MuscleMeat

Coronavirus

1607591994613.png

Hij stelt een aantal goede vragen, wel jammer dat ze de antwoorden niet er aan toevoegen, die moet je dan zelf weer opzoeken.
Z'n verhaal rammelt aan alle kanten, puur voor een filmpje op het internet, die goede vragen zijn meer toeval.

Voorbeeld: hartstikke prachtig dat er niet zoveel minder oude mensen doodgaan, maar hoeveel daarvan hebben te kampen met kort- of langdurende gevolgen? Het is niet dat ik de antwoorden heb, maar als je mensen door een mijnenveld stuurt en tevreden vaststelt dat 9 van de 10 het overleven zonder te zeggen dat 8 daarvan niet meer verder kunnen door missende ledematen of minder ernstige verwondingen vertel je ook "de waarheid."

Ik kan er niet bij dat mensen zo enthousiast zijn over dit figuur.

Z'n verhaal rammelt aan alle kanten, puur voor een filmpje op het internet, die goede vragen zijn meer toeval.

Voorbeeld: hartstikke prachtig dat er niet zoveel minder oude mensen doodgaan, maar hoeveel daarvan hebben te kampen met kort- of langdurende gevolgen? Het is niet dat ik de antwoorden heb, maar als je mensen door een mijnenveld stuurt en tevreden vaststelt dat 9 van de 10 het overleven zonder te zeggen dat 8 daarvan niet meer verder kunnen door missende ledematen of minder ernstige verwondingen vertel je ook "de waarheid."

Ik kan er niet bij dat mensen zo enthousiast zijn over dit figuur.
Vandaar ook mijn interesse in de antwoorden.

Omdat er achter de voordeur niet zomaar gecontroleerd mag worden. Daar moet een reden voor zijn, bijvoorbeeld geluidsoverlast.
Dat beantwoord niet mijn vraag.

Waarom zijn huisfeestjes (zonder geluidsoverlast) dan verboden en krijgen mensen boetes als de maatregelen hier niet zouden gelden.

Ik hoor en lees dat ook zo nu en dan, maar is dat echt wel zo?
Ja. Familieleden van mij waren aanwezig bij een huisfeest in Nieuw-Vennep. Marechausse kwam samen met politie het feestje oprollen. Iedereen heeft een boete gekregen. De familieleden waren met een paar anderen via een weiland ontsnapt.

Deze party is trouwens nog in het nieuws geweest.

Ja. Familieleden van mij waren aanwezig bij een huisfeest in Nieuw-Vennep. Marechausse kwam samen met politie het feestje oprollen. Iedereen heeft een boete gekregen. De familieleden waren met een paar anderen via een weiland ontsnapt.

Een feest met rond de 80 mensen in een tent dat midden in de nacht geen geluidsoverlast geeft?

Waar hebben ze een proces verbaal voor gekregen?

Waar hebben ze een proces verbaal voor gekregen?
Staat in het artikel:

In verband met het coronavirus zijn dergelijke samenkomsten verboden. Organisatoren van illegale feesten riskeren een boete van 4.000 euro. Aanwezigen die de coronaregels overtreden, kunnen een boete van 95 euro krijgen.

Staat in het artikel:

In verband met het coronavirus zijn dergelijke samenkomsten verboden. Organisatoren van illegale feesten riskeren een boete van 4.000 euro. Aanwezigen die de coronaregels overtreden, kunnen een boete van 95 euro krijgen.
Er staat dus niet wat de aanwezigen voor proces verbaal hebben gekregen. Er staat alleen dat ze een boete van 95 euro kunnen krijgen.

De geluidsoverlast is de aanleiding, overtreding corona-regels de reden
Maar die regels gelden dan weer niet in een woning. Je zou ze wel een boete kunnen geven als je (ongeoorloofd) binnenkomt en iedereen het huis laat verlaten. Dan zijn ze in een te grote groep op de openbare weg.

Maar die regels gelden dan weer niet in een woning. Je zou ze wel een boete kunnen geven als je (ongeoorloofd) binnenkomt en iedereen het huis laat verlaten. Dan zijn ze in een te grote groep op de openbare weg.
Welke regels gelden niet?

Terug
Naar boven