MuscleMeat

Coronavirus

Als jij nou eens een discussie aangaat met een ultrawappie. Wie zal het eerst de handdoek in de ring gooien?

"Wat we geleerd hebben is dat daar een heleboel factoren spelen, daar speelt opleidingsniveau van verzorgenden in, de situatie in de verpleeghuizen, het is gewoon complexer dan het op te hangen aan een enkele maatregel. Hoe graag je dat ook zou willen."
Nee, Jaap, die willen wel een prikje en daar kan je je eigen falen niet op afschuiven!

Schandalig @Spambod en @mattie079, hoe de waarheid hier geweld wordt aangedaan, ze gaan gewoon onderzoek doen!

In China en Rusland wordt nooit bericht over dit soort problemen, dus daar gebeurt het niet!

Schandalig @Spambod en @mattie079, hoe de waarheid hier geweld wordt aangedaan, ze gaan gewoon onderzoek doen!

In China en Rusland wordt nooit bericht over dit soort problemen, dus daar gebeurt het niet!
Geloof jij NU.nl wat corona gerelateerd niews betreft? :aluhoedje:

Het is wel leuk om te zien hoe gekleurd mensen het nieuws tot zich nemen. Als er duizenden corona doden vallen dan zijn dat voor het overgrote deel mensen die wel corona hadden, maar eigenlijk gewoon aan een andere kwaal zijn overleden en nu vallen er onder kwetsbare tachtigplusser een paar doden kort na een vaccinatie en dan komt dat ineens door het vaccin.

Wat is de motivatie van haar en haar collega's?
Ik weet het alleen van haar, ondanks dat ze in een ziekenhuis werkt heeft ze argwaan wat betreft de mogelijke lange termijn gevolgen en ziet ze niet in waarom zij als relatief jong en gezond persoon zich zou laten vaccineren. Ze heeft de afgelopen maanden niemand uit haar "categorie" in zware problemen gezien in het ziekenhuis. Wat betreft de zorg ontlasten is ze ook best kritisch, de klachten van het personeel over werkdruk werden in haar ogen al jarenlang door het ziekenhuisbestuur niet serieus genomen, dus waarom zou ze nu wel een vaccin nemen om de druk te verlichten?

Ik weet het alleen van haar, ondanks dat ze in een ziekenhuis werkt heeft ze argwaan wat betreft de mogelijke lange termijn gevolgen en ziet ze niet in waarom zij als relatief jong en gezond persoon zich zou laten vaccineren. Ze heeft de afgelopen maanden niemand uit haar "categorie" in zware problemen gezien in het ziekenhuis. Wat betreft de zorg ontlasten is ze ook best kritisch, de klachten van het personeel over werkdruk werden in haar ogen al jarenlang door het ziekenhuisbestuur niet serieus genomen, dus waarom zou ze nu wel een vaccin nemen om de druk te verlichten?
Gommers heeft een podcast op Spotify, misschien een aanrader voor haar? En dan vooral deze aflevering.

Je begrijpt dat ik nu heel nieuwsgierig ben naar waarom zij tegen is? 😊
Omdat ze boos is op het management van het ziekenhuis en voor zichzelf weinig risico ziet in corona.

Argumenten die weinig van doen hebben met vaccinatie zelf.

En dan nog het verhaal dat lange termijn effecten nog onbekend zijn. Dat is eigenlijk het enige argument dat echt met het vaccin te maken heeft.

Overigens wel grappig, alsof dat virus zelf geen reverse transcriptase gebruikt. Maargoed.

Overigens wel grappig, alsof dat virus zelf geen reverse transcriptase gebruikt. Maargoed.
Klopt, dat heb ik ook tegen haar gezegd en het antwoord was zolang er een tekort aan vaccins is geef die van mij maar aan iemand die hem wel wilt en over een paar maanden denk ik er wel opnieuw overna.

Boosheid wil nog niet zeggen dat ze niets zinnigs te melden heeft. Al neem ik aan dat als jij/Steks dat zegt, het juist is omdat ze niets zinnigs te melden heeft?
Het meest zinnige was nog wel dat het niet uit moet maken of je in de zorg werkt of niet. Je hebt een eigen keuze en die hoef je niet toe te lichten, op het moment dat je als zorgpersoneel ineens niet meer over dit soort zaken zelf mag beslissen zonder uitleg te geven zijn we als samenleving de verkeerde weg ingeslagen.

Boosheid wil nog niet zeggen dat ze niets zinnigs te melden heeft. Al neem ik aan dat als jij/Steks dat zegt, het juist is omdat ze niets zinnigs te melden heeft?
Nee hoor. Ik geef alleen aan dat haar argumenten blijkbaar een mix zijn tussen dingen die ook echt met het vaccin te maken hebben en een aantal zaken die er eigen niet mee te maken hebben.

Als je bang bent voor de lange termijn dan is dat te verdedigen. De rest is tussen haar en haar werkgever.

En uiteindelijk mag iedereen het gelukkig zelf bepalen. Maar als je de discussie voert dan is het wel handig dat een beetje inhoudelijk te doen.

En dan nog het verhaal dat lange termijn effecten nog onbekend zijn. Dat is eigenlijk het enige argument dat echt met het vaccin te maken heeft.

Die techniek is toch alleen nieuw mbt virussen? Voor kanker wordt het al twintig jaar gebruikt?
Althans dat haal ik uit die podcast van Gommers

Terug
Naar boven