MuscleMeat

Creatine

stevenhh

Cool Novice
Waardering
0
Heey,

Ik train nu zo'n 2,5 a 3 maanden. ik ben van plan om nu een maandje creatine te gaan gebruiken.
Heeft iemand toevallig een aanrader?

Alvast bedankt,

Steven

als dit je eerste maal is dat je creatine gaat gebruiken zou ik beginnen met een simpele monohydraat. Dit is zeer goedkoop en effectief. Mocht echter blijken dat je niet (goed) reageert op monohydraat kan je altijd eens proberen met CEE.

zorg er zeker voor dat je meer water drinkt dan normaal terwijl je creatine gebruikt.

Veel succes

bart

• Topic Starter Topic Starter
hmm oke, kun je ook een merk noemen?
Er zijn nl best veel :P

is het de bedoeling om in belgië/nederland te kopen of kan je ook aankopen doen in Amerika?

als je in Amerika aankopen kan doen dan raad ik AST micronised creatine aan (heb deze al verschillende malen zelf genomen) dat komt voor 1000gr op ongeveer 40-50euro met shipping and tax inbegrepen. Met dit zou je tussen de 50-100 dagen voort kunnen (afhankelijk van je dosis)

als je belgië/nederland verkiest zou ik gewoon zoeken achter micronised creatine monohydraat, merk speelt niet zo veel rol, zoek voor een redelijk goedkope versie.

bart

Gewoon bij één van de boardsponsers bestellen. Goede kwaliteit producten, puike leveringscondities máár bovenal betrouwbaar. Dit itt tot sommige andere webshops.

Mocht je het liever irl kopen, dan zou ik bij De Tuinen of Etos een potje van American Sports aanschaffen.

oke bedankt, ik bestel liever in Nederland...
Zal ff iets goedkoops zoeken :P

ik denk dat ik deze bestel:
met 500 gram kan ik wel 4 wk vooruit toch?
XXL no nonsense nutrition
Ik lees: Daarna dagelijks 1 theelepel per dag (5 gram / dag), ook innemen op rustdagen.

Is dat niet wat te weinig. ik dacht dat je 2-3 per dag moest nemen.

grtz

Steven

oh, die van mij is 17-18 euro. Wat is er beter aan die andere?

wat zij voorstellen is een iets betere creatine.
Die creatine is duurder en houd geen vocht vast en werkt eigenlijk beetje beter. Je moet er ook minder van nemen.
Nuja iedereen reageert niet op creatine en dus zou het kunnen dat het niet werkt. Daarom beter creatine monohydraat (die dat jij voorstelde) nemen.
Echter zie ik dat je maar 2-3 maand traint: let op je voeding, is HEEL belangrijk!

Oke, dan neem ik die.
Voeding is erg belangrijk, dat weet ik.
K vind het lastig een schema te maken met wat ik bv, hoeveel en hoelaat.

Oke, dan neem ik die.
Voeding is erg belangrijk, dat weet ik.
K vind het lastig een schema te maken met wat ik bv, hoeveel en hoelaat.

mja weet je, tis kwestie van het ongeveer te weten wat je eet eh.
Smorgens is dat toch meerstal tzelfde, 10u ook, 16u ook en eventuele kwark of melk voor slapengaan is ook al zeker dusja feitelijk kun je maar 2 maaltijden niet zeker weten. als je thuis beetje zaagt zal er wel vaker vis komen en pasta en zo van die dingen die beetje gezond zijn....eigenlijk is maar 1 keer tellen om te zien wat je eet om aan hoeveel eiwitten,kh en vetten je zit.
Succes!
Hulp kan je hier altijd vinden!

mja dat is waar.
kwark eet ik elke avond wel.
ik heb nu vakantie , soms wordt ik gewoon 11:00 wakker. en dat is niet echt goed :P
s'middags en namiddag brood...ik moet denk ik maar een schema maken..

Je geeft aan dat je vakantie hebt en dat je laat wakker wordt. Ik concludeer daaruit dat je moeite denkt te gaan krijgen met het volgen van een voedingsschema. Zorg er in ieder geval voor dat je voor zes dagen in de week een schema maakt en dat je één junkdag houdt. Dan kan je één dag eten wat je wilt en op die manier kan je de rest van de week makkelijker volhouden zonder de behoefte te hebben aan junkfood.
Omdat ik persoonlijk moeite had met het volgen van de tijdstippen wanneer ik een maaltijd moest nuttigen deed ik het volgende: ik zorgde ervoor dat mijn eerste én mijn laatste maaltijd vast stond en daartussen had ik 'eetmomenten' en op die manier kon ik iets makkelijker variëren met de tijden van mijn maaltijden. Soms dan komt het gewoon even niet uit om te eten op het tijdstip dat jij ingepland hebt.

Let wel: de meningen over een 'soepel' voedingsschema zoals ik volgde zijn wel verdeeld. De een zweert bij vaste tijdstippen ivm regelmaat, de ander zal zeggen dat het niet zo'n verschil uitmaakt.

Om terug te komen op een goeie creatine: de eerste keer dat ik creatine gebruikte was na een half jaar intensief fitnessen: Ik boekte hele goeie resultaten met Creatine Monohydraat van MDoubleYou. Volgens mij zijn de producten van MDoubleYou tegenwoordig ook bij de Perry Sport te koop. Succes!

Nou nou, op zo'n dubieus bericht moet ik even reageren, bij Perry Sport vind je geen goede voedingssupplementen en MDY is een basismerk dat in drankjes en melkproteinepoeder doet richting sportscholen.

Van creatine hebben ze zeer weinig verstand. Bel ze maar, ze weten niets. Hoe kunnen zij dan weten wat kwaliteit is???

Creatine moet zuiver zijn. Tijdens de productie wordt veel zooi erbij gemaakt, en dat moet er uit gefilterd worden. Doe je dat niet dan hou je meer vocht vast, meer kans op blessures, meer koppijn, stramme spieren, meer kans op blessures, en veel dat wij niet weten.

Je kunt een bedrijf testen door ze te vragen over wel of niet laden en de juiste dagdosering. Laden is een verhaal uit de jaren tachtig van de onderzoeker Richard Kreider. Die gebruikte toen 20 - 40 gram per dag om de werking tijdens onderzoeken te garanderen. Maar sinds begin jaren negentig weten wij 100% zeker dat je met 5 gram precies hetzelfde gaat bereiken. Extra is dus geldverspilling. En laden is ook volstrekte onzin. Klinkt een beetje doping-achtig maar zo werkt je lichaam helemaal niet. Zie je een bedrijf 20 gram of meer aanbevelen, of kletsen zij over laden en pauzeren, dan laat die boel links. De mensen weten niet waar zij het over hebben. Nou, verkooptrucjes kennen ze wel!

Doe voorzichtig, zeker met creatine, je hebt maar één lichaam. :)

In ieder geval niets van Precision Engineered kopen. Gvd wat een brol is dat zeg, kreeg er een bolle kop en alleen maar buikpijn van.

nou inderdaad, dat is maar een huismerkje van de tuinen... erg goedkoop... je krijgt precies waar voor je betaald hebt... onnuttig en onveilig... als er één stof is waar je zekerheid moet hebben dat die goed en zuiver is, dan is dat creatine wel... goedkoop is de allerlaatste wat je moet zoeken... creatine kopen van een huismerk is te dom voor woorden... :eek2::eek2::eek2:

toets creatine in google, er zijn goede nederlandse bedrijven met goede producten. :)

Mocht ik ooit nog crea willen zou ik die bij PowerSupplements halen. Daar heb ik in het verleden goede kwaliteit whey gehaald, in tegenstelling tot die whey van PE (ik heb die PE troep enkel gekocht omdat het in de aanbieding was, normaal gesproken is het bij PS zelfs goedkoper dan bij de tuinen).

ik heb zelf CEE van axis labs gehad

en ben daar zeer tevreden over ook kwa prijs

Terug
Naar boven