MuscleMeat

Coronavirus

Ik bevind mij op gevaarlijk grondgebied besef ik me opeens..maar goed dat die anderhalve meter in het leven geroepen is een aantal maanden geleden :roflol: Ik ga stuk hier
Ik las dat de airco in jouw wagen niet werkt. Denk dat ze sowieso uit jouw buurt blijven.

giphy.gif

:trollfacex:

Ruim 200 nieuwe besmettingen: hoogste dagtotaal sinds begin juni

LIVE | Laagst aantal ziekenhuispatiënten met corona in maanden

Zo sneu de media staat vol van een paar honderd besmettingen en het halve land smeekt om vrijheidsbeperkingen.

Hoe erg is een oplopend aantal besmettingen nou daadwerkelijk. Ga er vanuit dat het OMT en de regering dit wel hebben ingecalculeerd.

Meer tests doen is meer besmette gevallen vinden. Zou nogal een zwakke basis zijn voor meer maatregelen.

Het percentage positieve tests is eveneens bijna verdubbeld. Ik heb liever dat we nu een aantal vrijheden inleveren (bijv. horeca dicht vanaf 22:00 en terugkomende vakantiegangers verplicht isoleren in een hotel totdat ze negatief zijn getest) en dan ons leven voor 90% kunnen leven dan dat we nu te afwachtend zijn en straks weer 2+ weken in volledige lockdown moeten.

Maar het aantal IC bedden was in de hoogtij dagen toch bepalend?

En nu er bedden te over zijn doet dat er niet toe?

• Like
Waarderingen: p.b.

Mocht de overheid een bepaalde maatregel door willen voeren, vinden ze vanzelf wel een goede reden om dat daadwerkelijk door te voeren en te verantwoorden. Ikzelf verwacht dat er met de huidige trend weinig beperkende maatregelen zullen plaatsvinden.

Het percentage positieve tests is eveneens bijna verdubbeld. Ik heb liever dat we nu een aantal vrijheden inleveren (bijv. horeca dicht vanaf 22:00 en terugkomende vakantiegangers verplicht isoleren in een hotel totdat ze negatief zijn getest) en dan ons leven voor 90% kunnen leven dan dat we nu te afwachtend zijn en straks weer 2+ weken in volledige lockdown moeten.
Bron?

Dit is inderdaad een van de vele voorbeelden van wel zeer aparte bochten om tot een bepaald beleidsdoel te komen. Zitten nu op zo'n 50% IC-bezetting, dan is volgens de argumenten van destijds in ieder geval geen noodzaak voor een strengere maatregel.

"Vorige week was de kentering. Toen bleef het percentage positieve testen voor het eerst stabiel ten opzichte van de week ervoor, op 0,6 procent. De voorbije week steeg dat percentage naar 1 procent." Bron: https://nos.nl/artikel/2341729-aantal-besmettingen-bijna-verdubbeld-maar-nog-geen-tweede-golf.html

Wel bij een andere groep; jongere mensen met milde symptomen waar eerst vooral ernstig zieken werden getest.

• Like
Waarderingen: Pren
Terug
Naar boven