AndroidHealthClinic

Coronavirus

Duitse media begint nu langzamerhand naar buiten te komen met waarheid, gelukkig maar. bekijk deze video, mocht je duits goed zijn.

Of kijk hoe deze man je stap voor stap uitlegt over de RIVM, corona cijfers etc.

Had meer willen posten, maar helaas door censuur van YT, Googl en FB zijn er heel veel videos verwijderd.

Een laat het CBS nu net de oversterfte gebruikt hebben om tot het aantal van 10.000 te komen.
Nee dan kom je uit op een oversterfte van 5000. Tel cijfers van bijv 2018 maar bij elkaar op tov van dit jaar.
En dan is alsnog de vraag, breek je voor dat aantal de economie af? Ik vind van niet maar ach.

Nee dan kom je uit op een oversterfte van 5000. Tel cijfers van bijv 2018 maar bij elkaar op tov van dit jaar.
En dan is alsnog de vraag, breek je voor dat aantal de economie af? Ik vind van niet maar ach.
Lees nou eens wat mensen je voorschotelen.

Dat de maatregelen buitenproportioneel zijn op sommige vlakken ben ik met je eens.

Dat de maatregelen buitenproportioneel zijn op sommige vlakken ben ik met je eens.
Het CBS heeft al weer heel veel cijfers verstopt zie ik, want ik kan zo snel de sterfte cijfers per maand in 2018 niet meer vinden.
Ja er staat in dat artikel dat er 10.000 mensen ongeveer zijn overleden met corona. Wat ik heletijd al zeg is dat dat niets zegt over het virus, want iemand die positief is getest op corona maar ook kanker
heeft, wordt geteld als corona doden. Daarom moet je kijken naar de oversterfte. Daar had CBS dus mooie tabellen van maar die kan ik nu niet meer vinden. Toen opgeteld kwam ik op 5000 meer mensen overleden in 2020 tov 2018.

Gelukkig voeren we geen oorlog meer dezer dagen. Met alle huilbaby's hier zou ik het ergste vrezen.

Nee verre van, je kan zelfs niet eens bewijzen dat die twee effect hebben. Handjes wassen en thuisblijven als je ziek bent, dat zijn de maatregelen die daadwerkelijk werken.
De overdraagbaarheid van een airborne virus zal altijd negatief beïnvloed worden door een groter afstand t.o.v. de verspreider.

Handen wassen en thuisblijven zijn ook goede maatregelen, maar drukte vermijden zorgt in de basis voor minder contactmogelijkheden beide kanten op.

Ik wilde nog toevoegen hoe schattig ik het vind dat zovelen hier nog blind vertrouwen op wat ze door de MSM wordt aangereikt. Het lijkt wel alsof je voor hun neus A kunt doen, maar als je in de krant zegt dat het eigenlijk B was gelooft iedereen het toch wel. Wat dat nog erger maakt zijn de mensen die eigenlijk totaal niet weten wat ze zeggen, maar weten dat ze in ieder geval een bron hebben als ze maar met de massa meelullen. Jullie worden gebruikt als speelballen en hebben niet eens door dat jullie angst voor 'fakenews' je is aangepraat door het nieuws.
Beseffen jullie niet hoe gevaarlijk het is- wat het doet met debat en samenleving- als je alles laat reduceren tot twee kampen?

Je maakt echt een denkfout hier.

Maatregelen verminderen de sterfte tot 5000.

De maatregelen moet je niet vergelijken met het aantal slachtoffers ondanks de maatregelen, maar het aantal slachtoffers dat had kunnen vallen. Dat is echt veel meer.

Dat zegt niet dat alle maatregelen in verhouding staan tot het effect. Maar ik vind dat het makkelijk roepen is vanaf een afstand, zonder verantwoordelijkheid, alleen maar aan eigen situatie denkend, en beïnvloed door alle stront die op sociale media voorbij komt.

Het CBS heeft al weer heel veel cijfers verstopt zie ik, want ik kan zo snel de sterfte cijfers per maand in 2018 niet meer vinden.
Ja er staat in dat artikel dat er 10.000 mensen ongeveer zijn overleden met corona. Wat ik heletijd al zeg is dat dat niets zegt over het virus, want iemand die positief is getest op corona maar ook kanker
heeft, wordt geteld als corona doden. Daarom moet je kijken naar de oversterfte. Daar had CBS dus mooie tabellen van maar die kan ik nu niet meer vinden. Toen opgeteld kwam ik op 5000 meer mensen overleden in 2020 tov 2018.

Is het CBS nu wel of niet te vertrouwen?

Ik mag hopen dat de VN betrouwbaar, anders hebben we een groot probleem.
Zelfde geldt voor het CBS, RIVM. Als die instanties onbetrouwbaar zijn kunnen we nergens meer op bouwen.

De overdraagbaarheid van een airborne virus zal altijd negatief beïnvloed worden door een groter afstand t.o.v. de verspreider.
Is een beetje argumenteren op basis van werking en niet van resultaat. Het aantal mensen dat 'aangeniest' wordt is echt verwaarloosbaar.
Tevens Steks; als je thuis blijft als je ziek bent kun je een virus natuurlijk niet via de lucht verspreiden hè. ;)

Je maakt echt een denkfout hier.

Maatregelen verminderen de sterfte tot 5000.

De maatregelen moet je niet vergelijken met het aantal slachtoffers ondanks de maatregelen, maar het aantal slachtoffers dat had kunnen vallen. Dat is echt veel meer.

Dat zegt niet dat alle maatregelen in verhouding staan tot het effect. Maar ik vind dat het makkelijk roepen is vanaf een afstand, zonder verantwoordelijkheid, alleen maar aan eigen situatie denkend, en beïnvloed door alle stront die op sociale media voorbij komt.
Hoe verklaar je zweden dan?

Zoals ik al zei, alles wat ik zeg is gebaseerd op de officiële cijfers van het RIVM / CBS. Als die basis weg valt kan toch niemand meer ergens op terug vallen? Of je moet alle ziekenhuizen langsgaan en kijken of er mensen wel echt overlijden lol. Dus ja, ik veronderstel dat het CBS te vertrouwen is.

Het CBS heeft een nieuwe methode gebruikt om de oversterfte tijdens de coronapandemie in te schatten. In de eerste elf weken van de pandemie, van 9 maart tot en met 24 mei, zijn volgens die methode 10.164 mensen overleden aan het longvirus.
Vraag me wel af waar dat dan op gebaseerd is. Totale oversterfte zal ook nog doden ten gevolge aan de lockdown zelf bevatten. De piekweek heeft ook nog overlap met mogelijk influenza seizoen dat toevallig niet meer is gemeten. Is die er dan alsnog in meegenomen en blijven er dan 10k bovenop over, of kan dat gecombineerd zijn?
Hier is toch nog geen onderbouwing voor. Vergelijking Amsterdam en Stockholm zou impliceren dat maatregelen eigenlijk niks hebben gedaan. Hoeveel zouden het er anders zijn geweest? Een exponentiële verspreiding tot het maximale theoretische sterftecijfer over de hele populatie? Waarom doet geen enkele seizoensgriep dat dan - zonder maatregelen?

Waar zeg ik trouwens dat het CBS niet te vertrouwen is? De ziekenhuizen houden de richtlijnen van het WHO aan, en de cijfers van de ziekenhuizen neemt het CBS op.
Dat wil dus niet zeggen dat iemand die is opgeschreven als corona doden, ook daadwerkelijk is overleden aan corona.

Terug
Naar boven