AndroidHealthClinic

Coronavirus

Klopt! Iets met suikertaks. Net zo'n flop. Wat ik vooral denk bij al deze kwesties...kunnen mensen niet meer zelf nadenken? Eigen verantwoordelijkheid is zo ver te zoeken. Ik ben 70kg afgevallen, zonder suikertaks. En ik ben heus niet geweldig fantastisch of iemand met een gave. Iedereen zou dit moeten kunnen. Maar mensen zijn zo geneigd de makkelijkste weg maar te kiezen. Waar is de vechtlust gebleven?
Ik denk dat het voor velen te ingewikkeld is. Het zit bij de meesten hier zo in het systeem om een glas water of zero drank te pakken tegenover een "gewoon" blikje cola. Kijk naar wat Sprite (Coca Cola) heeft gedaan, hoe lang is de suikerhoudende variant al uit het schap? Jaar of 3? Wie heeft het gemerkt? Niemand? Het is een kleine stap om te frisdranken met suiker de schappen uit te halen of hoger te belasten om externe effecten meer te dekken. Gaat het de problematiek omtrent overgewicht oplossen? Nee. Kan het een bijdrage leveren? Ja, denk ik wel.

Ik denk dat het voor velen te ingewikkeld is. Het zit bij de meesten hier zo in het systeem om een glas water of zero drank te pakken tegenover een "gewoon" blikje cola. Kijk naar wat Sprite (Coca Cola) heeft gedaan, hoe lang is de suikerhoudende variant al uit het schap? Jaar of 3? Wie heeft het gemerkt? Niemand? Het is een kleine stap om te frisdranken met suiker de schappen uit te halen of hoger te belasten om externe effecten meer te dekken. Gaat het de problematiek omtrent overgewicht oplossen? Nee. Kan het een bijdrage leveren? Ja, denk ik wel.
Een bijdrage wel. Probleemoplossing ligt bij de mensen zelf.

Klopt! Iets met suikertaks. Net zo'n flop. Wat ik vooral denk bij al deze kwesties...kunnen mensen niet meer zelf nadenken? Eigen verantwoordelijkheid is zo ver te zoeken. Ik ben 70kg afgevallen, zonder suikertaks. En ik ben heus niet geweldig fantastisch of iemand met een gave. Iedereen zou dit moeten kunnen. Maar mensen zijn zo geneigd de makkelijkste weg maar te kiezen. Waar is de vechtlust gebleven?
70kg, holy shit, knap !

Als hij naar de VN verwijst, wat is er dan mis met Xander. Dus als jij mij naar een nieuwsbron verwijst is het afkomstig van jou en dus niet geldig?
Wat is dit voor redenatie?
Net als je antwoord op mijn vraag naar cijfers van NY en Noord Italië; zoek dat zelf maar op.

Net als je antwoord op mijn vraag naar cijfers van NY en Noord Italië; zoek dat zelf maar op.
Hu? Jij komt met het verhaal hoe ik NY en Noord Italie kon verklaren.
Wat moet ik daar aan verklaren? Verklaar jij het mij maar, wat is er zo gek in Noord Italie dat al deze maatregelen rechtvaardigt. Onderbouw het zelf, jij citeert mij lol.

Jij komt met dat nieuwsbericht, dan neem ik aan dat je de bron betrouwbaar vind.
Ik mag hopen dat de VN betrouwbaar, anders hebben we een groot probleem.
Zelfde geldt voor het CBS, RIVM. Als die instanties onbetrouwbaar zijn kunnen we nergens meer op bouwen.

Hu? Jij komt met het verhaal hoe ik NY en Noord Italie kon verklaren.
Wat moet ik daar aan verklaren? Verklaar jij het mij maar, wat is er zo gek in Noord Italie dat al deze maatregelen rechtvaardigt. Onderbouw het zelf, jij citeert mij lol.

Daarnaast heb ik ook nog geen bewijs van jou gezien na je statement dat, mochten er géén maatregelen ingevoerd zijn, de wereld er hetzelfde uit zou zien.

Ik mag hopen dat de VN betrouwbaar, anders hebben we een groot probleem.
Zelfde geldt voor het CBS, RIVM. Als die instanties onbetrouwbaar zijn kunnen we nergens meer op bouwen.
Dat ben ik met je eens, maar dan vind ik het vreemd dat je zo tegen her huidige beleid bent.

Daarnaast heb ik ook nog geen bewijs van jou gezien na je statement dat, mochten er géén maatregelen ingevoerd zijn, de wereld er hetzelfde uit zou zien.
Ja mooi al die paniek verhalen, die kennen we wel.
Stuur mij gewoon de totale dodenaantal t/m maand oktober van 2018, 2019 en 2020 in die regio's.
Weet jij wat de guidelines van de WHO zijn waar een ziekenhuis een corona dode voor moet opschrijven?
Als iemand kanker heeft, maar ook corona en vervolgens overlijd, moet die worden opgeschreven als corona dode. Daarom vraag ik om oversterfte, want absolute corona doden
heb je niets aan met zo'n guideline. Als corona echt zo'n killer virus is, dan zal je dat overduidelijk in de oversterfte terug moeten zien.

Dat ben ik met je eens, maar dan vind ik het vreemd dat je zo tegen her huidige beleid bent.
Omdat zelfs met de officiële cijfers van het RIVM, CBS, het beleid niet te rechtvaardigen is.
Wat de regering had moeten doen, was gewoon een advies geven zoals gezond eten, veel in de buitenlucht zijn om je immuun systeem te versterken.
Juist het tegenovergestelde is het geval, we moeten binnen blijven, elkaar niet aanraken. Hierdoor daalt het immuun systeem juist en worden we vatbaarder voor virussen..

Ik denk dat afstand houden en drukte vermijden veruit de beste maatregel is.
Ja maar wat jij denkt is nu even niet relevant. Als we naar 7 miljard meningen moeten gaan luisteren wat het beste is voor deze "crisis" dan komen we nooit ergens.
WHO adviseert overigens 1 meter afstand, wat doen wij: 1,5 meter. Dat klinkt lullig maar voor de horeca of theaters betekend dit 50% extra krimp om alles "corona proof" in te delen.

Oh, en dit is geen gedachte van jouw maar een onomstotelijke fieten?
Wat de regering had moeten doen, was gewoon een advies geven zoals gezond eten, veel in de buitenlucht zijn om je immuun systeem te versterken.
Juist het tegenovergestelde is het geval, we moeten binnen blijven, elkaar niet aanraken. Hierdoor daalt het immuun systeem juist en worden we vatbaarder voor virussen..

WHO adviseert overigens 1 meter afstand, wat doen wij: 1,5 meter. Dat klinkt lullig maar voor de horeca of theaters betekend dit 50% extra krimp om alles "corona proof" in te delen.
De WHO adviseert op heel veel vlakken veel striktere maatregelen dan we hier in Nederland toepassen of toegepast hebben.

Ik denk dat afstand houden en drukte vermijden veruit de beste maatregel is.
Dat denk ik ook. Als het gros van de Nederlanders zich netjes aan de regels houdt kunnen we met z'n allen het virus controleren. Dan hoeven we geen massagraf ,zoals in NY, te graven en geen keuzes maken over wie in het ziekenhuis mag liggen, zoals in Bergamo.

Die complot denkers gaan we toch niet kunnen overtuigen, je krijgt ze waarschijnlijk alleen om als een familielid of vriend besmet raakt en overlijdt.

Omdat mensen zich slachtoffer vinden. Die rol is zo makkelijk. Dan mag en kun je wijzen naar anderen.

Geldt ook voor de gekkies in dit topic: het ligt aan de overheid! Of Soros! Of de NPO! Er gaat vanalles mis en zeker de NPO is niet altijd objectief en de overheid zit vol met prutsers. Maar uiteindelijk zijn wij allemaal samen de maatschappij en vormen wij die prutsende bende. Op een of andere manier doen mensen alsof zij daar niets mee te maken hebben.

Door steeds in te zoomen op details die voor keesje of henkie toevallig belangrijk zijn komen we nauwelijks tot overeenkomst over grotere zaken : onderwijs, gezondheid, het gevaar dat democratie verdwijnt. We scheppen geen voorwaarden meer: nee- mensen eisen direct uitkomsten. Een giftige mix van de maakbaarheid van links en het egocentrisme van rechts.

Terug
Naar boven