Fitness Seller

Coronavirus

shina.png

:thinking:

Kan je voorbeelden geven van egoïstisch gedrag?

De overgrote meerderheid wil zich niet laten testen. Mensen gaan op vakantie naar gebieden met hogere risico's en weigeren om daarna twee weken thuis te blijven. Op straat zie ik veel mensen elkaar de hand schudden. Kroegeigenaren en hun bezoekers hebben schijt aan de regels.

Mensen kunnen de vrijheid kennelijk niet aan. In mijn optiek zou de regering nu alle vluchten moeten schrappen en alle horeca dicht vanaf 22:00. Dat is, vrees ik, de enige manier om de balans te houden tussen economie en het virus. Het ging immers goed totdat mensen op vakantie gingen etc.

De overgrote meerderheid wil zich niet laten testen. Mensen gaan op vakantie naar gebieden met hogere risico's en weigeren om daarna twee weken thuis te blijven. Op straat zie ik veel mensen elkaar de hand schudden. Kroegeigenaren en hun bezoekers hebben schijt aan de regels.

Mensen kunnen de vrijheid kennelijk niet aan. In mijn optiek zou de regering nu alle vluchten moeten schrappen en alle horeca dicht vanaf 22:00. Dat is, vrees ik, de enige manier om de balans te houden tussen economie en het virus. Het ging immers goed totdat mensen op vakantie gingen etc.
Ze testen nu meer, daardoor krijg je meer besmettingen.. Is dat nou echt zo moeilijk om te begrijpen?

Bovendien is besmetting ook niet per definitie "erg". Het dodenaantal en mensen op de IC neemt niet toe. Dus kun je concluderen dat het virus lang niet zo schadelijk/dodelijk is als ons verteld is.

@Skatermarvin die gaat trainen wanneer hij eigenlijk thuis moest blijven tot testuitslag vriendin. Als we een tweede lockdown krijgen hou ik hem verantwoordelijk!
Ho ho, dat was 40 minuten. Totdat ik me schuldig voelde en naar huis ben gegaan. Vandaag nergens geweest behalve de test locatie ;)

Wel ben ik op vakantie geweest in Bulgarije..net voor het weer oranje werd:trollface:

Komt omdat niet iedereen zich kan vinden in de "regels" en de paniekzaaierij.

Waarom gaat het opeens niet goed meer op dit moment? Vandaag zijn de ziekenhuis opnames gedaald van 116 naar 91. En dat terwijl een groot deel lak heeft aan de regels. Steeds meer mensen komen tot de conclusie dat het virus gewoon niet zo erg is als men deed voorkomen.

Trieste pech gevallen van ernstig zieken daargelaten, die zal niemand ontkennen.

Dus je hebt nu alleen maar nog maar egoïstische mensen die het spuugzat zijn, of geïndoctrineerde volgzame schapen?

Maar kunnen dan niet alleen de egoistische mensen elkaar nog besmetten? De rest volgt netjes de regels. Dan zijn de risico's dus voor jezelf en kan je dit zelf afwegen, net als in het normale leven dus.

Komt omdat niet iedereen zich kan vinden in de "regels" en de paniekzaaierij.

Waarom gaat het opeens niet goed meer op dit moment? Vandaag zijn de ziekenhuis opnames gedaald van 116 naar 91. En dat terwijl een groot deel lak heeft aan de regels. Steeds meer mensen komen tot de conclusie dat het virus gewoon niet zo erg is als men deed voorkomen.

Trieste pech gevallen van ernstig zieken daargelaten, die zal niemand ontkennen.

De ziekenhuisopnames lopen kennelijk vaak achter op de besmettingen. Ik verwacht dat dat vanaf volgende week weer flink gaat toenemen. Mijn vermoeden is dat voornamelijk de buitenlandse vakanties daartoe bijdragen.

Ze testen nu meer, daardoor krijg je meer besmettingen.. Is dat nou echt zo moeilijk om te begrijpen?

Bovendien is besmetting ook niet per definitie "erg". Het dodenaantal en mensen op de IC neemt niet toe. Dus kun je concluderen dat het virus lang niet zo schadelijk/dodelijk is als ons verteld is.

Ook het percentage positieve tests stijgt. De toename is dus zowel absoluut als relatief.

Hoogste aantal besmettingen sinds mei
Tussen 14 en 20 juli is het aantal besmettingen gestegen tot gemiddeld 220,6 per dag. Dat is een stijging van 89 procent tegenover de zeven dagen ervoor. Dat blijkt vrijdag op het online dashboard van gezondheidsinstituut Sciensano.

Op 100.000 inwoners waren er op een periode van 14 dagen, tot 20 juli, 20,6 gevallen, blijkt verder nog uit het dashboard. Het totaalaantal besmettingen in België klokt nu af op 64.847.

Vorige maandag werd het grootste aantal besmettingen sinds midden mei geregistreerd. Maandag ging het om 416 besmettingen, maar in de dagen vooraf en nadien ligt het aantal niet hoger dan ruim 120. Daarbij moet wel opgemerkt worden dat de cijfers voor dinsdag en woensdag nog niet geconsolideerd zijn.
Reproductiegetal blijft stijgen
Het reproductiegetal, de schatting van de besmettingsgraad van het coronavirus, is de voorbije week opgelopen voor ons land tot 1,27. Dat meldt gezondheidsinstituut Sciensano vrijdag in zijn epidemiologische bulletin. Een r-waarde van 1,27 betekent dat 100 besmette personen 127 anderen besmetten.

Volgens Sciensano doet zich op dit moment in elke provincie een stijging voor van het aantal gevallen, behalve in Waals-Brabant.
giphy.gif

Nee niet weer die onmeetbare r0

De ziekenhuisopnames lopen kennelijk vaak achter op de besmettingen. Ik verwacht dat dat vanaf volgende week weer flink gaat toenemen. Mijn vermoeden is dat voornamelijk de buitenlandse vakanties daartoe bijdragen.

Ook het percentage positieve tests stijgt. De toename is dus zowel absoluut als relatief.

Zou eigenlijk wel moeten, anders is het virus nog minder besmettelijk dan we dachten. Of misschien zijn de egoisten vooral de jongeren die er maar zelden last van hebben, waardoor de ziekenhuisopnames nog reuze meevallen.

Als de ouderen dan goed afstand blijven houden is het goed te handelen tot het vaccin.

Dat reproductiegetal is best verneukeratief. Dat kan ergens stijgen (landelijk) terwijl mensen het ergens anders oplopen (op vakanie in het buitenland).

Bron? Ik quote net rivm dat het % daalt, maar dat is misschien niet up-to-date met de huidige week.

Trouwens moet je nog wel uitleggen hoe representatief dat % is want er wordt niet willekeurig getest.

Zou eigenlijk wel moeten, anders is het virus nog minder besmettelijk dan we dachten. Of misschien zijn de egoisten vooral de jongeren die er maar zelden last van hebben, waardoor de ziekenhuisopnames nog reuze meevallen.

Als de ouderen dan goed afstand blijven houden is het goed te handelen tot het vaccin.

Laten we het hopen.

Bron? Ik quote net rivm dat het % daalt, maar dat is misschien niet up-to-date met de huidige week.

"Vorige week was de kentering. Toen bleef het percentage positieve testen voor het eerst stabiel ten opzichte van de week ervoor, op 0,6 procent. De voorbije week steeg dat percentage naar 1 procent." Bron: https://nos.nl/artikel/2341729-aantal-besmettingen-bijna-verdubbeld-maar-nog-geen-tweede-golf.html

🤦‍♀️

Screenshot_20200725-074406_upday.jpg

• Like
Waarderingen: BB_
Net zoiets als de zogenaamd zeer belangrijke ingelaste persconferentie van Grapperhaus over de toename in het aantal besmettingen . Dan denk je , nu gaat het komen:
" Het is geen goede ontwikkeling" punt

• Like
Waarderingen: vntl
Er zijn toch een hoop deskundigen op dit forum

Terug
Naar boven