Fitness Seller

Coronavirus

Allemaal bejaarden met onderliggend lijden die nog maar een paar maanden te leven hadden.

Heb jij een (professionele) mening over dat Zerohedge-verhaal en PCR testen?
Ik zal dat artikel eens lezen. Maar een kort door de bocht reactie van mij is dat als een PCR test een positieve uitslag geeft dat er sowieso viraal RNA op het wattenstaafje heeft moeten zitten. Of de patiënt daadwerkelijk ziek en of besmettelijk is, dat kan je niet zonder meer koppelen aan de uitslag.

grens van half miljoen positieve tests gepasseerd​

Het aantal mensen dat daadwerkelijk corona heeft gehad, ligt overigens veel hoger - schattingen lopen uiteen van zo’n 850.000 (onderzoek van RIVM) tot bijna 1,1 miljoen (antistoffenonderzoek bloedbank Sanquin).
Was de schatting maanden geleden niet al 1 miljoen?

Is een sjaal om je bek ook goed? Of zo'n ding?

519Tu3QdnBL._AC_UX679_.jpg
Geen probleem. Toen ik laatst met iets soortgelijks in een tankstation riep "mensen dit is een overval gelieve allen rustig te blijven ik wil alleen koffie" was er geen haan die ernaar kraaide. Werd later wel gezegd dat ik met dat soort grapjes uit moest kijken.

Heb de ministriele dinges maar opgezocht.

Het begrip mondkapje is gedefinieerd in artikel 1.1 van de Tijdelijke regeling maatregelen covid-19. Het gaat blijkens dat artikel om een voorwerp dat op grond van zijn ontwerp bestemd is om in ieder geval de mond en de neusgaten volledig te bedekken teneinde de verspreiding van virussen en andere ziektekiemen tegen te gaan. Het mondkapje hoeft niet van medische kwaliteit te zijn, maar dient wel de mond en de neusgaten volledig te bedekken. Het mondkapje moet verder tot doel hebben de verspreiding van virussen en andere ziektekiemen tegen te gaan. Dit betekent dat een sjaal of bandana geen mondkapje is.

:sad:

en niet-medische mondkapjes hebben ook niet het doel de verspreiding van virussen tegen te gaan dus zijn eigenlijk ook niet goed maarja wie ben ik

Anders maar als sekswerker, sportend, of zingend boodschappen doen.

Beter kan het falen van de PCR test niet uitgelegd worden.

Beter kan het falen van de PCR test niet uitgelegd worden.

Sow creationist Peter Borger. Die vind het wel vaker leuk om controverse klapmongolerij te brengen als wetenschappelijke consensus, niet al te serieus nemen.

Mogelijk moeten jullie eens dringend onderzoeken hoe je aan goede wetenschappelijke bronnen komt.

Iets minder libertair-extremistisch geleuter zou niet misstaan in dit topic.
Denk dat zulk niveau kuurders en overgewicht er goed aan doen zichzelf in bescherming te nemen. Hier gaan we natuurlijk niet de wereldeconomie voor stil leggen en iedereen opsluiten.

Voordat ik er inhoudelijk op in wil gaan wil ik van jou graag weten hoe jij bepaalt of deze informatie klopt of niet.
Om te beginnen luister ik goed naar wat hij zegt, iets waar het bij jou nogal is ontbreekt. Als ik dat zelf nodig acht ga ik bronnen controleren. In dit geval heb ik mijn vaderrrrr die ook chemicus is ernaar laten kijken. Kusjekusje.

Sow creationist Peter Borger. Die vind het wel vaker leuk om controverse klapmongolerij te brengen als wetenschappelijke consensus, niet al te serieus nemen.

Mogelijk moeten jullie eens dringend onderzoeken hoe je aan goede wetenschappelijke bronnen komt.
Ik zie in jouw post meer een oordeel over een persoon. Heb je uberhaupt de moeite genomen even goed te luisteren/kijken?

Om te beginnen luister ik goed naar wat hij zegt, iets waar het bij jou nogal is ontbreekt. Als ik dat zelf nodig acht ga ik bronnen controleren. In dit geval heb ik mijn vaderrrrr die ook chemicus is ernaar laten kijken. Kusjekusje.
En probeer dan eens uit leggen hoe je de informatie tot je neemt en de afwegingen maakt op welke vlakken hij al dan niet gelijk of heeft.

Ik zie in jouw post meer een oordeel over een persoon. Heb je uberhaupt de moeite genomen even goed te luisteren/kijken?

Wel nee. Ik heb al een boek van dit persoon (half) gelezen, mijn bachelorsthesis was in ID/creationisme in de Benelux. Naast slecht geschreven was het gewoon niet feitelijk, en alle kritiek doet hij af als "establishmentwetenschap" en "Darwinistische dogma".
Dat soort presuppositionalisme is niet weg onder wetenschapsontkenners gewoon omdat het om iets anders gaat, en ik luister niet naar presuppositionalisten.

Zoals al gezegd is, waarom denk je dat deze man een autoriteit is op het gebied van virologie/epidemologie, geen randdebiel die fake-news probeert te verspreiden via youtube-filmpjes ipv wetenschappelijke kanalen?

Zag voorbij komen dat statistisch gezien de positieven uit 35 PCR cyclussen nog goed samenvallen met +/-5 dagen na symptomen. Lijkt me buiten de klinische setting dus best redelijk.

In VS gebruiken ze nog meer cycles, 40, dat lijkt me wel onredelijk. Maar komplotdenken daarover moet je niet blind importeren en op heel ander beleid toepassen.

Terug
Naar boven