MuscleMeat

Coronavirus

De grenswaarden voor versoepeling zijn 3600 besmettingen per dag en 10 IC-opnames. We zitten nu op 7000 en 41.

Deze grenswaarden en risicoprofielen zijn al weken geleden bepaald, dus ik snap niet als mensen nu nog verrast zijn. Dat het vervelend is, eens. En of het helpt weet ik niet, maar het viel te verwachten. Landen om ons heen verlengen ook. Er zijn overigens al zaken die gewoon open gaan en de regels negeren.

Journalisten zijn zó fucking slecht in statistiek.

Het duurde 10 maanden voordat de NOS eindelijk een voortschrijdend gemiddelde van een week ging rapporten, en nu ze dit doen, is de interpretatie totaal verkeerd.

Voorbeeld van de afgelopen dagen: x besmettingen, meer dan gemiddeld.

Meer dan gemiddeld? Wtf. Ze vergelijken nu de dagwaarde met de trend? Eerste dagen van de week is het altijd hoger dan gemiddeld in dezelfde week. Terwijl het voortschrijdende gemiddelde omlaag gaat, doordat het minder is dan precies een week geleden. Hoe moeilijk kan het zijn?

Ik hou het niet zo bij; wat zijn Engelse taferelen?
Veel hogere besmettingsgraden door een gemuteerde variant ondanks een lockdown (ik weet, ze hadden hem even losgelaten, resultaat is wel ernstig). Ambulances met patiënten in de rij, ziekenhuisbedden bijna op.

Beetje paniek sloeg daar wel toe, Boris die de boel wilde opengooien maar toch alles dicht moest doen.

Het duurde 10 maanden voordat de NOS eindelijk een voortschrijdend gemiddelde van een week ging rapporten, en nu ze dit doen, is de interpretatie totaal verkeerd.

Meer dan gemiddeld? Wtf. Ze vergelijken nu de dagwaarde met de trend? Eerste dagen van de week is het altijd hoger dan gemiddeld in dezelfde week. Terwijl het voortschrijdende gemiddelde omlaag gaat, doordat het minder is dan precies een week geleden. Hoe moeilijk kan het zijn?
Het is tranentrekkend. Een goede analyse van de cijfers zie je eigenlijk nergens.

Besmettingen, aantal uitgevoerde testen, percentage positief, pad naar ic opnames.

Er wordt toch gewoon gekeken naar het aantal besmettingen op weekbasis en zevendaaags voortschrijdend gemiddelde?
IMG_20210110_224853.jpg

Punt is denk ik dat het met lockdown maatregelen niet gaat over het ‘nu’. Maar wel over hoe de toekomst eruit lijkt te zien.

Ik erger me daar ook mateloos aan.

De maatregelen draai je daar niet mee terug die zullen alleen maar langer duren.
Dat snap ik, maar ik heb respect voor mensen die tegengeluid durven te laten horen. En dan bedoel ik niet met potten en fluitjes naast het torentje gaan staan maar ondernemers die het spuugzat zijn en hun zaak open gooien. Voor mijn gevoel leven we in een dictatuur momenteel.

Dat snap ik, maar ik heb respect voor mensen die tegengeluid durven te laten horen. En dan bedoel ik niet met potten en fluitjes naast het torentje gaan staan maar ondernemers die het spuugzat zijn en hun zaak open gooien. Voor mijn gevoel leven we in een dictatuur momenteel.
Konden de ouders hun kinderen maar gewoon bij de school of opvang voor de stoep zetten en hun normale leven weer oppakken.

"Dictatuur"

Over twee maanden zijn verkiezingen.

En ik maar denken: ach, eindelijk een januari waarin we iets hebben om naar uit te kijken :roflol:

Drie weken erbij, dat is 9 februari? Na een lange lockdown moet het toch vast lukken om het land in een feest stemming te krijgen. Wat "toevallig" dat we dan mogen stemmen.

En ik maar denken: ach, eindelijk een januari waarin we iets hebben om naar uit te kijken :roflol:

Drie weken erbij, dat is 9 februari? Na een lange lockdown moet het toch vast lukken om het land in een feest stemming te krijgen. Wat "toevallig" dat we dan mogen stemmen.
9-feb moeten de getallen dan wel dusdanig verbeterd zijn om niet tijdens de verkiezingen wéér in lockdown te zitten.

Terug
Naar boven