MuscleMeat

Correct voedingsschema voor massa??

Mike1985

Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik zal me eerst even voorstellen, want ik ben nieuw op dit forum.
Ik ben Mike en ik ben 24 jaar oud. Ik sport nu ongeveer een jaar of 5.
Begon met krachttrainen, dat wil zeggen alle spiergroepen op één dag en dan 3x per week. Later ben ik overgeschakeld naar massa training (2 spiergroepen per dag). Dit doe ik nu ongeveer 3 jaar. Het was voornamelijk een aantal maanden goed trainen en dan kwam er weer van alles tussendoor (vakantie, carnaval, weg snijden van verstandskiezen etc), waardoor ik weer uit mijn ritme was.

Ik ben vanaf het begin van dit jaar serieus gaan trainen. Ik train 4x per week. Het probleem bij mij is, is dat ik heel zwaar kan trainen, maar niet echt groter word. Ik krijg van veel mensen op de sportschool de opmerking dat ik iets aan mijn voeding moet gaan doen. Dat ik dan met sprongen vooruit ga. Aan mijn training ligt het namelijk niet. Ik at namelijk alles en lette niet op of ik wel bv voldoende eiwitten binnenkreeg. Nu heb ik vorige week een soort van schema gemaakt, waar ik me aanhou en dat net even op papier gezet. Ik wil graag van jullie een reactie en eventuele op- en/of aanmerkingen.

Ik heb voor de rest nooit wat bij het sporten gebruikt. Zag 2 weken geleden dat er allerlei soorten producten van de Tuinen in de aanbieding waren. Ik heb toen proteine en amino's aangeschaft. Weet niet of dit goede supplementen zijn (van de Tuinen)??

Voedingsschema:

06.50 uur (Opstaan) – Proteineshake (Van de Tuinen)

*08.00 uur (Maaltijd 1)
  • 2 amino pillen (Van de Tuinen)
  • 3 sneetjes brood met kipfilet/gebraden gehakt.
  • 250 gram kwark (Van de AH)
*10.15 a 10.30 uur (Maaltijd 2)
  • 1 stuk fruit (Appel of peer of 2 mandarijnen)
  • 1 sultana.
*12.30 uur (Maaltijd 3)
  • 3 sneetjes brood met kipfilet/gebraden gehakt.
  • 250 gram kwark (Van de AH)
*15.15 a 15.30 uur (Maaltijd 4)
  • 1 stuk fruit (Appel of peer of 2 mandarijnen)
  • 1 sultana.
18.25 uur (Na training) – Proteineshake (Van de Tuinen)

*18.30 uur (Maaltijd 5)
  • Avond eten (Verschild elke keer. Ik woon nog thuis)
*20.30 a 20.45 uur (Maaltijd 6)
  • 3 sneetjes brood met pindakaas
*22.30 uur (Slapen) - Proteineshake (Van de Tuinen)

Ik ben sowieso al van mening, dat ik beter de kwark die ik bij maaltijd 1 en 3 neem, kan doorschuiven naar maaltijd 2 en 4. Dit omdat ik bij deze maaltijden geen eiwitten binnenkrijg en bij maaltijd 1 en 3 teveel? Het is misschien dan weer verstandig om het fruit van maaltijd 2 en 4 te verplaatsen naar maaltijd 1 en 3?

Graag een reactie van jullie....

Mike

Ga de stickies eens doorlezen en bereken je voedingsbehoefte ( www.voedingsbehoefte.nl )

ga daar 500 kcal boven zitten ( hint, je huidige eetschema is 3x niks en je eet VEELS te weinig) en kijk of je aankomt, als je na een week of 2 niet aankomt, gooi je er nog eens 500 bovenop tot je aankomt.

p.s. De tuinen is superduur, je kan whey shakes krijgen voor pakweg de helft van de prijs per kilo, just so you know

Succes.

of je bent 1,40 en mega ecto of dit voedings schema zuikgt om massa aan te zetten. Als ik in de cut zit eet ik nog meer volgens mij hehe.......maar ff serieus werk ff aan je schema dit lijkt nergens naar. Gebruik de zoekffuctie ff en typ massa schema in ofzo dan krijg je een beetje een beeld van wat andere jongens eten over de dag

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie reacties.

Ik wist inderdaad zelf al dat mijn voedingsschema niet goed is.
Maar ik dacht laat ik hem toch maar posten, zodat jullie feedback kunnen geven.

Ik heb me een beetje verdiept in eiwitten. Wat mij opviel, is dat op verschillende sites andere dingen worden gezegt m.b.t. de inname.

Ik weeg op dit moment 88 kg en ben 1.87 m.

Op de ene site word 2 a 3 gram per kilogram lichaamsgewicht gezegt, wat voor mij neerkomt op 176 a 264 gram eiwitten.

Op een andere site staat dat je je lichaamsgewicht maal een factor 1.8 moet doen, wat voor mij neerkomt op 158 gram.

Als ik op voedingsbehoefte kijk, kom ik uit op 150.

In principe liggen de laatste 2 dicht bij elkaar, maar bij de eerste zit een groot verschil, vooral als je van 3 gram uit gaat. Wat kan ik nu het beste aanhouden?

Kaluro... jij zegt dat ik 500 kcal boven mijn voedingsbehoefte moet gaan zitten. Hoe weet ik zeker dat ik niet aankom ik vet, maar in spiermassa?

Bij de Tuinen zijn misschien de producten duurder, maar ik heb ze in een aanbieding gekocht (50% korting). Of is het dan nog steeds te duur??

Flip van Hout... Ik zal inderdaad is een beetje gaan speuren op dit forum.

Voor de rest heb ik nog een vraag... Sinds ik de proteine gebruik, merk ik dat mijn armen en borst wat voller zijn geworden, maar ik heb ook extra vet rond mijn middel gekregen. Kan het kwaad als je voor massa traint, om ook daarbij te gaan cardioen om zo het vet rond mijn middel te verbranden/verliezen??

Iets vetter worden is inherent aan (snel) massa bouwen...

Terug
Naar boven