MuscleMeat

Coronavirus

Wel geleerd van de vorige keer dus! :thumb:

Ik kan me zo voorstellen dat er wordt gedacht dat de besmettingen en druk op de zorg zover omlaag moet dat de piek na Kerst en O&N, want die zal wel komen, redelijk opgevangen kan worden.
Vandaag heeft De Jonge wel door laten schemeren dat musea e.d. volgende week weer open gaan.

T is toch ook volkomen logisch, die maatregelen. Als er één groep is waarvan je gewoon weet dat die zich sowieso niet aan de regels kan houden, bijzonder recalcitrant is, dan is het wel dat tuig in de bibliotheek en musea!

Dat Grappenhous kiest voor plekken waar bovengemiddeld veel schoonmoeders zijn, lijkt mij louter toeval
Ik zie ook niet zo veel verschil tussen de IKEA en musea. Beide een doolhof waar je zo snel mogelijk uit wil. Ik denk dat het gemiddelde publiek in een museum zich wat beter gedraagt dan her volk dat op de Woonboulevard loopt.

Vandaag heeft De Jonge wel door laten schemeren dat musea e.d. volgende week weer open gaan.
Ik bedoelde dat je zei vermoedelijk en niet meer zo stelling bent als de vorige keer dat er geen extra maatregelen zouden komen.

• Like
Waarderingen: BB_
Zelfs als dat zo is, kan ik mij niet voorstellen dat een farmacie dat doet. Simpelweg vanwege geld
Weet je het zou me niet verbazen als dat hele vaccin geen nut heeft wanneer je een werkend immuunsysteem hebt en ooit eens eerder in contact bent geweest met een coronavirus. Maar er zijn nu eenmaal 400 miljoen stuks besteld en die gaan geprikt worden ook.

Weet je het zou me niet verbazen als dat hele vaccin geen nut heeft wanneer je een werkend immuunsysteem hebt en ooit eens eerder in contact bent geweest met een coronavirus.
Hoe verklaar je dan de hoeveelheid ernstig zieke en overleden geïnfecteerden?

Hoe verklaar je dan de hoeveelheid ernstig zieke en overleden geïnfecteerden?
80+ en comorbiditeit? Oh en aan het begin medische wanpraktijken door mensen onnodig aan ventilatie te leggen.

Maar hoeveel procent wordt nu ernstig ziek? Voor de overige 99% die er hoogstens een snotneus van krijgt is het toch vrij nutteloos om te vaccineren?

Groepsimmuniteit, toon dan eerst maar aan hoe ver die al is en wat daar dus nog bij moet wetende dat velen het nu al hebben gehad of kruisimmuniteit van coronavirussen hebben.

Zo, heb je toch bij één stukje uitleg opgelet bij biologie op de middelbare? Wat is dat toch een cringe argument om steeds te horen als bioloog zijnde. Zo werkt het niet meer bij mensen zoals je het op de middelbare school geleerd hebt over andere dieren. Wij zijn technologisch zo geavanceerd dat je nauwelijks nog kunt spreken van 'natuurlijke' selectie. Zo'n gigantische populatie hadden we nooit gehad zonder al onze vaccins, medicijnen, mogelijkheden qua operaties etc. Mensen die zwakker zijn kunnen prima overleven en voortplanten met de nodige hulp.

80+ en comorbiditeit? Oh en aan het begin medische wanpraktijken door mensen onnodig aan ventilatie te leggen.

Maar hoeveel procent wordt nu ernstig ziek? Voor de overige 99% die er hoogstens een snotneus van krijgt is het toch vrij nutteloos om te vaccineren?
De realiteit is dat er best een grote groep mensen van een lagere leeftijd (zeg 40 jaar en ouder) er goed ziek van kunnen worden, in elk geval ernstiger ziek dan van influenza waar ook jaarlijks een vaccin voor wordt geproduceerd.

De realiteit is dat er best een grote groep mensen van een lagere leeftijd (zeg 40 jaar en ouder) er goed ziek van kunnen worden,
Druk het eens uit in een percentage.

in elk geval ernstiger ziek dan van influenza waar ook jaarlijks een vaccin voor wordt geproduceerd.
Nou niet 'in elk geval', de overeenkomsten in de statistieken zijn zeer sterk. Of kun je dit punt beter kwantificeren?

Druk het eens uit in een percentage.

Nou niet 'in elk geval', de overeenkomsten in de statistieken zijn zeer sterk. Of kun je dit punt beter kwantificeren?
Ik heb nu geen zin om daarnaar te zoeken, maar als jij het kunt ontkrachten met harde cijfers, ga je gang.

Ik heb nu geen zin om daarnaar te zoeken, maar als jij het kunt ontkrachten met harde cijfers, ga je gang.
Als je het bewijs voor je beweringen er achteraf bij moet zoeken...

Ik post al maanden stats, rapporten, en artikelen over precies dit gegeven - hoe ernstig het is vergeleken met de reguliere luchtweginfecties. Heb je die niet gelezen? :sad:

Laatst bewerkt:
Als je het bewijs voor je beweringen er achteraf bij moet zoeken...

Ik post al maanden stats, rapporten, en artikelen over precies dit gegeven - hoe ernstig het is vergeleken met de oudere luchtweginfecties. Heb je die niet gelezen? :sad:
Jawel, maar voor zover ik me kan herinneren zijn er in jouw data niet of nauwelijks dertiger en veertigers met ernstige corona gerelateerde ziekteverschijnselen voorbijgekomen of in elk geval niet in die mate die de realiteit goed weergeven.

Jawel, maar voor zover ik me kan herinneren zijn er in jouw data niet of nauwelijks dertiger en veertigers met ernstige corona gerelateerde ziekteverschijnselen voorbijgekomen of in elk geval niet in die mate die de realiteit goed weergeven.
Toch gewoon de tabellen van ALLE opnames naar leeftijd zo uit het wekelijkse RIVM rapport? Dat zijn inderdaad nauwelijks dertiger en veertigers. Dat is de realiteit. Waar heb jij het beeld vandaan dat het zoveel erger is, is de vraag?

Waarom was er eigenlijk niet al een vaccin tegen the common cold (coronavirus) ? :thinking:

Van Sars-Cov-2 zijn geen dusdanige varianten/mutaties bekend die door het immuunsysteem verschillend worden gezien. Wordt ook herkend door eerdere blootstelling aan Sars-Cov-1 en andere coronavirussen, dus ik denk dat het vaccin eenmalig kan zijn.
Is dat voorlopig niet een beetje koffiedik krijgen?
Dus als ik geloof in het vaccin en het wil, maar voorlopig niet in aanmerking kom omdat ik niet in een risicogroep zit en ook niet een bepaald beroep heb, dan word ik net zo benadeeld als de anti-vaxxers. Wel lekker solidair ja.
Tot die tijd inderdaad gewoon een gevaar voor de maatschappij. :trollface:

Terug
Naar boven