Fitness Seller

Coronavirus

Beetje stom argument Steks, lees mijn post hierboven.

Wildplassen buiten de bebouwde kom is trouwens gewoon toegestaan, just sayin ;). Of heb je zelf nooit gepist in bijv de zee?
Ik heb ooit een boete gekregen voor het in de gracht pissen in Gouda. Mijn verweer was dat de straal niet het trottoir of de kade had geraakt, maar alleen het water, maar helaas.

Ik vind een mondkapjes plicht wel een flink zwaktebod.

Kritisch zijn is goed, maar je moet geen oogkleppen opzetten en alleen kritiek uiten omdat dat kan, ja moet ook de realiteit in ogenschouw nemen.

PCR test is in de basis geen juiste benaming, dat geldt ook voor de term GC-analyse (chromatografie is een scheidingstechniek en geen analysetechniek) maar die term is in de
wetenschap algemeen geaccepteerd.

Ook jouw kritiek op het gebruik van het aantal positieve testen is niet helemaal op zijn plaats. Ten eerste moet je je afvragen op je wel of niet wilt testen, niet testen is i.m.o. met een nieuwe virus niet de beste keuze. Bloed afnemen bij veel besmettelijke mensen is geen echte optie, of wil jij je arm uit je auto raam steken in een tent naast een gemeentewerf (mijn dichtsbijzijnde teststraat) en je laten prikken door iemand die in een paar uur tijd het geleerd heeft. Dan is een keel-/neusswab de gevolgd door een PCR-STR waarschijnlijk de beste keuze.

Verder is niet de ratio maar het absolute aantal wel hetgeen waar je naar wilt kijken. De oproep is altijd geweest o: je te laten testen bij klachten en alleen bij klachten. Als de ratio van het aantal positieve uitslagen veranderd in de loop der tijd dan zegt dat iets over de verhouding COVID-19 t.o.v. van ander ziekten met gelijksoortige klachten. Als men nu dezelfde afwegen maakt om zich wel of niet te laten testen als een half jaar geleden, dan zijn het aantal positieve testuitslagen echt wel een waardevol gegeven,
Of 100% echt besmet of besmettelijk is doet ook niet terzake, in maart was er nog geen data voorhanden, aan de hand van de data die vanaf dan verkregen is zijn alle vervolg actie bedacht. Het is te verwachten dat het percentage vals positief en vals negatief niet aanzienlijk veranderd is de afgelopen maanden.

Het is heel verleidelijk om te speuren naar eventuele fouten in een drang naar de beste mogelijk analyse van de situatie, maar ik de praktijk geldt dat je zo nauwkeurig moet meten las noodzakelijk niet als mogelijk. Als de gegenereerde data door een stel goede analisten in behandeling wordt genomen kan er prima met deze opzet gewerkt worden.

Dat neemt niet weg dat ik me niet kan vinden in veel van de politieke keuzes.
Het is idd niet goed om oogkleppen op te zetten. Een open mind houden is noodzakelijk al wordt dat soms wel lastig gemaakt als je alle waanzin ziet. Zoals bijvoorbeeld basisschoolleraren die minister van volksgezondheid spelen, maar dat terzijde.

Het klopt idd dat mierenneuken over definities ons niet verder brengt, al vind ik wel dat een beter voorlichting omtrent de tests, door de overheid, een hoop onduidelijkheid zou schelen.

Wat betreft GC als beschrijving van een analysemethode, ik ben gewend om dan bijv GC-FID of GC-MS te gebruiken in de omschrijving. Dan zijn zowel de scheidingsmethode als detectiemethode meteen duidelijk. Desnoods zelfs nog isothermisch erin, afhankelijk van je temperatuurprogramma. T zou best kunnen dat het zo wordt gebruikt in de wetenschap, maar dan heb je het natuurlijk wel over mensen die snappen wat GC is. Op PUBmed is het vaak goed aangegeven.

Bloed afnemen is inderdaad een lastige tijdrovende optie om massaal toe te passen en is idd niet goed te doen. Al biedt dat nieuwe ademonderzoek wel een goede uitkomst.

Ik ben niet overtuigd over hoe waardevol het absolute aantal positieve uitslagen is aangezien de testcapaciteit constant verandert en ook het soort mensen dat zich laat testen. Eerst waren het alleen cruciale beroepen, toen wilde opeens iedereen een test, toen veranderde het opnieuw. Dus in dat opzicht kan je het niet vergelijken met de tests vanaf maart.

Mensen kunnen zich pas laten testen na klachten, maar kheb genoeg mensen gehoord die zich al laten testen bij een loopneus.

Deze tijden zijn de natte droom van elke hypochonder.

Laatst bewerkt:
Voor de aluhoedjes onder ons.

He asked the Doug Ford government of Ontario if they knew of “how many of these camps will be built, and how many people does this government expect to detain.” He pointed out how documentation shows that the “Federal Quarantine/Isolation sites” could be used for “other requirements” besides for COVID-19.

“So your government must be in negotiations and aware of these plans to potentially detain and isolate citizens and residents of our country and our province, so speaker, to the Premier, where will these camps be built, how many people will be detained, and for what reason, for what reasons can people be kept in these isolation camps, and I’d like to have the Premier assure the people of Ontario…,” said Hillier, whose microphone was cut off before he could finish.

Now comes the monkey out of the mouw!
'Heb verschillende dingen over PCR methode vernomen, dat het niet deugde, maar hier staat toch wel duidelijk uitgelegd hoe RIVM de "besmettingen" uit de duim zuigt.

InTeRnAtiOnaLe PcR dEsKuNdiGe & MoLeCuLaiR GeNeTiCuS MeLdT ScHoKkEnDe BeViNdiNgEn PcR TeStS AaN RiVm!11!1

Mijn punt is dat het belachelijk is dat men mondkapjes wilt gaan verplichten, wanneer deze door dezelfde mensen als niet-werkend worden beschouwd.
Werden.

Het is maar een mondkapje. Als het ook maar een beetje werkt scheelt het de horeca misschien een paar dagen langer sluiten. En jij noemt ze daarom tirannen. Tirannen. Ja, hoe kunnen ze ons dit aandoen? Lekker dramatisch...

maar hier staat toch wel duidelijk uitgelegd hoe RIVM de "besmettingen" uit de duim zuigt.
Ik zie hier een dialoog tussen twee “deskundigen” over de betrouwbaarheid van een aantal testuitslagen waarbij de persoon die het in twijfel trekt niet exact weet hoe de analyses zijn uitgevoerd omdat deze geen inzage heeft gehad in de SOP.

Laatst bewerkt:
Wil je mij wijzen op een taalfout of dat deze mensen van standpunt zijn veranderd?

Het is maar een mondkapje. Als het ook maar een beetje werkt scheelt het de horeca misschien een paar dagen langer sluiten. En jij noemt ze daarom tirannen. Tirannen. Ja, hoe kunnen ze ons dit aandoen? Lekker dramatisch...
En als ik wielen had was ik misschien een fiets.

'Misschiens' en 'wat als' hebben we helemaal niks aan. Ksnap ook niet hoe je een mogelijk gevolg kan gebruiken als argument.

Wanneer men angst gebruikt (beter gezegd misbruikt) om inbreuk te maken op de grondwet en jouw rechten als mens, dan zie ik dat inderdaad als tirannie.

De mondkapjes zijn slechts een symptoom, probeer eens wat verder te kijken dan je mondkapje lang is.

EkX4VkAWkAAC0lX.jpeg

• Sad
Waarderingen: BB_

Zou wel tof zijn als er een lijstje naar boven komt met het mogelijke % fout-positieven per standaard.

Terug
Naar boven