XXL Nutrition

Coronavirus

EpNYdqUXEAAGklW?format=png&name=medium.png

Eindelijk een soort van antwoord gevonden op mijn vraag waarom het Nieuw-Zeeland en Australië wel gelukt is.

bron:

speelt het feit dat australië en nieuw-zeeland eilanden zijn daar niet ook een enorme rol bij

speelt het feit dat australië en nieuw-zeeland eilanden zijn daar niet ook een enorme rol bij
Het VK is ook een soort eiland, maar ik ben het met je opmerking eens.

Er staat including NZ and Australia, ik lees dat alsof het de bedoeling is om deze "Westerse Landen" toe te voegen aan de usual suspects uit Azië waar het commentaar al snel zou kunnen zijn dat dat toch heel andere samenlevingen zijn en de mensen heel anders zijn, dan hoeft cultuurrelativisme opeens niets.

Eilanden, vooral NZ is heel makkelijk te isoleren van de rest van de wereld. En buiten Melbourne heeft Australie ook een populatiedichtheid van niks.

En het is er lekker weer.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Onit
Geloof ook wel dat er veel blijft hangen in bureaucratie, de EU-moloch en in het algemeen slechte voorbereiding op en onervarenheid met dit soort situaties. AUS en NZ liggen een stuk dichter bij ZO-Azië, traditionele hotspot van virusuitbraken.

Zo goed doet IJsland het niet.
Noem dan Laos ofzo (daar testen ze ook amper, dus cijfers zeggen niet zo veel).
Noord-Korea is misschien nog wel het beste voorbeeld. Hun buurlanden Zuid-Korea en China zijn aardig getroffen door corona, maar door tijdig de grenzen volledig op slot te gooien hebben ze amper besmettingen en de besmettingen die er waren hebben ze adequaat behandeld.

China doet het nu goed.

Antarctica nog beter!

Waar kan ik heen? .........heb getwijfeld over Antarctica...
Zit daar niet de ingang naar de andere kant van de hollow earth? Weet alleen niet of je dan bij de geheime basis van de nazi's of bij de hagedismensen terecht komt.

Ik had zoiets ook al gevonden, maar beide voor beide verhalen is de laatste berichtgeving 4 januari, dus ja.....
Als ze 3 weken na het flauwvallen nog leefde komt het wel goed denk ik. Kunnen volgend jaar nog eens navragen.

Terug
Naar boven