Fitness Seller

Coronavirus

In dit kader zijn er natuurlijk al wel genoeg bijzonder te noemen statistieken te vinden.

Is hij zelf ook paying attention? 😬

Geen 559 overlijdens, maar 559 mensen die in elkaar zakte (waarvan 1626 een hartaanval).

1966-2004 = 29 overlijdens
1980-2006 = 71 overlijdens
2005 = 66 overlijdens
2021 + 2022 = 89 overlijdens

In 1966 had je 30% minder inwoners + sport werd vooral door mannen gedaan
Vrouwen hebben pas vanaf de oorlog toegang tot sport, en dan vooral sporten in spelvorm. Het werd gezien als onzedelijk en zat voor vrouwen een taboe op alles waar krachtsinspanning voor nodig was. Zelfs feminismen waren tegen sport. In de jaren 60 waren bepaalde onderdelen op de Olympische spelen nog verboden voor vrouwen.

Volgens Strava is het aantal Nederlanders dat een marathon liep verviervoudigd. Ik denk dat je dat met een korreltje zout moet nemen, maar toch

Maar feit is wel dat de afgelopen jaren zowel het aantal sportevenementen als het aantal deelnemers is fors toegenomen. Met andere woorden: meer overlijdens betekent niet dat er een hoger risico is.

Volgens jouw grafiek is de gemiddelde temp op het noordelikk halfrond 0,5 graden gesten de afgelopen 20 jaar. Daar wil ik wel bronnen van zien.

Het is overigens niet de laatste 20 jaar, hij gaat tot 2001.

Het zou dus best kunnen zijn dat er in de afgelopen 20 jaar(2003-2022) een daling is geweest, tov van de 20 jaar daarvoor, dat heb ik zo niet voor me.

Ik heb wel deze gevonden.

Die laten iig een stijging zien ook in de afgelopen 20 jaar, maar dan voor de volledige aarde
temperature_download2_2022.png

Die tweede bewering is ook niet waar, als he gevaccineerd bent wordt je minder ziek en ben je dus ook minder besmettelijk, en dat feit staat nog steeds en is ook niet beperkt tot corona.

Dat het Coronavaccin minder effectief bleek dan gehoopt maakt het geen leugen dat je met een vaccin minder besmettelijk bent als je ziek wordt.

De stelling van @apfelstrudel was hier:
"Dat het een wetenschappelijk geaccepteerd feit was, dat een covid jab ervoor zorgt dat je anderen niet kan besmetten.
En dus niet dat je minder besmettelijk zou worden.

Ik heb pakweg een jaar geleden o.a. de claim dat je niet meer besmettelijk zou zijn na vaccinatie, uit de monden van diverse prominenten horen komen.
Zoals bijvoorbeeld Dr. Fauci en Rochelle Walensky, maar ook bijvoorbeeld een Joe Biden heeft dat bij hoog en laag staan beweren.

"Minder besmettelijk" is daarbij nogal significant verschillend met "niet besmettelijk".
Waarbij dat laatste feitelijk totaal niet geval bleek te zijn, dus in die context is zijn tweede bewering is wel degelijk waar.

Daarnaast is het ook erg lastig om een exacte causale relatie tussen de mate van ziek zijn/besmettelijkheid en de daadwerkelijke kans op transmissie aan te tonen. Met name ook omdat de invloed menselijk sociaal gedrag hier een heel moeilijk te voorspellen correlatie-factor is:

Ik denk dat we op z'n hoogst veilig kunnen stellen dat je minder ziek wordt door het vaccin (prima verder overigens).

In 1966 had je 30% minder inwoners + sport werd vooral door mannen gedaan
Vrouwen hebben pas vanaf de oorlog toegang tot sport, en dan vooral sporten in spelvorm. Het werd gezien als onzedelijk en zat voor vrouwen een taboe op alles waar krachtsinspanning voor nodig was. Zelfs feminismen waren tegen sport. In de jaren 60 waren bepaalde onderdelen op de Olympische spelen nog verboden voor vrouwen.

Jaja, dat was me toch een tijd van preutse stijve harken en correcte burgertruttenzooi, niet te kort zeg.
Vraag vooral niet kritisch hoezo of waarom, want "zo hoorde dat nou eenmaal".

Sport werd inderdaad vooral door mannen gedaan, maar dan ook maar tot een bepaalde leeftijdscategorie.
Ik weet nog goed van mijn grootouders en generatiegenoten dat: "na je 30e sporten? Dat doe je dan toch niet meer".. :eek:

Nee dan ik, met graagte deadliftend mijn kist in.
Als ze dat toen hadden geweten was ik vast onterfd..

Oeps, beetje off-topic, solly

De stelling van @apfelstrudel was hier:
"Dat het een wetenschappelijk geaccepteerd feit was, dat een covid jab ervoor zorgt dat je anderen niet kan besmetten.
En dus niet dat je minder besmettelijk zou worden.

Ik heb pakweg een jaar geleden o.a. de claim dat je niet meer besmettelijk zou zijn na vaccinatie, uit de monden van diverse prominenten horen komen.
Zoals bijvoorbeeld Dr. Fauci en Rochelle Walensky, maar ook bijvoorbeeld een Joe Biden heeft dat bij hoog en laag staan beweren.

"Minder besmettelijk" is daarbij nogal significant verschillend met "niet besmettelijk".
Waarbij dat laatste feitelijk totaal niet geval bleek te zijn, dus in die context is zijn tweede bewering is wel degelijk waar.

Daarnaast is het ook erg lastig om een exacte causale relatie tussen de mate van ziek zijn/besmettelijkheid en de daadwerkelijke kans op transmissie aan te tonen. Met name ook omdat de invloed menselijk sociaal gedrag hier een heel moeilijk te voorspellen correlatie-factor is:

Ik denk dat we op z'n hoogst veilig kunnen stellen dat je minder ziek wordt door het vaccin (prima verder overigens).

En er was meen ik te herinneren een hoogleraar in België ontslagen omdat hij twijfelde bij deze stelling. Enkel twijfelde. En achteraf gewoon gelijk hebben. Sinds wanneer mag er geen twijfel geuit worden over een onderwerp waar zo weinig over bekend is, mag er geen discussie meer plaatsvinden? Je zou het amper kunnen geloven dat dit echt gebeurt is de afgelopen jaren en wat de reden er van is geweest.

Heb je daar bronnen van?

• Haha
Waarderingen: Vonk

Ik moet zeggen dat ik na 1,5 jaar heel veel niet meer terug kan vinden waarvan ik toch behoorlijk zeker ben dat ik het gezien heb.
History revised at our convenience? Wie zal het zeggen..

Dit is wat ik even snel bij elkaar kon sprokkelen

CDC Study Confirms That COVID-19 Vaccines Block Transmission In the Real World​

https://nypost.com/2021/04/02/cdc-walks-back-claim-that-vaccinated-people-cant-carry-covid/
beginstukje, daarna terugkrabbel-actie..

"what they can’t do anymore is prevent transmission."
Dit impliceert dat "preventing transmission" blijkbaar wel het geval is geweest en ik weet ook zeker dat ze dit publiekelijk heeft beweerd.
Ik kan het alleen niet meer terugvonden, wat wellicht ook niet heel verwonderlijk is.

vanaf 1:30

"But now, just two weeks later, Fauci has that data and that confidence to make that claim.
To see how Fauci now says the vaccine could prevent COVID transmission, read on"

Blijkbaar daarna gefac-fac-fact-checked en afgezwakt tot "half-true"

Gedateerd op 1 april 2021, dat dan weer wel.

Het is denk ik vooral ook dat eerder werd gesuggereerd dat transmissie wordt voorkomen door het vaccin.
Op dit moment is de algehele consensus dat er transmissie reductie is en geen preventie.

Als toetje -speciaal voor jou- nog een opsomming van eerdere onwaarheden:

Laatst bewerkt:
Ik moet zeggen dat ik na 1,5 jaar heel veel niet meer terug kan vinden waarvan ik toch behoorlijk zeker ben dat ik het gezien heb.
History revised at our convenience? Wie zal het zeggen..
Dat viel mij net ook op toen ik het googelde. Nergens meer terug te vinden. Heel vreemd.

Waarom vaccineren
Als iedereen zich laat vaccineren, kan corona niet meer om zich heen grijpen. Zo krijgen we stap voor stap meer vrijheid terug. Een vaccinatie beschermt niet alleen uzelf. Maar ook uw familie, vrienden en de kwetsbare mensen om u heen.
:roflol: ze hebben het niet eens aangepast.

:roflol: ze hebben het niet eens aangepast.

Waar Nederlands knullige onachtzaamheid wel niet goed voor kan zijn :)

Ze geven zelfs tips om....zichzelf te laten "debunken" :D

Laat uzelf goed informeren​

Het is begrijpelijk als u vragen heeft. Voordat u de keuze maakt, moet u zichzelf goed laten informeren.
Zorg daarom dat u de feiten over vaccineren tegen corona. Ja en dan wat?

Bijvoorbeeld met tips over het herkennen van onjuiste informatie (desinformatie).

Terug
Naar boven