XXL Nutrition

Coronavirus

Bezoekers in dit topic

Is dit inderdaad zo? (aangenomen dat je covid bedoeld)
Want ik zie dat vaker ontkent dan bevestigd.

Zie onder een antwoord vanuit Universiteit van Nederland, op een reactie op hun voorlichtingsfilmpje t.a.v. het Pfizer vaccin.
Er wordt toch echt stellig beweerd dat covid geen retrovirus is en derhalve geen reverse transcriptase kan uitvoeren.
Maar dat kan met het mRNA van het vaccin onder normale omstandigheden toch ook niet?
 

Ik reageerde op deze en zie daar geen link, vandaar de vraag.
 
Ik reageerde op deze en zie daar geen link, vandaar de vraag.
 
Maar dat kan met het mRNA van het vaccin onder normale omstandigheden toch ook niet?

Als 'normale omstandigheden' in houdt dat er geen reverse transriptase mechanisme actief is in de cel (kern), dan kan dat inderdaad niet nee.
 
Als 'normale omstandigheden' in houdt dat er geen reverse transriptase mechanisme actief is in de cel (kern), dan kan dat inderdaad niet nee.
Maar dat geldt dan niet in het geval van het virale RNA?
 
Het is ook geen retrovirus. Lees gewoon even de link: het is een sterk vermoeden.

Zeer interessant.
Als dit echt helemaal klopt, dan zou het de problematiek nog een stuk complexer en lastiger kunnen maken.

Maar als covid geen retrovirus is, wat onderscheidt covid dan qua "gedrag" van een 'echt' retrovirus?

Dit dan zeker? '"The coronavirus may sometimes slip its genetic material into human chromosomes"
Als in: Het is een meer toevalligerwijs proces en geen pre-gecodeerde actie zoals bij een retrovirus als HIV.
 
Zo zie je maar weer, waar het geld zit kan alles gewoon doorgaan. Het gewone volk mag niks meer. En dan zie je ook nog verschillende profs rondlopen met een vers kapsel. Goed signaal naar de bevolking.
Dat mensen voetbal en schaatsen kunnen kijken verzacht het leed wat voor sommigen.

Het kan aan mij liggen, maar volgens mij zit er, zeker in Nederland of Europa niet zo heel veel geld in Badminton.

Je opmerking over de voetbalprofs met vers kapsel (of feestende of vakantievierende BN'ers of influencers) ben ik het helemaal mee eens: zeker een heel slecht signaal naar de bevolking.
 
Laatst bewerkt:
Ter overweging op de zondag:

In onderstaand citaat zou je ook de sportscholen hieraan kunnen toevoegen:
De ziekenhuizen zijn toch overbelast?

„Maar dat komt door hoe we het zorgsysteem georganiseerd hebben. Dat is een ander probleem dan het grote aantal besmettingen. Of hoe makkelijk die besmettingen worden doorgegeven aan kwetsbare mensen. We hadden badges voor jongeren kunnen ontwikkelen: ‘ik heb gefeest, blijf uit mijn buurt’. Musea, cafés en bioscopen hadden wél veel en verstandig geïnvesteerd in afstand houden, en kijk: in december werden ze afgestraft met een nieuwe lockdown. En waarom? Alleen maar omdat de testcijfers zo hoog waren. Het zou erom moeten gaan hoeveel mensen door naar een café of een bioscoop te gaan erg ziek worden.
 
Dat was dus ook de vraag, Sparks79 geeft aan dat er een vermoeden is dat er wel iets dergelijks gebeurd bij het corona virus.
Zie dus deze link:

Ja, maar om het even makkelijk te houden, het risico dat het gebeurt met het RNA van het vaccin of het virus is in de basis toch even groot?
 
Bij hpv krijg je dus soms mutaties die kanker veroorzaken. Het vaccin beschermt er tegen. En ja, jongens hebben er ook iets aan, maar minder dan meisjes ivm baarmoederhalskanker.

Het is prima dat er vragen gesteld worden. Maar het is zo dat dat hpv vaccin beschermt tegen een heel nare ziekte. De rate gedachtendkronkel is dat de natuur altijd maar goed en mooi en lief is. Dat is niet waar. De natuur is mooi en prachtig en gruwelijk en wreed tegelijk. Leeuwen eten je darmen alvast op terwijl je nog leeft, de meest giftige stoffen die we kennen komen uit de natuur. Daarnaast worden de kleine risico’s op bijwerkingen enorm uitvergroot en het beschermend effect gebagatelliseerd.

Ik weet niet exact hoe het met onderzoek op mannen en vrouwen zit - het is lang niet altijd zo dat er alleen mannetjes gebruikt worden. Maar in een aantal gevallen wil men wel de vrouwelijke cyclus uitsluiten. Maar weet daar onvoldoende van. Bij mensen zijn ze ook gewoon voorzichtig om vrouwen die mogelijk zwanger zijn te gebruiken voor onderzoek. Maar alsnog is het niet zo dat dit helemaal niet gebeurt.
Diezelfde natuur die een Konijnen overschot oplost met myxomatose? 😋

Ja logisch. Als het goed is, zijn daar die vragen vooraf toch ook voor? Zolang de groep waarbij onduidelijkheid is, er op op die manier uit wordt gefilterd, is we sowieso niets aan de hand?
 
De mens heeft dat vooral bewust verspreid.
:roflol: Hoeveel virussen en zoönosen komen er wel niet bij de dieren vandaan. En uitgerekend deze niet?

Hoe dan ook, "waterschapsheuvel" heeft wel zijn aandeel dat verknipte zieltjes van mij :p
 
Ja, maar om het even makkelijk te houden, het risico dat het gebeurt met het RNA van het vaccin of het virus is in de basis toch even groot?

Zou best kunnen steks, maar zeker weten doe we dat niet volgens mij.

In een zeker zin zitten we namelijk best wel te 'wroeten' in de moleculair-cellulaire basis van leven.
Het enige advies wat ik daarom kan geven in dit opzicht, is om er bedachtzaam, kritisch en voorzichtig mee om te gaan.
 
Ter overweging op de zondag:

In onderstaand citaat zou je ook de sportscholen hieraan kunnen toevoegen:
Die badges waren er. Soort van. Vrij aan het begin zijn er jongeren geweest die polsbandjes verkochten
 
Back
Naar boven