als we de Chinese staatsmedia mogen geloven

1580639738041.png

Ziet er nog redelijk exponentieel uit, maar wel een stuk lager dan de getallen in de voorspellingen.

Relatief meer doden als voorspelt in Hubei in ieder geval. 294 op 9047= 3.2%

Gezien 10% op de IC komt te liggen en er dadelijk geen ziekenhuisbedden meer vrij zijn zal dit nog wel wat hoger worden percentueel gezien. Hiernaast overlijd je niet wanneer je net besmet bent maar wrs enkele dagen later. Zou me niet verbazen als het procent mortaliteit dus nog wel een stukje hoger komt te liggen. 5%+ zou mij niet verbazen.

In ieder geval betekent het dat er meer lebensraum komt voor ons allen

Laatst bewerkt:
Relatief meer doden als voorspelt in Hubei in ieder geval. 294 op 9047= 3.2%

Gezien 10% op de IC komt te liggen en er dadelijk geen ziekenhuisbedden meer vrij zijn zal dit nog wel wat hoger worden percentueel gezien. Hiernaast overlijd je niet wanneer je net besmet bent maar wrs enkele dagen later. Zou me niet verbazen als het procent mortaliteit dus nog wel een stukje hoger komt te liggen. 5%+ zou mij niet verbazen.

In ieder geval betekent het dat er meer lebensraum komt voor ons allen
Ik denk juist lager; niet iedereen met griepverschijnselen of een bestemming zal zich hebben gemeld en zijn meegeteld. Bij de Mexicaanse Griep werd het % doden ook zwaar overschat.

Nu tel je trouwens enkel in de Hubei. In totaal ligt het percentage nog steeds rond de 2% en buiten Hubei maar op iets van 0,1% ofzo.

Terug
Naar boven