AndroidHealthClinic

Coronavirus

@Steks Jij bent ook wel een simpele ziel hè:emo:
Soms is het wel erg verleidelijk om te verlagen tot het niveau van die viruswappies die met pannen en fluiten laatst bij het Catshuis stonden.

Mijn echte mening is heel erg genuanceerd, maar als ik dat verkondigd luistert er helmaal niemand.

maar dacht dat het zinloos was om een 80 jarige aan de beademing te leggen betreft overlevingskansen.
Is nogal een aanslag zo'n beademing in geval van corona. Lichaam moet dat wel aankunnen. Zeker bij beademing waarbij op de buik liggen nodig is.

Wat in NL sowieso al anders is dan in bepaalde landen om ons heen, is de vraag of een behandeling wel verstandig is. Zeker bij IC opnames wordt dat bekeken. In Italië wordt alles dat enigszins een hartslag heeft de IC opgegooid meen ik.

Nieuw bij de jumbo app. Tijd reserveren net als bij de sportschool. Zou wel handig geweest zijn.

Trouwens, er was eerder dit jaar veel spraak over een verbeterde behandeling waarbij de ICs minder nodig waren, en de ligduratie aanzienlijk minder werd, maar nu wordt de laatste tijd de lange ligduratie juist nog als reden gegeven dat de beschikbaarheid van ziekenhuisbedden zo kritisch is.

???

Wil niet zeggen dat ik niets geef om de gevolgen voor slachtoffers.
Echt? Probeer wel te doen alsof maar ik voel er helemaal niets bij (behalve bij mensen die ik ken). Als iemand niet goed is voor zijn huisdier voel ik wel weer een hoop, terwijl ik dan mijn best doe om het te negeren.

Is nogal een aanslag zo'n beademing in geval van corona. Lichaam moet dat wel aankunnen. Zeker bij beademing waarbij op de buik liggen nodig is.

Wat in NL sowieso al anders is dan in bepaalde landen om ons heen, is de vraag of een behandeling wel verstandig is. Zeker bij IC opnames wordt dat bekeken. In Italië wordt alles dat enigszins een hartslag heeft de IC opgegooid meen ik.

Ja, gebeurt ook met kankerpatiënten die te zwak zijn voor een behandeling. De dood zo pijnloos mogelijk laten verlopen is dan het enige wat rest. Naïef als ik was dacht ik altijd dat iedereen koste wat kost behandeld wordt ongeacht leeftijd.

Echt? Probeer wel te doen alsof maar ik voel er helemaal niets bij (behalve bij mensen die ik ken). Als iemand niet goed is voor zijn huisdier voel ik wel weer een hoop, terwijl ik dan mijn best doe om het te negeren.
Dit dus. Het doet mij helemaal niets al vallen ze met bosjes neer. Zolang ik ze maar niet ken.

Er sterven dagelijks 150k mensen.

Jij kunt er ook flink ziek van worden en PTSS aan over houden, dus ik vind je argument vrij zwak. Daarnaast neem je ook niet alleen voor jezelf, dat is het hele idee van groepsimmuniteit.
---
Ik vind het overigens wel opmerkelijk wanneer mensen terughoudend zijn met dit vaccin maar wel 2x per week een spuit met underground AAS in hun reet zetten en in hun hele leven bergen pillen en poeder hebben geslikt/gesnoven.
Je kan van zoveel erg ziek worden. Het idee dat ik een vaccin moet nemen voor mensen die hun eigen leven hebben verziekt door ongezond te leven staat me ook niet bepaald aan.

Drugs en AAS zijn eigen keuzes die je maakt. Die doe je voor jezelf niet iemand anders. En je weet zelf ook als je het niet te bond maakt en gewoon netjes op je gezondheid let kan je daarmee prima oud worden.

Niet in de algemene zin als er droge cijfers in de media voorbij komen, maar als jonge mensen die nauwelijks nog wat kunnen of oudjes die het net gered hebben of wie opa of oma eraan is kwijtgeraakt aan het woord komen vind ik het wel rot voor ze. En lijkt me sowieso erg kut om zo ziek te zijn. Maar goed ik heb ook sympathie voor wie z'n partner in het zorghuis niet mocht bezoeken, ondernemers die alles kwijtraken, zieken die nu geen reguliere zorg kunnen krijgen, vermoeide verpleegsters, etc. zo blijf je bezig. Om beestjes nog wel meer ja.

Dit dus. Het doet mij helemaal niets al vallen ze met bosjes neer. Zolang ik ze maar niet ken.

Er sterven dagelijks 150k mensen.

Mensenleed doet mij ook weinig, zelfs beelden van kinderen in oorlog. Misschien maar goed ook anders zou je gek worden. Onnodig dierenleed doet mij wel veel meer. Dingen waar je maar niet diep over moet nadenken.
Bij een programma als "over mijn lijk" doet het dan wel weer wat, zodra je iemand leert kennen.

Je kan van zoveel erg ziek worden. Het idee dat ik een vaccin moet nemen voor mensen die hun eigen leven hebben verziekt door ongezond te leven staat me ook niet bepaald aan.

Drugs en AAS zijn eigen keuzes die je maakt. Die doe je voor jezelf niet iemand anders. En je weet zelf ook als je het niet te bond maakt en gewoon netjes op je gezondheid let kan je daarmee prima oud worden.

Door drugs te gebruiken doe je niemand kwaad? Als je geen stapje verder kan denken niet nee :rolleyes:

Mensenleed doet mij ook weinig, zelfs beelden van kinderen in oorlog. Misschien maar goed ook anders zou je gek worden. Onnodig dierenleed doet mij wel veel meer. Dingen waar je maar niet diep over moet nadenken.
Bij een programma als "over mijn lijk" doet het dan wel weer wat, zodra je iemand leert kennen.
Kan prima mensen door machines, voertuigen, of kogels uit elkaar gereten zien worden idgaf. Eerder grappig zelfs. Filmpjes met dieren sla ik over.

Lig er niet wakker van maar vind het wel vervelend voor mensen als ze verkouden worden. M'n koppigheid omtrend m'n eigen integriteit hoeft niet ten koste van de rest van de maatschappij te gaan.

Teveel gore filmpjes gezien (en van die ISIS filmpjes).

Is niet goed voor een mens om dit soort shit te zien. Maarja, die nieuwsgierigheid hè.

Is niet goed voor een mens om dit soort shit te zien. Maarja, die nieuwsgierigheid hè.
Denk dat het juist wel handig is om niet zo shock te raken als je eens echt iets ziet. En sommige situaties herkennen/voorkomen, vooral rond industriële machines :roflol:

Als je erover nadenkt horen we van nature ook best wel erge dingen te zien.

Ja, gebeurt ook met kankerpatiënten die te zwak zijn voor een behandeling. De dood zo pijnloos mogelijk laten verlopen is dan het enige wat rest. Naïef als ik was dacht ik altijd dat iedereen koste wat kost behandeld wordt ongeacht leeftijd.
Heb het gezien bij grootvader. Wilde pertinent niet naar verpleeghuis. Dat riep die al jaren. Als hem ooit iets overkwam en hij kwam daar terecht nam die zelf maatregelen. Voor ons wel handig die duidelijkheid bleek later. Vraag werd gesteld, na een ongeval, wat de familie vond van behandeling en of wij wisten wat meneer zelf had gevonden (lag ook op beademing). Unaniem gezegd dat stekker eruit kon (maakte nog een "grapje" waarvan familie vond dat die alleen van mij kon komen op dat moment). Daar was men het mee eens. Beademing eraf en zelfstandig ademen, was zo gepiept.

Laatst bewerkt:

Toch begrijp ik nooit heel goed waarom mensen wel de schouders ophalen bij dit soort leed. Of overvallers die een oude vrouw doodsteken.
Maar zodra iemand als pedo wordt gezien iedereen ontploft van woede en tot alles in staat is zo'n persoon op te zoeken. Doe dat dan ook bij een overvaller, oplichter, seriemoordenaar...of zijn die te link om aan te pakken?

Terug
Naar boven