apfelstrudel
Superior Athlete
- Waardering
- 61.702
Kzou zeggen houdt een feestje en bel zelf de politie. Laat ons weten van hoe of wat
.Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kzou zeggen houdt een feestje en bel zelf de politie. Laat ons weten van hoe of wat
.Op mijn feestjes komen niet zoveel mensen.Kzou zeggen houdt een feestje en bel zelf de politie. Laat ons weten van hoe of wat.
De Coronaregels zoals beschreven in de Wet publieke gezondheid (Hoofdstuk Va). Gaat enkel om publieke plaatsen en woningen worden expliciet benoemd als een plaats waar deze wetten niet gelden.
Ten tijde van het feestje van "familieleden van @apfelstrudel" was dat nog op basis van noodverordeningen, nu is er verstoring openbare orde voor nodig.De Coronaregels zoals beschreven in de Wet publieke gezondheid (Hoofdstuk Va). Gaat enkel om publieke plaatsen en woningen worden expliciet benoemd als een plaats waar deze wetten niet gelden.
Wat zijn de regels voor thuis?
Ontvang zo min mogelijk bezoek. Mocht u toch bezoek ontvangen: beperkt dit tot maximaal 1 groep van maximaal 3 personen per dag en zorg ervoor dat mensen 1,5 meter afstand van elkaar houden en de hygienemaatregelen naleven. Kinderen tot en met 12 jaar tellen niet mee.
Als een samenkomst leidt tot overlast of een gevaar vormt voor de publieke gezondheid, kan er gehandhaafd worden.
"Als een samenkomst leidt tot overlast of een gevaar vormt voor de publieke gezondheid"Ten tijde van het feestje van "familieleden van @apfelstrudel" was dat nog op basis van noodverordeningen, nu is er verstoring openbare orde voor nodig.
De basis in de wet staat er niet bij, maar een snelle google leert:
![]()
Corona en politiewerk
Het aantal coronabesmettingen is nog nooit zo hoog geweest als in de laatste weken. In het hele land is de toegang tot de zorg in gevaar. Daarom grijpt het kabinet in, met strengere maatregelen. De politie blijft handhaven op mondkapjes in publieke plaatsen en rond het openbaar vervoer. Ook kun...www.politie.nl
Je hebt mogelijk gelijk dat het nu volgens de regeling die jij noemt niet zou kunnen, maar dat wil niet zeggen dat het niet langs andere weg alsnog kan.
Ik neem aan dat je de tent vanaf de openbare weg kon zien? Opvallend meer auto's, fietsen, schimmen van meerdere mensen?Ja. Familieleden van mij waren aanwezig bij een huisfeest in Nieuw-Vennep. Marechausse kwam samen met politie het feestje oprollen. Iedereen heeft een boete gekregen. De familieleden waren met een paar anderen via een weiland ontsnapt.
Deze party is trouwens nog in het nieuws geweest.
![]()
Marechaussee beëindigt feest met tachtig 40- tot 50-jarigen in Nieuw-Vennep
De politie heeft in de nacht van zaterdag op zondag een einde gemaakt aan een groot feest in een tent in het Noord-Hollandse Nieuw-Vennep. Bij het feest waren rond de tachtig mensen van tussen de veertig en vijftig jaar aanwezig, zegt een woordvoerder van de politie zondag tegen NU.nl. Omdat de...www.nu.nl
Geen idee ik was er niet bij.Ik neem aan dat je de tent vanaf de openbare weg kon zien? Opvallend meer auto's, fietsen, schimmen van meerdere mensen?
Zoek anders eens op "onrechtmatige handhaving achter de voordeur". Ze hebben wel degelijk aanleiding nodig om in je woonkamer te kunnen kijken, en die aanleiding is meestal geluidsoverlast of bijvoorbeeld een levensbedreigende situatie. Ik denk dat er onder de noemer brandveiligheid ook wel het een en ander mogelijk is, maar dat is slechts een aanname.
Dat een tent of loods anders is dan een huiskamer, lijkt mij duidelijk. Hetzelfde als wanneer je met je visite in de tuin gaat zitten.
ja jij haalt het aan.Ja maar ik weet niet of iedereen zijn voertuigen voor de deur parkeerde en in hoeverre er geluidsoverlast was.
Meanwhile in België: drones, agenten in burger, en de vraag om er nog snel een wet door te duwen zodat de politie zomaar overal kan binnen vallen.
![]()
Nultolerantie in West-Vlaanderen tijdens de feestdagen: "Er zullen onmiddellijk boetes uitgeschreven worden"
Gouverneur Decaluwé kondigt een nultolerantie aan voor de provincie West-Vlaanderen tijdens de feestdagen.www.vrt.be
Een klacht over overlast is toch makkelijk geregeld?Ze hebben wel degelijk aanleiding nodig om in je woonkamer te kunnen kijken, en die aanleiding is meestal geluidsoverlast of bijvoorbeeld een levensbedreigende situatie.
Al gevonden. Aanleiding was evengoed geluidsoverlast. Wat misschien niet duidelijk was: als ze eenmaal een aanleiding hebben om binnen te kijken, dan mogen die corona boetes (waarover het begon) wel worden uitgedeeld.Ja maar ik weet niet of iedereen zijn voertuigen voor de deur parkeerde en in hoeverre er geluidsoverlast was.
Ja.Een klacht over overlast is toch makkelijk geregeld?
Je verrader slaapt niet. Iets dat we maar al te goed kennen in Nederland.Nadeel is dat sommige buren al last van jaloezie hebben als ze 4 fietsen voor je deur zien staan. De buren mogen wel gezellig teveel mensen ontvangen en wij niet. Als wij het niet mogen mag niemand het!
Nou? Ik heb twee auto's, drie fietsen en woon alleen. Jaloezie of burenruzie is geen aanleiding om achter je voordeur te mogen handhaven, overlast en gevaar wel.Nadeel is dat sommige buren al last van jaloezie hebben als ze 4 fietsen voor je deur zien staan. De buren mogen wel gezellig teveel mensen ontvangen en wij niet. Als wij het niet mogen mag niemand het!

Verkapte zie mij eens mobiel zijn post.Nou? Ik heb twee auto's, drie fietsen en woon alleen. Jaloezie of burenruzie is geen aanleiding om achter je voordeur te mogen handhaven, overlast en gevaar wel.

Ik weet niet of een tent in de tuin wel anders is dan een huiskamer.Dat een tent of loods anders is dan een huiskamer, lijkt mij duidelijk. Hetzelfde als wanneer je met je visite in de tuin gaat zitten.