Fitness Seller

Coronavirus

Prima.

Vinden principiële antivaxxers trouwens dat ze bij een ernstig ziekteverloop evenveel recht hebben op een behandeling?

Iedereen in Nederland wordt behandeld wanneer zorg nodig is. Er is geen enkele uitzondering, gelukkig maar.
Niemand kiest er voor om ziek te worden, dat niet iedereen er even goed nadenkt om het te voorkomen is iets anders.

Die durven dat toch waarschijnlijk aan. Noem één ethische discussie die de laatste decennia met succes gevoerd is. Abortus?

Overigens denk ik dat we als samenleving een verkeerde kant opgaan als we in hokjes worden geplaatst als gevolg van onze gedragingen*, en daar dan extra voor moeten betalen of juist uitgesloten worden.

*Medisch ethisch gezien. Bijvoorbeeld meeste rokers gaan eerder dood, krijgen vaker kanker enz. dus laat ze maar dokken.

Klopt, maar stel er is een te kort aan bedden en een arts moet kiezen tussen jou met je diabetes en een vaccinatie opzak en een “kerngezonde” antivaxxer, dan is de keuze imo best makkelijk.

Wat is de makkelijke keuze dan ijo?

Kan nog veel complexer liggen; antivaxxers kunnen best om de gevolgen geven, maar geen injectie willen. Blijft toch hun goed recht.
Mijn indruk is dat veel antivaxxers zich niet aan de regels houden, want "maar een griepje".

Zoveel antroposofische kutjes zijn er nu ook weer niet in Nederland en ik denk dat orthodoxe protestanten zich, buiten een kleine groep die alleen kerkbezoek de grens opzoekt, redelijk aan de regels houden, met Urk als grote uitzondering.

Is slechts mijn indruk.

Iedereen in Nederland wordt behandeld wanneer zorg nodig is. Er is geen enkele uitzondering, gelukkig maar.
Niemand kiest er voor om ziek te worden, dat niet iedereen er even goed nadenkt om het te voorkomen is iets anders.
Klopt, maar als we op niveau zwart komen wel en die 70+ers gaan vaak al niet eens naar de IC, daardoor hebben we de eerste golf gered.

Overigens heb ik weleens vernomen dat van die extremisten binnen de antivaxxers de eigen kids niet laten vaccineren maar wel naar dagopvang enzovoorts komen. En dat dagopvang eigenlijk zou willen dat ze de toegang kunnen ontzeggen. Daar kan ik dan inkomen, mits dit gebaseerd is op feiten. Dat zulke kids anderen ziek kunnen maken, of een kind die niet gevaccineerd is eerder ziek kan worden en dat opvang daarvoor niet verantwoordelijk wil zijn. Dat zou op een manier geregeld moeten worden, bijvoorbeeld bij kinderen tot 12 jaar o.i.d.

Klopt, maar als we op niveau zwart komen wel en die 70+ers gaan vaak al niet eens naar de IC, daardoor hebben we de eerste golf gered.

Dacht niet dat we het punt hebben bereikt waarop er "gekozen" moest gaan worden en dat we daardoor de zwaksten niet op de ic leggen. Weet het niet zeker, maar dacht dat het zinloos was om een 80 jarige aan de beademing te leggen betreft overlevingskansen.

Kom net bij de jumbo weg. Als dit een weerspiegeling van alle supermarkten is dan heeft die lockdown weinig zin. 🤣🤣

5 rijen van minstens 6 man. In de Winkel veel te druk. MAAR agh we hebben een mondkapje op dus geen probleem

Dacht niet dat we het punt hebben bereikt waarop er "gekozen" moest gaan worden en dat we daardoor de zwaksten niet op de ic leggen. Weet het niet zeker, maar dacht dat het zinloos was om een 80 jarige aan de beademing te leggen betreft overlevingskansen.
Een antivaxxer aan de beademing leggen is slecht voor de overlevingskansen van de gehele mensheid.

We hebben dat punt niet bereikt omdat huisartsen al een voorselectie maakten (in overleg met patiënt) voor wie het zin had om door te sturen naar de IC. In andere landen gaat dit vaak anders.

Overigens heb ik weleens vernomen dat van die extremisten binnen de antivaxxers de eigen kids niet laten vaccineren maar wel naar dagopvang enzovoorts komen. En dat dagopvang eigenlijk zou willen dat ze de toegang kunnen ontzeggen. Daar kan ik dan inkomen, mits dit gebaseerd is op feiten. Dat zulke kids anderen ziek kunnen maken, of een kind die niet gevaccineerd is eerder ziek kan worden en dat opvang daarvoor niet verantwoordelijk wil zijn. Dat zou op een manier geregeld moeten worden, bijvoorbeeld bij kinderen tot 12 jaar o.i.d.
Met name omdat ze kinderen kunnen besmetten die nog te jong zijn voor vaccinatie en er de meeste schade van kunnen ondervinden.

We hebben dat punt niet bereikt omdat huisartsen al een voorselectie maakten (in overleg met patiënt) voor wie het zin had om door te sturen naar de IC. In andere landen gaat dit vaak anders.
Precies dit, belangrijk onderdeel van mn werk tegenwoordig.

@Steks Jij bent ook wel een simpele ziel hè:emo:

Mijn indruk is dat veel antivaxxers zich niet aan de regels houden, want "maar een griepje".

Zoveel antroposofische kutjes zijn er nu ook weer niet in Nederland en ik denk dat orthodoxe protestanten zich, buiten een kleine groep die alleen kerkbezoek de grens opzoekt, redelijk aan de regels houden, met Urk als grote uitzondering.

Is slechts mijn indruk.
Ken ze niet, maar als ik naar mezelf kijk hou ik me ruimschoots aan alle maatregelen en doe ik alles in mijn macht om gezond te zijn en altijd thuis te werken en niks te kunnen verspreiden, en ik wil die vaccinatie liever niet. Test eerst maar of ik het niet al heb gehad, of zelf voldoende immuniteit heb. Plus alle kritiek die ik op de politieke kant van de crisis heb. Wil niet zeggen dat ik niets geef om de gevolgen voor slachtoffers.

Terug
Naar boven