Fitness Seller

Coronavirus

Ja maar wat jij denkt is nu even niet relevant. Als we naar 7 miljard meningen moeten gaan luisteren wat het beste is voor deze "crisis" dan komen we nooit ergens.
WHO adviseert overigens 1 meter afstand, wat doen wij: 1,5 meter. Dat klinkt lullig maar voor de horeca of theaters betekend dit 50% extra krimp om alles "corona proof" in te delen.
Uiteindelijk is horeca of theaters gewoon minder belangrijk dan geen tienduizenden extra doden. Dat is een keuze. Mag je het mee oneens zijn, ga lekker naar Amerika voor een ander leven. Of India. Gaan ze hee lekker ook op dat virus.

Omdat mensen zich slachtoffer vinden. Die rol is zo makkelijk. Dan mag en kun je wijzen naar anderen.

Geldt ook voor de gekkies in dit topic: het ligt aan de overheid! Of Soros! Of de NPO! Er gaat vanalles mis en zeker de NPO is niet altijd objectief en de overheid zit vol met prutsers. Maar uiteindelijk zijn wij allemaal samen de maatschappij en vormen wij die prutsende bende. Op een of andere manier doen mensen alsof zij daar niets mee te maken hebben.

Door steeds in te zoomen op details die voor keesje of henkie toevallig belangrijk zijn komen we nauwelijks tot overeenkomst over grotere zaken : onderwijs, gezondheid, het gevaar dat democratie verdwijnt. We scheppen geen voorwaarden meer: nee- mensen eisen direct uitkomsten. Een giftige mix van de maakbaarheid van links en het egocentrisme van rechts.
Inhoudelijk ben ik het niet altijd met je eens, zeker niet wat betreft de “dodelijkheid” van dit virus.

Maar wat het bovenstaande betreft ben ik het helemaal met je eens.

Omdat mensen zich slachtoffer vinden. Die rol is zo makkelijk. Dan mag en kun je wijzen naar anderen.

Geldt ook voor de gekkies in dit topic: het ligt aan de overheid! Of Soros! Of de NPO! Er gaat vanalles mis en zeker de NPO is niet altijd objectief en de overheid zit vol met prutsers. Maar uiteindelijk zijn wij allemaal samen de maatschappij en vormen wij die prutsende bende. Op een of andere manier doen mensen alsof zij daar niets mee te maken hebben.

Door steeds in te zoomen op details die voor keesje of henkie toevallig belangrijk zijn komen we nauwelijks tot overeenkomst over grotere zaken : onderwijs, gezondheid, het gevaar dat democratie verdwijnt. We scheppen geen voorwaarden meer: nee- mensen eisen direct uitkomsten. Een giftige mix van de maakbaarheid van links en het egocentrisme van rechts.
Ik heb hier werkelijk niets aan toe te voegen. Precies zoals ik er over denk.

Dat denk ik ook. Als het gros van de Nederlanders zich netjes aan de regels houdt kunnen we met z'n allen het virus controleren. Dan hoeven we geen massagraf ,zoals in NY, te graven en geen keuzes maken over wie in het ziekenhuis mag liggen, zoals in Bergamo.

Die complot denkers gaan we toch niet kunnen overtuigen, je krijgt ze waarschijnlijk alleen om als een familielid of vriend besmet raakt en overlijdt.
Massagraf? Link?

Uiteindelijk is horeca of theaters gewoon minder belangrijk dan geen tienduizenden extra doden. Dat is een keuze. Mag je het mee oneens zijn, ga lekker naar Amerika voor een ander leven. Of India. Gaan ze hee lekker ook op dat virus.
Ok ten eerste zijn die tienduizenden extra doden nergens op gebaseerd. Ten tweede wat denk jij, als er grote werkloosheid ontstaat, en dus meer armoede.
Dat dat geen doden tot gevolg gaat hebben? Hoe kortzichtig..

"Gekkies". De grootste gek ben jij met je aanname dat er tienduizenden dode zullen vallen. Gebasseerd op NIETS. Staats gevaarlijk ben jij met je angstzaaierij.

Ja die waren er altijd al, voor mensen zonder identiteit die zijn overleden. Dus dit heeft niets met corona te maken.

Ja die waren er altijd al, voor mensen zonder identiteit die zijn overleden. Dus dit heeft niets met corona te maken.
Ahja, het feit dat het graf er al was maakt het natuurlijk compleet irrelevant. Mijn tweede deel vd zin (Bergamo) is ook ineens van tafel geveegd omdat je er niet op in gaat, dan telt het natuurlijk niet meer.

DennieOK, gezien al jouw wijsheid en kennis, daar moet je toch meer mee kunnen doen dan een beetje schoppen op een bodybuild forum (train je zelf wel eigenlijk?), daar moet je de wereld mee verlichten!

Het is allemaal de schuld van de Rabobank. Maar zonder gekheid, op de een of andere manier dragen al die gekkies gekke nieuwsbronnen aan als Facebook, Xander, Lange Frans of een andere gekke podcast maar een gerenommeerd bedrijf als Reuters wat al jaren lang nieuws publiceerde wat niet anders kan worden omschreven dan (zo goed als) volledig objectief komt nooit voorbij. Verder zijn het allemaal laag tot gemiddeld intelligente mensen die niet echt een beroep hebben of een opleiding gedaan hebben waar je van zegt nou allemachtig, deze persoon weet echt waar hij het over heeft. Maar toch weten zij het altijd zoveel beter dan de het slapende schapen volk, de mensen die ervoor hebben doorgeleerd en onze beleidmakers

Het is allemaal de schuld van de Rabobank. Maar zonder gekheid, op de een of andere manier dragen al die gekkies gekke nieuwsbronnen aan als Facebook, Xander, Lange Frans of een andere gekke podcast maar een gerenommeerd bedrijf als Reuters wat al jaren lang nieuws publiceerde wat niet anders kan worden omschreven dan (zo goed als) volledig objectief komt nooit voorbij. Verder zijn het allemaal laag tot gemiddeld intelligente mensen die niet echt een beroep hebben of een opleiding gedaan hebben waar je van zegt nou allemachtig, deze persoon weet echt waar hij het over heeft. Maar toch weten zij het altijd zoveel beter dan de het slapende schapen volk, de mensen die ervoor hebben doorgeleerd en onze beleidmakers

Inb4 @DennieOK heeft net universiteit afgerond, laten we het niet hopen...

Ik heb het net nog gestuurd, maar speciaal voor jou stuur ik het een tweede keer, omdat je blijkbaar moeite hebt met lezen.

Deze kortzichtigheid bevestigd het al.
"laag opgeleid", Welke opleiding heb jij als ik vragen mag?

2755 artsen hebben zich al aangemeld dat ze tegen het beleid zijn. Dit zijn allemaal gekkies volgens jou?

Dit zijn gekken volgens jou?

Hoe kan het dat deze mensen geen podium krijgen dan? Het beleid mag miljarden kosten, maar even een fatsoenlijk inhoudelijk debat kan dan niet?

2755 artsen hebben zich al aangemeld dat ze tegen het beleid zijn. Dit zijn allemaal gekkies volgens jou?

Hoe kan het dat deze mensen geen podium krijgen dan? Het beleid mag miljarden kosten, maar even een fatsoenlijk inhoudelijk debat kan dan niet?

Meen je dit nou?

Dat denk ik ook. Als het gros van de Nederlanders zich netjes aan de regels houdt kunnen we met z'n allen het virus controleren. Dan hoeven we geen massagraf ,zoals in NY, te graven en geen keuzes maken over wie in het ziekenhuis mag liggen, zoals in Bergamo.

Die complot denkers gaan we toch niet kunnen overtuigen, je krijgt ze waarschijnlijk alleen om als een familielid of vriend besmet raakt en overlijdt.
Let wel dat de veel ergere situatie in NY door echt heel erg falen van de aanpak rond ouderen en zorgcentra komt. Duizenden doden door zieke patiënten terug te sturen waar die niet veilig opgevangen konden worden. Heeft niks met regeltjes volgen te maken. Ik weet niet wat Italie fout heeft gedaan maar is vast net zo te verklaren gezien het virus zelf maar in 0.2% gevallen sterfte hoeft te veroorzaken. Verwaarloosde zorg capactiteit? Het is er dan ook zo erg geworden ondanks volledige lockdowns. In beide gevallen.

Daar zijn gewoon harde feiten voor aan te wijzen. Falen van politiek beleid. Over massagraven praten is net zo dom als complotten. Gebruik die angst vooral om falende politiek nog meer macht te geven en sta niet op voor individuele belangen, werkt echt heel goed. Kan niet mis gaan.

Het gros van Nederland heeft nauwelijks infecties, zelfs nog hele provincies zonder slachtoffers. Wat heeft hen controleren te maken met het falen van zorg in brabant, amsterdam, rotterdam?

Hahaha, ik zal een ander keertje op de vragen reageren of een ander de kans geven want ik zit op mobiel dus alles goed formuleren is niet ideaal. Maar ik heb technische natuurkunde aan de RUG als achtergrond, met 6 jaar VWO uiteraard eraan voorafgaand. NT+NG ook en biologie met behoorlijke cijfers afgerond. Nu jij weer met waarom jij meer autoriteit zou hebben

"Gekkies". De grootste gek ben jij met je aanname dat er tienduizenden dode zullen vallen. Gebasseerd op NIETS. Staats gevaarlijk ben jij met je angstzaaierij.
Dit was eind juli (zie link). Laten we hopen dat we niet op tienduizenden komen. Aangezien we nog lang geen groepsimmuniteit of een vaccin hebben zou het er toch nog van kunnen l komen. Dit was rond de tijd dat er ongeveer 4% van de mensen ‘immuun’. Zou zijn. Dus laten we die tienduizend maal 12 doen voor groepsimmuniteit en dan heb je het dus over 120k doden. Als de zorg echt overlopen wordt zijn dat er veel meer, als het binnen de perken blijft is het vee minder omdat er betere behandeling mogelijk is.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-ac...derhalf-keer-hoger-dan-rivm-telling~b6da1ae9/

Maar natuurlijk is dit ook niet waar en onzin. Toch?

Hahaha, ik zal een ander keertje op de vragen reageren of een ander de kans geven want ik zit op mobiel dus alles goed formuleren is niet ideaal. Maar ik heb technische natuurkunde aan de RUG als achtergrond, met 6 jaar VWO uiteraard eraan voorafgaand. NT+NG ook en biologie met behoorlijke cijfers afgerond. Nu jij weer met waarom jij meer autoriteit zou hebben
Oh en mocht dit niet genoeg zijn, vrienden van mij studeren biomedische wetenschappen aan de RUG en een kennis die ik regelmatig spreek heeft net haar PhD voor microbiologie afgerond en is gelieerd aan de universiteit van Cambridge, misschien ken je die wel

Terug
Naar boven