AndroidHealthClinic

Creatine Monohydraat - XXL Nutrition

Bezoekers in dit topic

Beoordeling:
star8.png
8/10 ++ Aanrader


  • Soort supplement: Creatine
  • Wat is de werking van dit supplement volgens de producent? Meer directe energie en kracht, meer spiermassa en pomp
  • Voor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Krachttoename
  • Hoe lang heb je het supplement gebruikt? 2 maanden
  • Hoe is de smaak van dit supplement? poeder, lost goed op in vruchtensap (wel ff roeren)
  • Welke dosis heb je gebruikt? 5gr per dag
  • Waar heb je het supplement gekocht? XXLnutrition.nl
  • Welke extra voordelen gaf deze winkel? Gratis samples
  • Wat heb je voor dit supplement betaald? 14,95
  • Zou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Prima supplement. Door de hele lage prijs en de lange duur dat je ermee doet vul ik het gewoon altijd aan (1 pot = 100dagen).

Mijn review:
Toen ik begon met trainen gebruikte ik alleen shakies en dergelijke, meer om stoer te doen eigenlijk. Ik gainde dan ook voor geen meter. Toen heb ik de stap gemaakt om het serieuzer aan te gaan pakken.

Had een net voedingsschema en trainingsschema opgesteld en ben keihard gaan trainen. Gainen ging nu wel maar nog niet echt heel lekker. Heb toen de keuze gemaakt om crea te proberen.

Eigenlijk vanaf de eerste training na mijn eerste inname van deze creatine voelde ik me veel beter, kon gewoon meer gewicht op alle oefeningen. Simpel toch? Of het nou een placebo effect is of dat het echt de werking van de crea is doet er bij mij niet toe.

Mijn eerste pot is nou op en na 2 maanden ben ik echt met mega-stappen vooruit gegaan (check men log voor alle trainingen). Ik durf er natuurlijk niet aan om dit aan de crea toe te wijden want het zal een combo zijn van heel goed trainen, eten, en de crea.

Ik neem het overigens niet elke dag. Hou elke week ongeveer een dag waarin ik het niet inneem. Ik merk er dan bij de training niets van en de volgende dag neem ik het ook weer gewoon in. Ik weet ook niet waarom ik het doe maar het is een gewoonte geworden en het bespaard me weer een beetje geld he! haha.

Het is voor mij niet alleen de werking van de crea maar ook gewoon het goede gevoel dat je erbij krijgt. Je neemt gewoon elke dag een schepje, het is een ritueel. En zolang ik in kracht blijf groeien en de massa ook erbij komt zie ik geen reden om te stoppen met de crea!

Elk supplement heeft natuurlijk hele mooie woorden om het te verkopen. Maar om eerlijk te zijn heb ik alleen de krachttoename na inname van deze crea iets gemerkt.

Pomp? Energie toename? Niks van gemerkt, energie had ik altijd al en de pomp is niet veranderd ofzo.. Dus dit zijn wel valse beloftes naar mijn ervaring, maar het zijn ook niet de belangrijkste beloftes natuurlijk. De spiermassa zit hem waarschijnlijk ook in het vele (goede) eten en harde trainen en de rust.

Mijn conclusies luiden als volgt:
De eerste training na inname van dit product merk je al meteen dat je gewoon wat meer gewicht aankan. Simpel. Het doet verder niet veel anders dan die kick geven dat je iets meer gewicht aankan. Of het voor extra spiermassa zorgt? Ik betwijfel het. Pomp? Niet anders dan voor het product.

Het product werkt dus niet helemaal zoals beschreven maar who cares? Ik krijg een goed gevoel bij de inname van deze crea, ik blijf keihard gainen in gewicht en ik heb nog steeds heel veel plezier van men trainingen. Ik zie dus ook geen rede om te stoppen met de crea!

Zoek je goede creatine voor een goede prijs? Koop hem dan bij xxlnutrition..

Score: 8/10 doordat het niet 100pct doet wat beloofd wordt, maarja, zo is er bij elk supplement wel wat :rolleyes:

xxl-nutrition-groot-39.jpg
 
Als je nog nooit crea gebruikt hebt zou ik eerst voor monohydraat gaan. Dan kan je kijken hoe je daar op reageert. Heb je daar al ervaring mee dan is Mega Grow een topper ;)

Uiteraard wel eens crea gebruikt maar na een trainingspauze van 2 jaar pas een half jaar weer serieus bezig, en vond t nu tijd voor crea worden :)
 
Uiteraard wel eens crea gebruikt maar na een trainingspauze van 2 jaar pas een half jaar weer serieus bezig, en vond t nu tijd voor crea worden :)

Mega Grow is top vind ik, dat merk je echt goed. Zou dan toch die pakken ;)
 
Mega Grow klinkt idd wel interessant, maar lijkt mij in de cut wat lastig. Creatine is wat fijner, ik hou die 150 kcal liever over om wat extra te mogen eten na de training :D
 
Mega Grow klinkt idd wel interessant, maar lijkt mij in de cut wat lastig. Creatine is wat fijner, ik hou die 150 kcal liever over om wat extra te mogen eten na de training :D

ja klopt. maar dan zou ik ook geen creatine monohydraat nemen en iets met stikstof (NO) zodat je toch wat pomp in de spieren houdt tijdens je dieet.
 
Net een week weer bezig met deze creatine monohydraat, ben benieuwd! :)
 
Top spul

Ik kreeg altijd last van men maag na een scoop crea mono, met deze heb ik nergens last van. :)
 
Top spul

Ik kreeg altijd last van men maag na een scoop crea mono, met deze heb ik nergens last van. :)

Welke heb je hiervoor gehad dan? Ik heb ook nergens last van bij deze creatine.
 
Bij B&F (en heel vroeger de crea van de gym zelf) had ik ook altijd wel last van mijn maag. Vooral de eerste 2-3 weken, daarna beterde het wel maar ging nooit volledig over. Wat me wel opvalt is dat die creatines een grovere korrel hadden dan deze van XXL. Misschien dat het hieraan ligt?
 
Ik had idd B&F eerst.

Die van B&F is troep.

---------- Toegevoegd om 15:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:21 ----------

Bij B&F (en heel vroeger de crea van de gym zelf) had ik ook altijd wel last van mijn maag. Vooral de eerste 2-3 weken, daarna beterde het wel maar ging nooit volledig over. Wat me wel opvalt is dat die creatines een grovere korrel hadden dan deze van XXL. Misschien dat het hieraan ligt?

Het ligt ook daaraan.
 
Begin dit jaar een potje leeg gemaakt, merkbare krachttoename en werd wat zwaarder/voller. Vanaf morgen weer met een pot beginnen :)
 
Hey

Ik heb creatine monohydraat gekocht, op de zak staat 5 gram voor de training en 5 gram na de training.
Ik hoor veel mensen andere dingen zeggen over een oplaadfase, ik ben 3 dagen bezig en pak 5 gram voor de training met water.
ik hoor vaak zeggen drink het met druivensap, en neem het NA de training!
Wat is nu het juiste, hoeveel moet ik nemen? Wanneer? En hoeveel? en eventueel een oplaadfase?
 
Hey

Ik heb creatine monohydraat gekocht, op de zak staat 5 gram voor de training en 5 gram na de training.
Ik hoor veel mensen andere dingen zeggen over een oplaadfase, ik ben 3 dagen bezig en pak 5 gram voor de training met water.
ik hoor vaak zeggen drink het met druivensap, en neem het NA de training!
Wat is nu het juiste, hoeveel moet ik nemen? Wanneer? En hoeveel? en eventueel een oplaadfase?
Niet doen, 5 gram per dag is voldoende. Moment maakt ook niet uit, aangezien creatine opgeslagen ligt in je spieren merk je het niet direct als je het voor of na neemt. Alles wat je te veel neemt, scheid je weer uit via de urine. 5 gram per dag, 's ochtends in je shake zal je voldoende resultaat geven. XXL wil dat je sneller door je poeder bent door zulke hoge doseringen te nemen, zodat je snel nieuwe koopt ;) All about money en marketing. Creapure of creatine mono is prima spul.
 
Niet doen, 5 gram per dag is voldoende. Moment maakt ook niet uit, aangezien creatine opgeslagen ligt in je spieren merk je het niet direct als je het voor of na neemt. Alles wat je te veel neemt, scheid je weer uit via de urine. 5 gram per dag, 's ochtends in je shake zal je voldoende resultaat geven. XXL wil dat je sneller door je poeder bent door zulke hoge doseringen te nemen, zodat je snel nieuwe koopt ;) All about money en marketing. Creapure of creatine mono is prima spul.

Oei
 
Hey

Ik heb creatine monohydraat gekocht, op de zak staat 5 gram voor de training en 5 gram na de training.
Ik hoor veel mensen andere dingen zeggen over een oplaadfase, ik ben 3 dagen bezig en pak 5 gram voor de training met water.
ik hoor vaak zeggen drink het met druivensap, en neem het NA de training!
Wat is nu het juiste, hoeveel moet ik nemen? Wanneer? En hoeveel? en eventueel een oplaadfase?

op de zak? onze creatine zit in een pot en daar staat op neem 1 dosering per dag van 5 gram. Ben je mogelijk in de war met iets anders?

Niet doen, 5 gram per dag is voldoende. Moment maakt ook niet uit, aangezien creatine opgeslagen ligt in je spieren merk je het niet direct als je het voor of na neemt. Alles wat je te veel neemt, scheid je weer uit via de urine. 5 gram per dag, 's ochtends in je shake zal je voldoende resultaat geven. XXL wil dat je sneller door je poeder bent door zulke hoge doseringen te nemen, zodat je snel nieuwe koopt ;) All about money en marketing. Creapure of creatine mono is prima spul.

Nee hoor dat wil XXL helemaal niet, als je echt denkt dat wij zo bezig zijn dan kom je van mars volgens mij.
 
op de zak? onze creatine zit in een pot en daar staat op neem 1 dosering per dag van 5 gram. Ben je mogelijk in de war met iets anders?

Ja sorry, ik bedoelde dus men potje creatine, sorry voor de verwarring :/
Nu hoor ik ook veel mensen zeggen neem het met appelsap, is dat zo veel beter dan met water?
 
Als het gedronken word, met drinken wat suikers bevat, zou het in theorie sneller opgenomen worden in je lichaam.
Ik gooi het ochtends bij mijn whey isolaat shake, met gemalen haver en rijst.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven