MuscleMeat

Coronavirus

Hier op het werk gaan er 2 teams in shifts werken, ene groep werkt maandag, woensdag en vrijdag, de andere dinsdag en donderdag :laugh:

"Een dodelijke les voor alle opiniemakers."

"Een dodelijke les voor alle opiniemakers."

Ricky Gervais is wel veranderd sinds de Golden Globes.
So if you do win an award tonight, don’t use it as a platform to make a political speech. You’re in no position to lecture the public about anything. You know nothing about the real world. Most of you spent less time in school than Greta Thunberg.

So if you win, come up, accept your little award, thank your agent, and your God and f*** off, OK? It’s already three hours long. Right, let’s do the first award.

Ook wel eens een rant van iemand anders gehoord hoe het toch komt dat we de meningen van acteurs zo serieus nemen, het zijn mensen die worden betaald om teksten die noch de waarheid, noch van zichzelf zijn geloofwaardig op te zeggen.

Wat geeft hem het recht om te bepalen dat bekende onwetende mensen hun mening en/of advied niet mogen geven?

We hebben je wel gemist trouwens. :D

Dit is wel typisch duits. Hij heeft gelijk ook.

Hij zegt niet dat mensen hun mening niet mogen geven. Hij snapt niet dat een journalist hem om zijn mening vraagt terwijl hij er toch echt geen verstand van heeft. Terecht.

Dit is wel typisch duits. Hij heeft gelijk ook.

Hij zegt niet dat mensen hun mening niet mogen geven. Hij snapt niet dat een journalist hem om zijn mening vraagt terwijl hij er toch echt geen verstand van heeft. Terecht.
Ok, waarom zou een voetbaltrainer het beter weten dan een journalist? Laat die journalist lekker de vragen stellen die hij als journalist noodzakelijk vindt. :D

Ok, waarom zou een voetbaltrainer het beter weten dan een journalist? Laat die journalist lekker de vragen stellen die hij als journalist noodzakelijk vindt. :D
Waarom zou hij dan zijn mening niet mogen geven als hij er naa rgevraagd wordt? Hij vindt het een domme en irrelevante vraag. Best goed antwoord. Of vind jij het alleen een goed antwoord als hij roept: snel, allemaal hamsteren, we gaan allemaal DOOOOD!!

Waarom zou hij dan zijn mening niet mogen geven als hij er naa rgevraagd wordt? Hij vindt het een domme en irrelevante vraag. Best goed antwoord. Of vind jij het alleen een goed antwoord als hij roept: snel, allemaal hamsteren, we gaan allemaal DOOOOD!!
Dat wakkert misschine wel de economie weer wat aan.

Het probleem is dat wat een beroemdheid ergens van vindt vaak meer aandacht krijgt dan wat een expert ergens van vindt.

Dat laatste gaat met allemaal mitsen en maaren gepaard en is dan ook allemaal weer heel ingewikkeld en licht genuanceerd, dat levert geen geweldige soundbites op.

Binnenkort zijn voetballers en hun trainers wel ervaringsdeskundigen nu de teamgenoot van De Ligt het Coronavirus heeft.

Over Ricky Gervais en de Golden Globes gesproken, de heel zuur kijkende Tom Hanks en zijn vrouw zijn ook besmet.

Blijkt toch dat zelfs Hollywood-acteurs gewone mensen zijn!

What's next, als Maxima naar het kleine kabinet gaat ruikt het ook niet naar bloemetjes?

Over Ricky Gervais en de Golden Globes gesproken, de heel zuur kijkende Tom Hanks en zijn vrouw zijn ook besmet.

Blijkt toch dat zelfs Hollywood-acteurs gewone mensen zijn!

What's next, als Maxima naar het kleine kabinet gaat ruikt het ook niet naar bloemetjes?

Máxima noemt poepen "ff een dissident uit mijn bruine vliegtuigje gooien"

Dat wakkert misschine wel de economie weer wat aan.

Ik kan je wel voorspellen dat de wereldeconomie een paar weken op pauze gaat. En iedereen zal het vreselijk vinden etc. Maar uiteindelijk zal er niet zo veel gebeuren. Dat kan niet want iedereen zal dan de lul zijn. Alle groter economische blokken worden geraakt. China kan hier wel voordeel van gaan trekken, die zijn al over het ergste heen. Overheden stoppen niet kritische handel, geldstromen etc indien nodig. Schulden zullen wel oplopen, zeker. Kon bij griekenland en QE ook, dus waarom niet gewone burgers wat ruimte geven ipv alleen parasieten zoals Jef Bezos? Ja, het zal zeer doen. Maar nee - failliet gaan de meesten niet. Overheden gaan het niet toestaan en dit is ook echt force majeure, andere regels zullen gelden. Lokaties, zaken als voedslevoorziening gaan indien nodig gevorderd worden. Kritische infrastructuur moet blijven draaien. Dat betekent als je niets te maken hebt met medische zaken, energieopwekking, voedselvoorziening (let op, stikstof gaat echt even geen probleem zijn), internet, water en riolering je wellicht een maand thuis zal zitten a la Wuhan. Met een beetje honger maar niet dood gaat. Misschien licht ziek wordt.

Ik zie het als een pauze. We houden de ademn in tot het over is (of tenminste de ergste klap). je zult wel zien dat China hier een rol zal pakken. Ben benieuwd.

En de USA is denk ik nog harder op weg hier een dreun van te krijgen dan wij. Het is dat ze daar gewoon eigenlijk helemaal niet testen dat de cijfers laag zijn. Sterfgevallen laten anders zien. En als het daar los gaat in de armere wijken van grotere steden.... Hier is het meer een kwestie van afremmen dan stoppen. Dus ja - wij gaan ook italiaanse toestanden zien. Denk ik. Maqar ook ik be geen expert. Als de maatregelen de R0 <1 kan laten dalen dan dooft het uit. China heeft laten zien dat dit kan. of dat hier lukt... en of we daar de boel weer gaan zien oplaaien.... we zullen zien.

En misschien krijg ik geen gelijk. Dat zou mooi zijn. Maar ik denk (en dit zei ik hier een paar weken geleden al- we gaan het allemaal krijgen. De vraag is eerder wanneer en of de piek de maatschappij tijdelijk ontwricht.

Terug
Naar boven