Hoe is het leven ondertussen hier boys? Mooi om dit topic weer wat terug te lezen. Wat een verziende blik heb ik toch 😁
Zelfde theater, zelfde voorstelling, ietsiepietsie ander scenario zal ik maar zeggen

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoe is het leven ondertussen hier boys? Mooi om dit topic weer wat terug te lezen. Wat een verziende blik heb ik toch 😁

Zelfde theater, zelfde voorstelling, ietsiepietsie ander scenario zal ik maar zeggen![]()
Wat een grap. Volgens mij zat je er behoorlijk naast :')Hoe is het leven ondertussen hier boys? Mooi om dit topic weer wat terug te lezen. Wat een verziende blik heb ik toch 😁
Welkom terug.Hoe is het leven ondertussen hier boys? Mooi om dit topic weer wat terug te lezen. Wat een verziende blik heb ik toch 😁
Ben ook wel benieuwd wat Rob bedoeltWat een grap. Volgens mij zat je er behoorlijk naast :')
Van welk land?Had de CFR al precies goed berekend voordat het virus uberhaupt in NL was.![]()
Heb jij er een gedachte over waarom mensen niet van mening zijn veranderd?Wat mij bij dit topic opvalt is dat er in 2 jaar niemand van mening is veranderd betreft het gekozen beleid.
Elke maatregel moest tot in den treure verdedigd worden en was terecht, wat destijds nog een beetje te accepteren was onder het mom van "we weten nog zo weinig".
Zelfs een argument als "het zekere voor het onzekere" was er niet bij, want elke maatregel werd verdedigt onder het argument volledig achter de experts van het OMT te staan want die zouden het heus wel beter weten.
Handen wassen, mondkapjes, 1,5 meter, vaccinatie waren dé oplossingen maar aan de andere kant géén ventilatie (dus op 1,5 meter was iedereen veilig al zaten alle ramen potdicht) , dezelfde regels toepassen in de buitenlucht waar niks kan gebeuren, gevaccineerden meer vrijheden geven op basis van niks, zelfs parken werden afgesloten omdat er te veel mensen bij elkaar kwamen, sporttoestellen werden met linten afgezet want daar zat het virus aan. Wat een tijd....benieuwd wat er in de herfst weer allemaal staat te gebeuren.
Heb jij er een gedachte over waarom mensen niet van mening zijn veranderd?
Sommige in mijn omgeving zie ik wel van mening veranderen. Mijn vader bijvoorbeeld. Vooral de beloftes vanuit de regering die ze niet nakomen zoals 1 of 2 injecties maakt hem van gedachte veranderen Een ander familie lid ook. Maar als de volgende prik ronde eraan komt staan ze toch weer in de rij. Want ja anders kunnen ze zelf of de kinderen niet sporten of naar een pretpark.Wat mij bij dit topic opvalt is dat er in 2 jaar niemand van mening is veranderd betreft het gekozen beleid.
Elke maatregel moest tot in den treure verdedigd worden en was terecht, wat destijds nog een beetje te accepteren was onder het mom van "we weten nog zo weinig".
Zelfs een argument als "het zekere voor het onzekere" was er niet bij, want elke maatregel werd verdedigt onder het argument volledig achter de experts van het OMT te staan want die zouden het heus wel beter weten.
Handen wassen, mondkapjes, 1,5 meter, vaccinatie waren dé oplossingen maar aan de andere kant géén ventilatie (dus op 1,5 meter was iedereen veilig al zaten alle ramen potdicht) , dezelfde regels toepassen in de buitenlucht waar niks kan gebeuren, gevaccineerden meer vrijheden geven op basis van niks, zelfs parken werden afgesloten omdat er te veel mensen bij elkaar kwamen, sporttoestellen werden met linten afgezet want daar zat het virus aan. Wat een tijd....benieuwd wat er in de herfst weer allemaal staat te gebeuren.
Het blijft natuurlijk een lastige kwestie om objectief te blijven als je anderen al de titel wappie hebt gegeven.
Zit je met je 3 boosters in je lijf af te geven op ongevaccineerden dat zij het probleem van deze crisis zijn en blijkt het allemaal toch wat anders te liggen, zie dan maar eens kleur te bekennen dat het wat genuanceerder ligt en de ene wappie de andere nog niet is.
Sommige in mijn omgeving zie ik wel van mening veranderen. Mijn vader bijvoorbeeld. Vooral de beloftes vanuit de regering die ze niet nakomen zoals 1 of 2 injecties maakt hem van gedachte veranderen Een ander familie lid ook. Maar als de volgende prik ronde eraan komt staan ze toch weer in de rij. Want ja anders kunnen ze zelf of de kinderen niet sporten of naar een pretpark.
Zelf zijn mij vrouw en ik niet gevacineerd. Ook beide nog nooit getest. Kinderen uiteraard ook niet.
Wat is nog de waarheid. Moet je geloven dat de overheid echt het beste met je voor heb? Of is het Willem Engel die het altijd maar bij het rechte eind zou moeten hebben. Ik probeer de waarheid in het midden te zoeken. Ook zal ik op niemand afgeven of ze nu pro of anti vac zijn. Iedereen moet het zelf weten. Maar ik probeer ook niet mijn keuze op te dringen. Iets wat ik op mijn werk vooral meemaakte in het begin van deze elende. (zonder resultaat uiteraard)In beginsel kon ik dit halsstarrig vasthouden nog wel verklaren met onderliggende cognitieve dissonantie en het rotsvaste vertrouwen in de verkeerde informatiebronnen e.d.
En ook het gegeven dat mensen belazeren nou eenmaal makkelijker is, dan ze er van overtuigen dat ze belazerd worden zal een rol gespeeld hebben.
Nu wordt steeds duidelijker dat de vork toch wel anders in de steel zit dan werd gedacht en beweerd.
Dat men dan toch vast blijft houden aan een mening die aan alle kant onderuit wordt gehaald, heeft dan denk ik meer te maken met inderdaad geen kleur willen bekennen, verkapte schaamte en daarbij ook het beperken van persoonlijk gezichtsverlies.
Maar misschien is het ook wel zo dat velen echt "brainwashed" zijn en de "waarheid" gewoon niet willen en kunnen zien.
Massa psychose/hypnose is een interessant, maar ook zeer reëel fenomeen waar we mee te maken hebben.
Laten we daarbij het effect van collectieve groepsdruk niet uitvlakken.
Ik vond zelf de uitleg hierover van iemand als Mattias de Smet nogal verhelderend.
Nee meestal oud.Zijn mensen die nu nog met een masker rondlopen niet in principe de echte wappies?