XXL Nutrition

Coronavirus

Weet iemand toevallig of er al zicht is op een verlichting van de maatregel dat er max 30 personen in de sportschool mogen zijn?
Grapperhaus wil nog niet speculeren over versoepeling en ik denk dat we in onze handjes mogen knijpen dat hier in Nederland de sportscholen open zijn gebleven. In half Europa zijn ze gesloten. Ik denk ook dat het kabinet e.e.a. nog even uitstelt en alles erop gericht is hoe de feestdagen gaan verlopen. Ik denk dat als er iets versoepeld wordt, het eerder het besluit van onlangs m.b.t. dierentuinen, musea, bibliotheken etc. zal betreffen. 30 man in de sportschool raakt de economie en werkgelegenheid niet erg.

Grapperhaus wil nog niet speculeren over versoepeling en ik denk dat we in onze handjes mogen knijpen dat hier in Nederland de sportscholen open zijn gebleven. In half Europa zijn ze gesloten. Ik denk ook dat het kabinet e.e.a. nog even uitstelt en alles erop gericht is hoe de feestdagen gaan verlopen. Ik denk dat als er iets versoepeld wordt, het eerder het besluit van onlangs m.b.t. dierentuinen, musea, bibliotheken etc. zal betreffen. 30 man in de sportschool raakt de economie en werkgelegenheid niet erg.

Thanks!!

Deze maatregelen waren in eerste instantie ook maar voor 2 weken.
Zeker; het is voor de sectoren die getroffen zijn te hopen dat het daarbij blijft. De trend gaat de goede kant op, maar dat is geen garantie voor versoepeling.

Was dat voor sluiting van horeca etc ook niet zo? En vervolgens tussen neus en lippen door melden dat de maatregelen in ieder geval tot december zijn.
Nou reken maar weer op januari want er is tussen neus en lippen al vermeld dat kerst en oud & nieuw dit jaar verboten is.

5 slechte vragen van het AD, maar dit vind ik wel apart:

5. Tenslotte: hebben gevaccineerden straks voordelen ten opzichte van niet-gevaccineerden?
Minister De Jonge wilde dat gisteren in gesprek met deze site niet uitsluiten. ,,U moet het zo zien dat bepaalde maatregelen wellicht langer zullen gelden voor mensen zonder vaccinatie”, zei De Jonge. ,,Of dat bepaalde risicogroepen inderdaad weer méér mogen omdat ze al een vaccinatie hebben gehad. Maar dat gaan we echt allemaal nog uitwerken, dat komt er nog aan.”

Hoe verhoud dat Corona vaccin zich eigenlijk ten opzichte van de griep, weet iemand dat. Moet je elk jaar opnieuw, net zoals de griepprik? En als je al Corona hebt gehad kan je dan ook een jaartje zonder (en krijg je dan ook meer vrijheden als bonus)?

Nou reken maar weer op januari want er is tussen neus en lippen al vermeld dat kerst en oud & nieuw dit jaar verboten is.
Kans lijkt me vrij groot dat alles weer soepeler wordt met de feestdagen aanhoudende tot februari en dan weer alles dicht.
In België verwacht men dat de zorgsector binnen 6 a 8 weken weer wat op z'n plooi komt.

Hoe verhoud dat Corona vaccin zich eigenlijk ten opzichte van de griep, weet iemand dat. Moet je elk jaar opnieuw, net zoals de griepprik? En als je al Corona hebt gehad kan je dan ook een jaartje zonder (en krijg je dan ook meer vrijheden als bonus)?
Dat is allemaal nog redelijk onbekend, net zoals de samenwerking van de verschillende type corona vaccins.

Naast dat het simpelweg minimaal erg vreemd is om onderscheid te maken wat maatregelen betreft voor gevaccineerde en ongevaccineerde mensen. Is dat natuurlijk extra vreemd als er in eerste instantie niet iedereen gevaccineerd kan worden.

5 slechte vragen van het AD, maar dit vind ik wel apart:

Dat zou een mooie bak zijn als dat echt zo is

Dat is allemaal nog redelijk onbekend, net zoals de samenwerking van de verschillende type corona vaccins.

Naast dat het simpelweg minimaal erg vreemd is om onderscheid te maken wat maatregelen betreft voor gevaccineerde en ongevaccineerde mensen. Is dat natuurlijk extra vreemd als er in eerste instantie niet iedereen gevaccineerd kan worden.
Iets met solidariteit. Alleen samen. Kijken wat nu kan. Genieten, want het is een gelukje dat je nu niet meer onder deze maatregelen valt.
Langzaam maar zeker wordt alles wat normaal is, omgedraaid.

Een ander mogelijk ‘cadeau’ voor gevaccineerden: de vrijheid om weer op vakantie te gaan.
Kunnen die fuckers alleen nog denken in termen van mensenrechten schenden of wat? Er zijn lui voor minder geguillotineerd.

Hoe ik het begrijp niet; de griepprik is er jaarlijks omdat daarvan varianten zijn die verschillend door het immuunsysteem worden herkend. Als die nog bekend is met een andere vorige variant dan welke op dat moment heerst kost het extra moeite om de afweer over te schakelen naar de juiste waardoor je daar zieker van wordt. Ik denk niet zo zeer dat het slechts een jaar (of minder) werkt, weet jij dat @Galen? Dat als je vorig jaar bent geprikt voor dezelfde variant als die dit jaar heerst dat een nieuwe prik in principe eigenlijk niet zou hoeven?

Van Sars-Cov-2 zijn geen dusdanige varianten/mutaties bekend die door het immuunsysteem verschillend worden gezien. Wordt ook herkend door eerdere blootstelling aan Sars-Cov-1 en andere coronavirussen, dus ik denk dat het vaccin eenmalig kan zijn.

Iets met solidariteit. Alleen samen. Kijken wat nu kan. Genieten, want het is een gelukje dat je nu niet meer onder deze maatregelen valt.
Langzaam maar zeker wordt alles wat normaal is, omgedraaid.
Dus als ik geloof in het vaccin en het wil, maar voorlopig niet in aanmerking kom omdat ik niet in een risicogroep zit en ook niet een bepaald beroep heb, dan word ik net zo benadeeld als de anti-vaxxers. Wel lekker solidair ja.

Dus als ik geloof in het vaccin en het wil, maar voorlopig niet in aanmerking kom omdat ik niet in een risicogroep zit en ook niet een bepaald beroep heb, dan word ik net zo benadeeld als de anti-vaxxers. Wel lekker solidair ja.
Je kan je aanmelden voor de groep, in ruil voor een vergoeding

Je kan je aanmelden voor de groep, in ruil voor een vergoeding
Dat hoeft voor mij nu ook weer niet. Het gaat mij erom dat straks waarschijnlijk de gezonheidsraad gaat bepalen wie op welk moment in aanmerking komt voor een vaccinatie. Dan is het wel heel krom als er verschillende maatregelen gaan gelden voor gevaccineerden en ongevaccineerden.

Van Sars-Cov-2 zijn geen dusdanige varianten/mutaties bekend die door het immuunsysteem verschillend worden gezien. Wordt ook herkend door eerdere blootstelling aan Sars-Cov-1 en andere coronavirussen, dus ik denk dat het vaccin eenmalig kan zijn.
Zelfs als dat zo is, kan ik mij niet voorstellen dat een farmacie dat doet. Simpelweg vanwege geld

T is toch ook volkomen logisch, die maatregelen. Als er één groep is waarvan je gewoon weet dat die zich sowieso niet aan de regels kan houden, bijzonder recalcitrant is, dan is het wel dat tuig in de bibliotheek en musea!

Dat Grappenhous kiest voor plekken waar bovengemiddeld veel schoonmoeders zijn, lijkt mij louter toeval

Zeker; het is voor de sectoren die getroffen zijn te hopen dat het daarbij blijft. De trend gaat de goede kant op, maar dat is geen garantie voor versoepeling.
Wel geleerd van de vorige keer dus! :thumb:

Ik kan me zo voorstellen dat er wordt gedacht dat de besmettingen en druk op de zorg zover omlaag moet dat de piek na Kerst en O&N, want die zal wel komen, redelijk opgevangen kan worden.

Terug
Naar boven