Fitness Seller

Coronavirus

Toch begrijp ik nooit heel goed waarom mensen wel de schouders ophalen bij dit soort leed. Of overvallers die een oude vrouw doodsteken.
Maar zodra iemand als pedo wordt gezien iedereen ontploft van woede en tot alles in staat is zo'n persoon op te zoeken. Doe dat dan ook bij een overvaller, oplichter, seriemoordenaar...of zijn die te link om aan te pakken?
Werd best boos van dat onthoofdingsfilmpje van die Zweedse meisjes in Marokko, en bepaalde terroristische aanslagen. Maarja wat mag je ermee.

Toch begrijp ik nooit heel goed waarom mensen wel de schouders ophalen bij dit soort leed. Of overvallers die een oude vrouw doodsteken.
Maar zodra iemand als pedo wordt gezien iedereen ontploft van woede en tot alles in staat is zo'n persoon op te zoeken. Doe dat dan ook bij een overvaller, oplichter, seriemoordenaar...of zijn die te link om aan te pakken?
Heeft voor een deel te maken met afstand naar slachtoffers en of je je ermee kunt identificeren denk ik. En onderschat het grandioze opportunisme bij mensen in het algemeen niet. :roflol:

Dat zal het wel zijn, maar zo'n zaak van Jos B. doet mij niks meer dan de aanslag van Gökmen T.

Jos B. zou gelyncht worden, stel hij zou ooit vrij komen. Met z'n allen die stumpert even aanpakken.
Gökmen T. mag van mij net zo hard aangepakt worden, maar dat zal niemand in zijn hoofd halen. Denk dat hij uit angst zelfs nog begroet zal worden op straat, onder het mom dat hij zijn leven gebeterd heeft.

Je kan van zoveel erg ziek worden. Het idee dat ik een vaccin moet nemen voor mensen die hun eigen leven hebben verziekt door ongezond te leven staat me ook niet bepaald aan.
Wederom kort door de bocht. Doe het dan voor mijn moeder die hartpatient is ondanks dat ze gezonder leeft dan 95% van de Nederlanders. Je doet net of iedereen binnen de risicroep het aan zichzelf te wijten heeft en je reactie is wel erg egoistisch.

Als antivaxxers op de biblebelt hun kinderen geen vaccin geven zijn het allemaal r**ards en nu is opeens de halve bevolking terughoudend.

Wederom kort door de bocht. Doe het dan voor mijn moeder die hartpatient is ondanks dat ze gezonder leeft dan 95% van de Nederlanders. Je doet net of iedereen binnen de risicroep het aan zichzelf te wijten heeft en je reactie is wel erg egoistisch.

Als antivaxxers op de biblebelt hun kinderen geen vaccin geven zijn het allemaal r**ards en nu is opeens de halve bevolking terughoudend.
Helaas kan de meerderheid ineens niet meer zo rationeel denken.

Heb nooit wat gezegd over antivaxxers of biblebelt. Moeten ze toch ook zelf weten? Hun kind is daarvoor dan toch niet beschermd?Als je moeder het vaccin neemt is ze toch beschermd? Waarom moet ik het dan nemen?

• Wow
Waarderingen: BB_
Heb nooit wat gezegd over antivaxxers of biblebelt. Moeten ze toch ook zelf weten? Hun kind is daarvoor dan toch niet beschermd?Als je moeder het vaccin neemt is ze toch beschermd? Waarom moet ik het dan nemen?
:eek: is dit een serieuze vraag??

Volgens mij begrijp je niet hoe het werkt. Een vaccin werkt niet bij iedereen en heeft een bepaalde effectiviteit, werkt bijvoorbeeld bij 90 of 95% van de mensen. Daarom is het nodig dat een zeer hoog percentage mensen het vaccin neemt, zodat degenen waarbij het niet werkt beschermd zijn. Er zijn ook mensen (volgens mij, correcte me if I'm wrong), die om medische redenen niet gevaccineerd kunnen worden. Het probleem op de Biblebelt is dat de vaccinatiegraad daar te laag ligt waardoor anderen besmet kunnen raken met een ziekte die we allang de baas zijn, maar door mensen die denken dat het 'Gods wil' is (en hun kids niet laten vaccineren) toch weer de kop op kan steken.

Edit: met corona kan hetzelfde gebeuren. Zo duurt die shit alleen maar langer, wat meer slachtoffers en economisch leed kan veroorzaken.

Ja, gebeurt ook met kankerpatiënten die te zwak zijn voor een behandeling. De dood zo pijnloos mogelijk laten verlopen is dan het enige wat rest. Naïef als ik was dacht ik altijd dat iedereen koste wat kost behandeld wordt ongeacht leeftijd.
Volgens mij staat het ook los van leeftijd, maar of de behandeling iets toevoegt. Als je al zwak bent dan overleef je de IC ook niet, waarom dat dan iemand aandoen.

En de lockdown helpt volgens mij ook niet echt om de besmettingen te verminderen.

:shrug:
Ik denk dat het aantal contacten zoveel mogelijk beperken de enige methode is om het aantal besmettingen omlaag te krijgen. Waarom zou het niet werken?

Ik denk dat het aantal contacten zoveel mogelijk beperken de enige methode is om het aantal besmettingen omlaag te krijgen. Waarom zou het niet werken?
Omdat we ons er niet aan houden.
Dat zal wel aso zijn.
Maar ik vind het aso dat er niet gehandhaafd is, toen het nodig was én nog kon. Ik vind het aso dat men wel de tweede golf verwachtte maar geen extra bedden heeft georganiseerd. En dan zal ik nu in lock down gaan. Dacht het niet, niet meer.
Vaccinatie ben ik voor.

• Wow
Waarderingen: BB_
Kijk even terug op de verschillen in maatregelen over de gehele wereld in de afgelopen +/-10 maanden. Het maakt echt geen reet uit of je nu alles dichtgooit of openhoudt.

Jouw stage is toch in het onderwijs? Ik dacht dat ze daar wel terughoudend zouden zijn. Ik hoor wel dat er steeds meer klassen thuiszitten (althans, zaten toen de scholen nog open waren) wegens de vele zieke leerkrachten.,
Yes, ze waren eerst ook terughoudend. Tot dat iedereen thuis bleef voor een snotneus :o. Ook mijn collega's waren er gek van geworden om steeds thuis te moeten zitten voor dat. Bij ons zijn klassen alleen in quarantaine gegaan wanneer er significant veel positieve testen waren.

Dat zal het wel zijn, maar zo'n zaak van Jos B. doet mij niks meer dan de aanslag van Gökmen T.

Jos B. zou gelyncht worden, stel hij zou ooit vrij komen. Met z'n allen die stumpert even aanpakken.
Gökmen T. mag van mij net zo hard aangepakt worden, maar dat zal niemand in zijn hoofd halen. Denk dat hij uit angst zelfs nog begroet zal worden op straat, onder het mom dat hij zijn leven gebeterd heeft.
Is in het gevang ook een duidelijke hiërarchie. Zedenmisdrijven, dierenmishandeling en tasjesdieven onderaan.

Omdat we ons er niet aan houden.
Dat zal wel aso zijn.
Maar ik vind het aso dat er niet gehandhaafd is, toen het nodig was én nog kon. Ik vind het aso dat men wel de tweede golf verwachtte maar geen extra bedden heeft georganiseerd. En dan zal ik nu in lock down gaan. Dacht het niet, niet meer.
Vaccinatie ben ik voor.
Ik hoop niet dat iedereen zo denkt.

Terug
Naar boven