Fitness Seller

Coronavirus

Even voor je opgezocht.

Wet Gedeeltelijk verbod gezichtsbedekkende kleding
Art1
1 Het is verboden om in het openbaar vervoer en in gebouwen en bijbehorende erven van onderwijsinstellingen, overheidsinstellingen en zorginstellingen kleding te dragen die het gezicht geheel bedekt of zodanig bedekt dat alleen de ogen onbedekt zijn, dan wel onherkenbaar maakt.

2
Het eerste lid is niet van toepassing, voor zover kleding als bedoeld in dat lid:

• a. wordt gedragen door cliënten, patiënten of hun bezoekers in residentiële delen van zorginstellingen,
  • b. noodzakelijk is ter bescherming van het lichaam in verband met de gezondheid of de veiligheid,
  • c. noodzakelijk is in verband met eisen die aan de uitoefening van een beroep of de beoefening van een sport worden gesteld, of
  • d. passend is in verband met het deelnemen aan een feestelijke of een culturele activiteit.
Mondneusmasker past dus feitelijk niet in die definitie aangezien het niet geheel bedekkend of geheel onherkenbaar is en omdat het niet beschouwd wordt als kleding. Tevens zou je voor b. uit het tweede lid iets kunnen zeggen maar wetenschappelijk is daar weinig bewijs voor.
Bij b. kan je je wellicht nog afvragen of "het lichaam" niet het eigen lichaam betreft en verderop de eigen veiligheid; voor zover mondkapjes beschermen, beschermen ze anderen tegen besmetting door de drager.

Ongetwijfeld zal er de een of ander uitzondering gemaakt of gelezen worden.

(Ik weet het, ik was en ben weg uit deze draad, maar dit soort problematiseren, woordspel en haarkloverij werkt voor mij als vlaai op een vlieg)

There is limited evidence for their effectiveness in preventing influenza virus transmission either when worn by the infected person for source control or when worn by uninfected persons to reduce exposure. Our systematic review found no significant effect of face masks on transmission of laboratory-confirmed influenza.

Chirurgische maskers zijn om niet op organen te kwijlen of rondspuitend bloed in je mond te krijgen.

Mondmasker tegen corona gebruiken is net als volleybalnet tegen muggen gebruiken.

Dus dit mag in het ov, waarbij het mondneusmasker verplicht is.
9CF2993C-1430-47E2-8CD1-14B076E8B252.jpeg

Maar gezichtsbedekkende kleding mag niet, duidelijk.

Bij b. kan je je wellicht nog afvragen of "het lichaam" niet het eigen lichaam betreft en verderop de eigen veiligheid; voor zover mondkapjes beschermen, beschermen ze anderen tegen besmetting door de drager.

Ongetwijfeld zal er de een of ander uitzondering gemaakt of gelezen worden.

(Ik weet het, ik was en ben weg uit deze draad, maar dit soort problematiseren, woordspel en haarkloverij werkt voor mij als vlaai op een vlieg)
Zoals ik eerder al aangaf is het denk ik gewoon iets waar we nooit over hebben nagedacht. Gevoelsmatig lijkt me jouw interpretatie ook de juiste.
Dus dit mag in het ov, waarbij het mondneusmasker verplicht is.
9CF2993C-1430-47E2-8CD1-14B076E8B252.jpeg

Maar gezichtsbedekkende kleding mag niet, duidelijk.
inb4 je medereizigers zijn je dankbaar :trollface:

En ja, zo ongeveer wel. Je mag je wel afvragen of het dragen van hoofdbedekking normaal is als je ergens in een gebouw rondloopt.

Iedereen die mee doet aan deze waanzin is een deel van het probleem.
Iedereen die roept "ah joh doe niet zo moeilijk, zet gewoon een mondmasker op" is deel van het probleem.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen; dan dooft het licht.

De t*fus voor je met je mondmasker.

Je overal tegen verzetten heeft ook veel zin inderdaad.

Iedereen die roept "ah joh doe niet zo moeilijk, zet gewoon een mondmasker op" is deel van het probleem.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen; dan dooft het licht.

Dat is niet zo solidair van jou :mad:

Ben je ook voor wildplassen, naaktlopen, klussen laat in de avond, rijden zonder autogordel?

Ik ben het in de basis met je eens, maar soms is het gewoon de beste optie on mee te doen. Eerder vandaag vroeg een jong meisje in een Jumbo pakje of ik een mondkapje op wilde zetten toen ik de winkel binnen wilde gaan, waarom zou ik dat dan niet doen?

Je maakt er wel een drama van man. Snap dat het voor de horeca wel kut is maar overdrijven is ook een vak.
Mijn punt is dat het belachelijk is dat men mondkapjes wilt gaan verplichten, wanneer deze door dezelfde mensen als niet-werkend worden beschouwd.

Mondkapjes die daadwerkelijk werken mag je niet eens kopen of gebruiken. Het is dus symboolpolitiek, maar dan wel onder dwang. Hoe is dit drama?

Ik ben gerust voorstander van mondkapjes, mits het het type is dat daadwerkelijk werkt. Dan zet ik em vandaag nog op. Het is dus niet puberal rebels gedrag. Geen rebel without a cause.

Maar je oma's panty over je smoel dragen ter bescherming van covid-19 staat jou vrij om te doen, maar gaat er bij mij gewoon niet in.

improper use might increase the risk for transmission (39).

Ben je ook voor wildplassen, naaktlopen, klussen laat in de avond, rijden zonder autogordel?

Ik ben het in de basis met je eens, maar soms is het gewoon de beste optie on mee te doen. Eerder vandaag vroeg een jong meisje in een Jumbo pakje of ik een mondkapje op wilde zetten toen ik de winkel binnen wilde gaan, waarom zou ik dat dan niet doen?
Beetje stom argument Steks, lees mijn post hierboven.

Wildplassen buiten de bebouwde kom is trouwens gewoon toegestaan, just sayin ;). Of heb je zelf nooit gepist in bijv de zee?

Als dat meisje me vraagt om te wildplassen of naaktlopen vind ik dat ook raar.

ps savonds laat of sochtends vroeg klussen violates the NAP

Wat is er trouwens mis met naaktlopen? Is toch heerlijk om de wind langs je schwanz te voelen blazen.

Terug
Naar boven