AndroidHealthClinic

creatine

Flupke56

Novice
Waardering
0
yooo,

ik ben van vandaag begonnen met crea. Is dit een goeie combinatie als ik 's morgens crea neem (met fruitsap (uiteraard), en dan overdag gewoon goed eten, dan ga ik 's avonds trainen, drink ik direct erachter mijn shake (eiwitten) en als ik ga slapen nog een crea.. (met fruitsap).

Is dit normaal dat die crea niet echt oplost, maar korrelig is om te drinken?

Alvast bedankt

Lees is achter op je potje :)

En ja, het lost niet echt op

• Topic Starter Topic Starter
omdat ik al op vele plaatsen gelezen heb dat je crea het beste inneemt met vruchtensap... , maar als ik die met mijn shaker klaarmaak, blijft enorm veel aan de bodem en de rand plakken.. enorm vervelend, tenzij ik het dus echt niet goed doe :s (met heoveel vloeistof maak ik die dan best??)

alvast bedankt

3XL zei:
Waarom is dit "uiteraard" ?
Dan gebruik je te weinig vloeistof

Mwaw, Ik heb creatine van M double you en het lost echt amper op.
Het zakt naar de bodem en blijft daar aankoeken.

Gewoon schep creatine in je mond en een slok water nemen bij de kraan.

Precies, dat doe ik nu ook :)
Maar dan met vruchtensap

Wat is eigenlijk het nut dat je het met vruchtensap moet innemen volgens de 'gebruikersaanwijzing'?

Je kan niet het beste een schepje in je mond doen en dan wegspoelen.

Creatine lost slecht op en niet opgeloste creatine passeert ongebruikt je lichaam waardoor je dus een bepaald % letterlijk door de wc spoelt. Als bijkomstigheid kan de niet opgeloste creatine in je darmen water aantrekken met als gevolg diare.

creatine lost wel degelijk op in water, als je maar voldoende water gebruikt.
Onderzoek wijst uit dat bij 25gr C ongeveerd 16gr/L kan worden opgelost(als ik tijd heb zal ik het onderzoek plaatsen) Nu ken ik niemand die eerst z'n water verhit/tempert, maar als je er van uitgaat dat je per gram Creatine ca 1.5dl water op kamertemp nodig heb zit je aardig in de buurt

vruchtensap word hier en daar nog steeds aangeraden omdat de in het vruchtensap aanwezige suiker als transportmiddel zou dienen. Nu is het zo dat transportmiddel eigenlijk allen nodig is bij mensen die niet makkelijk creatine opnemen. De "snelle" suikers zorgen dan voor en verhoogde insuline afgifte wat de creatine de cel in-shuteld

Alleen is het zo dat de suikers in vruchtensap voor een groot deel uit fructose bestaat en fructose zorgt juist niet voor een verhoogde insulineafgifte. Maw je neemt suikers waar je op dat moment voor het doel van verbeterde creatine opname niets aan heb.

Dus, als je gewoon reageert op creatine kan je ht gewoon met water innemen. Denk je dat je slecht reageert op creatine neem het dan in met dextrose, niet met vruchtensap

@Martie:
Als je het goed doet hoor je niets te proeven. Korreltjes betekend altijd niet goed opgelost en voor de rest is zuivere creatine smaakloos.

Laatst bewerkt:
Gewoon in je glas gooien, roeren als een gek en nog voordat het de kans heeft te gaan zakken achterover gooien...

Om maar meteen te reageren, ik ga komende maandag ook beginnen met creatine. Op de gebruiksaanwijzing staat dat je 10 dagen moet opladen met maar liefst 25 gram per dag, en vervolgens 10 gram per dag. Is dit niet veel te veel? Ik meende eerst altijd te lezen 15 gram per dag in de oplaadfase en vervolgens 5 gram per dag...

Als het klopt wat je zegt 3XL is het dus DOM om de creatine in een capsule te doen zoals velen met CEE doen omdat het zo smerig is. Veel leveranciers komen ook met tabs XXL met monohydraat en ook Pasio Ingredients is nu met een tablet CEE op de markt gekomen.

Wel een aardige discussie want als het waar is verkopen deze bedrijven dus waardeloze producten.

Zij niet alleen overigens ook TNHC enz

@3XL: Dus is dat ook bij CEE? want dat spul is dus behoorlijk smerig en had dus speciaal ontzettend veel caps bij gekocht.
En heb je mss wat bronnen? Niet dat ik je niet geloof maar gewoon altijd wel interessant.

Dus ik doe het al die tijd verkeerd. Schep in mun mond en dan doorspoelen.

Op deze manier lost het dus niet goed op, en word niet goed opgenomen?

3XL zei:
Je kan nietAlleen is het zo dat de suikers in vruchtensap voor een groot deel uit fructose bestaat en fructose zorgt juist niet voor een verhoogde insulineafgifte. Maw je neemt suikers waar je op dat moment voor het doel van verbeterde creatine opname niets aan heb.
Dus, als je gewoon reageert op creatine kan je ht gewoon met water innemen. Denk je dat je slecht reageert op creatine neem het dan in met dextrose, niet met vruchtensap
@Martie:
Als je het goed doet hoor je niets te proeven. Korreltjes betekend altijd niet goed opgelost en voor de rest is zuivere creatine smaakloos.

Je moet een vruchtensap hebben zonder fructose zoals 100% druivensap daar doe ik 100ml van met 350 ml 25 C water. Dan is het helemaal opgelost.

itachi zei:
Je moet een vruchtensap hebben zonder fructose zoals 100% druivensap daar doe ik 100ml van met 350 ml 25 C water. Dan is het helemaal opgelost.

maar dan heb je niet de piek die je na de training wilt hebben die je met druivesuiker wel hebt. Optimaalste is gewoon met dextrose of maltodextrine, maar druivesap kan natuurlijk ook wel.

maar dextrose dan met die creatine en na de training of er voor?

itachi zei:

Jaja...... vruchtensap zonder fructose :rolleyes:

nog meer tips ?

Even ter informatie. de suikers in druivensap (ongezoet) bestaan voor 50% uit glucose en 50% fructose

Die 100ml (ongezoet) die je gebruikt levert ca 10gr koolhydraten (5gr glucose + 5gr fructose) Denk je echt dat 5gr glucose een insulinespike oplevert ? ? ? ?

Laatst bewerkt:
dus dan moet je alleen maar water nemen met hoeveel gram druivensuiker

dat licht aan je doel en je mening over grote hoeveelheden simpele koolhydraten na je training.

ganbare theorie (niet de mijne) is ca 0.8gr/kg VVM (komt dacht ik bij ERGO vandaan)

andere zijn

- 1 a 1.2gr/kg VVM in combinatie met eiwit (inspanningsfysiologie)
- 75gr (CellTech ed)
- max. 50gr (weet even de bron niet meer)

Terug
Naar boven