AndroidHealthClinic

Coronavirus

De mening van de meerdereid staat niet gelijk aan de waarheid.

Een jaar geleden was het nog een algemeen maat- en wetenschappelijk geaccepteerd feit dat een covid jab ervoor zorgt dat je anderen niet kan besmetten :roflol:.

Het heeft ook niks met mening te maken dat er in een tijdsbestek van enkele honderden jaren een bijna verdubbeling van de atmospherische carbon is, dat we hele rare schommelingen zien in het klimaat, en dat atmospherische carbon al honderduizenden jaren gelinkt is aan temperatuur.

Die tweede bewering is ook niet waar, als he gevaccineerd bent wordt je minder ziek en ben je dus ook minder besmettelijk, en dat feit staat nog steeds en is ook niet beperkt tot corona.

Dat het Coronavaccin minder effectief bleek dan gehoopt maakt het geen leugen dat je met een vaccin minder besmettelijk bent als je ziek wordt.

De mening van de meerdereid staat niet gelijk aan de waarheid.

Een jaar geleden was het nog een algemeen maat- en wetenschappelijk geaccepteerd feit dat een covid jab ervoor zorgt dat je anderen niet kan besmetten :roflol:.
Ja maar onderbouw het eens dan. Die woke gast met zijn knotje heeft wel gelijk

Argumentum ad hominem, jij bent af.

Dat is niet een argument ad hominem, dit wel.

Thnx voor het bewijzen van mijn punt dat jullie klimaatgekkies geen haar beter zijn dan elk ander willekeurige sekte.

Een argument ad hominem is wanneer je iemands persoonlijkheid aanvalt om daarmee hun argument te ontkrachten.

CO2-krediet komt door mensen als jij.

Hiermee doel ik op het feit dat er wetten moeten komen om de vrijheid van te beperken van mensen die niet vrijwillig de keuzes maken die in het belang zijn van de maatschappij. Aka, jij.

Er zijn wel heel veel mensen die niet vrijwillig vrijheiden op willen geven, ik val daar zelf ook onder. Dus ik moet toegeven dat het wel een relatief ironische opmerking van mij was, omdat ik zelf ook lang niet in alle aspecten de keuzes maak die in het beste belang zijn van de maatschappij.

Al probeer ik zelf wel een leven te leven waarin in netto wel een positieve bijdrage lever.

Je spreekt jezelf wel een beetje tegen, als de mens er een aandeel in heeft dan heeft je thermostaat afstellen toch een deel van dat aandeel?

Het is alleen wel een onmeetbaar minuscuul aandeel, maar dat geld voor alles wat je op individueel niveau bekijkt. Maar als je 8 miljard keer dat onmeetbaar minucule aandeel zou doen heb je ineens wel een meetbaar effect.

Je huis vervarmen is een klein deel van jouw deel van het 1/8.000.000.000 aandeel door de mens veroorzaakte klimaatverandering.

Je huis minder verwarmen is vaak wel best een makkelijke manier om je individuele energieverbruik te verlagen, dus zou het dom zijn om daar niet naar te kijken.

Tenzij je natuurlijk geen kinderen neemt dan kan je je CV op 30 zetten terwijl je elke dag 1000km rijdt in een oude rangerover en alleen maar biefstuk eet en zal je inpact altijd minder zijn dan iemand die alleen fiets, geen CV heeft en vegan eet maar wel 3 kinderen heeft.

Nu maak jij wel een aanname dat als de mens in het geheel een aanpassing doet er wel een meetbaar effect zal zijn.
Dat is exact wat ik bedoel en ik niet zie waarom ik mezelf tegenspreek. men kan het weer over 3 dagen niet eens juist voorspellen maar wel weten dat we de opwarming op max 2 graden kunnen houden. De mens overschat zichzelf een beetje. In een wereld van oorlog en macht de illusie hebben dat we gezamenlijk een doel nastreven.

Hangt van je definitie van woke af :roflol:
Ik zou mezelf eerder realistisch noemen, sociaal gezien ben ik eerder anti woke.

Maar ik asocieer woke meer met sociale bewegingen die pushen voor gelijke uitkomst ongeacht imput en die discriminatie als acceptabele optie zien om dit te bereiken. Dat is iets waar ik volledig op tegen ben.

Nu maak jij wel een aanname dat als de mens in het geheel een aanpassing doet er wel een meetbaar effect zal zijn.
Dat is exact wat ik bedoel en ik niet zie waarom ik mezelf tegenspreek. men kan het weer over 3 dagen niet eens juist voorspellen maar wel weten dat we de opwarming op max 2 graden kunnen houden. De mens overschat zichzelf een beetje. In een wereld van oorlog en macht de illusie hebben dat we gezamenlijk een doel nastreven.

Ehhm, ja ik bazeer dat op het feit dat alles er op wijst dat de mens een groot aandeel heeft op een aantal factoren zoals atmospherische carbon, en dat het reduceren van onze uitstoot dus ook een effect heeft op ons aandeel.

Het zijn allemaal schattingen, alleen wat in al die schattingen terug komt is dat de samenstelling van de atmospheer enorm effect heeft op de temperatuur, en dat wij effect hebben op de samenstelling van de atmospheer.

36m3FnquTTKXIWrk5MCaLzKYk1A7bS8Q3aTrFUu7kxw.png

wg1figspm-1s.gif
Annual-World-Population-since-10-thousand-BCE.png

Screenshot_20230107_171513.jpg

Hiermee doel ik op het feit dat er wetten moeten komen om de vrijheid van te beperken van mensen die niet vrijwillig de keuzes maken die in het belang zijn van de maatschappij. Aka, jij.
Nee nee. Niet in het belang van de maatschappij, maar in het belang van het globale klimaat is waar jij het over hebt.
Dus jij bent van mening dat er vrijheidsbeperkende wetten moeten komen voor de 18 miljoen inwoners van dit kleine landje, om het globale klimaatveranderings'probleem' aan te pakken. Zonder ook maar de effectiviteit van deze maatregelen te weten.

Sorry, maar dan ben je in mijn optiek gewoon niet helemaal 100. Maar ok, stel je hebt daadwerkelijk gelijk, en morgen zou de gehele Nederlandse bevolking collectief zelfmoord plegen, dan zou de reductie in CO2 uitstoot een druppel op een hete plaat zijn globaal gezien. Landen zoals China hebben dikke schijt aan jouw geluchtfiets. De aankomende jaren openen ze 500 á 600 nieuwe kolencentrales.

De Afrikaanse bevolking zal exploderen naar 5 miljard in 2100. 100 jaar geleden waren ze nog maar met 200 miljoen.

5 miljard Afrikanen.. en dan denk jij dat jij het verschil maakt omdat je je thermostaat een paar graden lager zet :roflol:. En dan ben je zelfs nog van mening dat er wetten moeten komen die anderen dwingen net zo als jij te leven, gebaseerd op pure speculatieve luchtfietserij.

Nog een leuke

Meer CO2 is het beste dat de natuur op deze planeet de afgelopen tijd is overkomen.

Nog 1

Vergeet niet dat planten groeien door CO2. Meer CO2 is meer en snellere plantengroei. Als je alle hongerige mondjes op aarde wilt blijven voeden is een hogere CO2 concentratie die gewasgroei bevordert geen overbodige luxe.

Nee nee. Niet in het belang van de maatschappij, maar in het belang van het globale klimaat is waar jij het over hebt.
Dus jij bent van mening dat er vrijheidsbeperkende wetten moeten komen voor de 18 miljoen inwoners van dit kleine landje, om het globale klimaatveranderings'probleem' aan te pakken. Zonder ook maar de effectiviteit van deze maatregelen te weten.

Sorry, maar dan ben je in mijn optiek gewoon niet helemaal 100. Maar ok, stel je hebt daadwerkelijk gelijk, en morgen zou de gehele Nederlandse bevolking collectief zelfmoord plegen, dan zou de reductie in CO2 uitstoot een druppel op een hete plaat zijn globaal gezien. Landen zoals China hebben dikke schijt aan jouw geluchtfiets. De aankomende jaren openen ze 500 á 600 nieuwe kolencentrales.

De Afrikaanse bevolking zal exploderen naar 5 miljard in 2100. 100 jaar geleden waren ze nog maar met 200 miljoen.

5 miljard Afrikanen.. en dan denk jij dat jij het verschil maakt omdat je je thermostaat een paar graden lager zet :roflol:. En dan ben je zelfs nog van mening dat er wetten moeten komen die anderen dwingen net zo als jij te leven, gebaseerd op pure speculatieve luchtfietserij.

Mag ik je argument versimpelen naar 'Nederland is relatief klein op de wereld dus is onze impact per defintie ook klein'? dan sluit ik me daar 100% bij aan.

Ik ben het ook helemaal eens het wat jij zegt over China en Afrika.

Europa is weleensweer een grootuitstoter per hoofd, wij zijn wel het beste onderweg om daar wat aan te doen en zullen daardoor in de toekomst dus die titel waarschijnlijk ook niet houden.

In mijn eerdere punten heb ik altijd over 'de mensheid' als collectief gesproken.

Er ligt momenteel meer sneeuw op het noordelijk halfrond dan het 30 jarige gemiddelde.

1673108463239.jpg

Nog een leuke

Meer CO2 is het beste dat de natuur op deze planeet de afgelopen tijd is overkomen.

Nog 1

Vergeet niet dat planten groeien door CO2. Meer CO2 is meer en snellere plantengroei. Als je alle hongerige mondjes op aarde wilt blijven voeden is een hogere CO2 concentratie die gewasgroei bevordert geen overbodige luxe.

Allemaal leuk en aardig, maar......

wg1figspm-1s.gif

Vergoening is omdat alle grond omgebouwd wordt voor landbouw, dat is totaal niet bevordelijk. Nederland is ook voor 40% 'groen' maar maar 10% daarvan is natuur, waarvan 0% daadwerkelijk onaangetast is.

Realiteit kan soms vervelend zijn, dat is geen excuus om het te ontkennen.

Ik heb vaak genoeg mijn gedachte over iets aangepast omdat uit de feiten bleek dat het anders was. Alleen in het geval van het algehele idee dat wij als mensen een significante impact hebben op het klimaat is er (nog?) niks geweest om dat te intkrachten.

Ehhm, ja ik bazeer dat op het feit dat alles er op wijst dat de mens een groot aandeel heeft op een aantal factoren zoals atmospherische carbon, en dat het reduceren van onze uitstoot dus ook een effect heeft op ons aandeel.

Het zijn allemaal schattingen, alleen wat in al die schattingen terug komt is dat de samenstelling van de atmospheer enorm effect heeft op de temperatuur, en dat wij effect hebben op de samenstelling van de atmospheer.

36m3FnquTTKXIWrk5MCaLzKYk1A7bS8Q3aTrFUu7kxw.png

wg1figspm-1s.gif
Annual-World-Population-since-10-thousand-BCE.png

Screenshot_20230107_171513.jpg
Kijk die laatste 2 grafiekjes zijn interessant. Het probleem is overbevolking. Maar dat roep ik al jaren.

5 miljard afrikanen.. ik hoop dat nooit mee te maken. Kom op Bill Gates, waarom duurt het zo lang.

Volgens jouw grafiek is de gemiddelde temp op het noordelikk halfrond 0,5 graden gesten de afgelopen 20 jaar. Daar wil ik wel bronnen van zien.

Ga ik achteraan.

Kijk die laatste 2 grafiekjes zijn interessant. Het probleem is overbevolking. Maar dat roep ik al jaren.

5 miljard afrikanen.. ik hoop dat nooit mee te maken. Kom op Bill Gates, waarom duurt het zo lang.

Kunnen we absoluut elkaar de hand voor schudden. Ik zeg dat ook al jaren en alles wijst er ook op dat overbevolking de grondlegger is van bijna alle grote problemen die we als mensheid hebben.

Terug
Naar boven