Fitness Seller

Creatine in de cut (vetverbranding)

Waterpoloer

Freaky Bodybuilder
Waardering
633
Lengte
1m80
Massa
106kg
Hallo,

Heb al het een en ander door ge 'googled' en lees in sommige topics dat creatine gebruik in de cut de vetverbranding kan stoppen. Nu vraag ik me af in hoeverre dat waar is en of jullie er misschien ervaring mee hebben voor het gebruik in de cut.

En nog een ander vraagje ik neem voordat ik ga trainen altijd een energydrankje om beetje op te peppen, is het verstandig dit ook in de cut te doen aangezien het suikers zijn..?

tijdens je krachttraining kan je dat energie drankje prima nemen. tijdens cardio misschien beter niet, defeats the purpose een beetje.
Dus als je na je krachttraining cardioed (hoe schrijf je dat???) en je het van te voren drinkt kan dat prima.

Zou niet weten waarom creatine de vetverbranding zou stoppen... Wel is het gewoon energie, en dit zal je nog voor je voeding, glycogeen of vet gaan verbruiken (bij krachttraining, met cardio zal je weinig creatine verbruiken)
Dus opzich gebruik je met krachttraining minder van wat je zonder creatine gebruikt had, maar lijkt me geen significant verschil, omdat je gedurende de dag nog steeds gewoon vet verbrandt, en tijdens cardio ook.
Maar misschien is er een bij effect ofzo waar ik niks van weet.

Je kan gewoon creatine blijven gebruiken.

Eventuele neg. effecten wegen niet op tegen de voordelen.

Creatine houd de vetverbranding niet tegen maar houd wel vocht vast, je kan dus vet verliezen maar meer vocht blijven vasthouden waardoor je het verschil niet goed ziet.
Let wel op; vocht is iets heel anders dan vet.

• Topic Starter Topic Starter
Creatine houd de vetverbranding niet tegen maar houd wel vocht vast, je kan dus vet verliezen maar meer vocht blijven vasthouden waardoor je het verschil niet goed ziet.
Let wel op; vocht is iets heel anders dan vet.

Dan denk ik dat ik de laatste 2 weken van de cut geen creatine ga gebruiken. Dan moet het vocht er voor het grootste gedeelte wel uit zijn neem ik aan...?

Thnx voor de reacties:)

Dan denk ik dat ik de laatste 2 weken van de cut geen creatine ga gebruiken. Dan moet het vocht er voor het grootste gedeelte wel uit zijn neem ik aan...?

Thnx voor de reacties:)

Ligt eraan hoe laag je in koolhydraten gaat zitten en hoeveel vocht je op dit moment vast houd. Mijn advies is om helemaal geen creatine in de cut te gebruiken

• Topic Starter Topic Starter
Ligt eraan hoe laag je in koolhydraten gaat zitten en hoeveel vocht je op dit moment vast houd. Mijn advies is om helemaal geen creatine in de cut te gebruiken

Zit momenteel op 250 kh, op niet trainingsdagen wat lager rond de 220/230. En hoeveel vocht ik vasthoud heb ik echt geen idee van.

Terug
Naar boven