MuscleMeat

Nieuws Criminaliteit neemt verder af, veiligheidsgevoel neemt niet toe

• Topic Starter Topic Starter

Moslims :hedbang:

Maar goed, in dit soort onderzoeken zal je eerder een uitkomst hebben die richting het negatieve gaat dan richting het positieve. Anoniem een vragenlijst invullen zorgt niet alleen voor openheid maar vaak ook voor overdrijving bij het invullen van vragen. Daar wordt dan wel op gecorrigeerd waar mogelijk maar de schijn hoog houden zal je hooguit tegenkomen bij onderzoeken die persoonlijk worden afgenomen.

Dus Opsporing verzocht komt tegenwoordig weer eens in de maand ipv elke week?

Dus Opsporing verzocht komt tegenwoordig weer eens in de maand ipv elke week?

Nee, wordt afgeschaft en i.p.v. daarvan komt het programma 'inburgeren met Mohammed Enait'.

Volgens mij willen sommigen het liefst alleen zo negatief mogelijke berichten zien zodat tenminste er een bevestiging komt van het gecreerde beeld van deze samenleving.

Wie opent er even een topic over wat misdragende moslims in een pretpark?

Even heel rechts gezien,...

Waren het niet meestal de nederlanders die vooral aangaven bang te zijn/ zich onveilig te voelen voor/bij allochtonen jongeren e.d. ???
Zou het percentage allochtonen + 1e, 2e en zelfs 3e generatie niet gestegen zijn, die automatisch geen angst hebben voor "eigen" volk, maar nu wel meestemmen in die mooie enquetes ?

Dat zou betekenen dat het cijfer idd afneemt, maar dat er een nóg grotere 2-deling aan het ontwikkelen is in NL,.... welke zich ook al duidelijk begint af te spiegelen in de zogenaamde "wilders-stemmers" waarbij steeds meer NL-ers zich vervoegen,.... ( al dan niet helaas )

Je bang voelen voor allochtone jongeren is sowieso al belachelijk natuurlijk. De media hebben hier een grote vinger in de pap. En berichten als deze helpen er wel bij om dat stigma te doorbreken.

Dat we er met licht cynisme naar moeten kijken lijkt me logisch, maar geldt dat niet voor alle nieuwsberichten.
Een bericht over een steekpartij wordt hier gelijk in verband gebracht met verhoogde criminaliteit bijvoorbeeld.

Ja want de media is toch zooo rechts :roflol:

51PV9qAqT%2BL._SL500_AA249_.jpg

:thumbup:

Wie had het hier over links-rechts. Ik geniet altijd van de kortzichtigheid.
Zal het even voor je uitleggen: een vooral linkse media gaat eerder berichten mbt criminaliteit verbloemen of niet uitzenden, een rechtse media gaat deze eerder zoveel mogelijk uitzenden of dramatiseren. Mag jij 3x raden wat voor media je in Nederland hebt.

Zal het even voor je uitleggen: een vooral linkse media gaat eerder berichten mbt criminaliteit verbloemen of niet uitzenden, een rechtse media gaat deze eerder zoveel mogelijk uitzenden of dramatiseren. Mag jij 3x raden wat voor media je in Nederland hebt.

Pfff, Media zenden gewoon uit wat het meeste kijkcijfers oplevert.
Maar goed, ga er ook niet verder op in.

Mag jij 3x raden wat voor media je in Nederland hebt.

Ik heb me er al bij neergelegd dat de publieke omroep vooral links georrienteerd zou zijn, als je het hebt om actualiteitenprogramma's. Die discussie wil ik niet eens meer aangaan, of dit nu wel of niet klopt (hint, onderzoekje van een jaar geleden waarin dit aantoonbaar onjuist lijkt te zijn [sorry even geen bron voorhanden], of nog veel gekker, kijk zelf eens met een objectieve bril!).

Buiten dat, Nederlandse media is ook de commercieele zenders maar nog veel meer de Telegraaf. De veruit grootste krant van Nederland van nogal rechtse signatuur, of denk aan het gratis nogal populaire krantje Spits, wat een onderdeel is van de Telegraaf dacht ik en in ieder geval rechts te noemen.

(NRC werd vroeger ook wel rechts genoemd, veel VVD lezers maar sinds analyseren en nuanceren over maatschappelijke problematiek een typisch linkse eigenschap is geworden wordt deze krant tegenwoordig ook als links bestempeld door de briljante denkers uit de rechtspopulistische hoek)

Het meest gelezen dagblad is de Telegraaf, het dagblad dat het meest de zaken overdrijft is diezelfde Telegraaf. Een krant hoort ook bij de media. De Telegraaf komt als het goed is met een eigen zender, ik smacht nu al naar het Nederlandse 'objectieve' FOX News 2.

Voor genoeg programma's en zeker die van de commerciele omroepen zijn lokale problemen voer voor programma's als Hart van Nederland. De media is niet alleen de publieke omroep natuurlijk, voor zover die echt links georienteerd nieuws brengt. Want een linkse of rechtse journalist brengt in eerste instantie nieuws, daarbij speelt ideologie geen of amper een rol. Pas als je werkt voor gekleurde media als bepaalde kranten zal het lastiger worden om op objectieve wijze het nieuws te brengen. De actualiteitenprogramma's in Nederland die gemaakt worden door een samenwerking van omroepen mogen niet eens zulke programma's maken waarbij de signatuur blijkt van 1 van de samenwerkende omroepen. Daarom lijken veel actualiteitenprogramma's tegenwoordig ook op elkaar.

Media is vooral gericht op verkoop of kijkcijfers. Zelfs bij de publieke omroep. Als ze morgen constateren dat een uur per dag naar stront kijken voor hoge kijkcijfers zorgt zal je overspoeld worden met stront.

Het succes van de Telegraaf en de opkomst van nieuwe niet-linkse TV zenders zegt veel over de mate waarin Nederlanders het beu zijn om rood-gekleurde media voorgeschoteld te krijgen. Niet dat ik de grote voorstander van rechtse media ben (media moet IMO neutraal zijn, ook al is dat deels een utopie) ik walg van zenders als FOX, maar ook van zenders als VRT waar de neutraliteit ver te zoeken is.

Maar hier werd gezegd dat de media verantwoordelijk zou zijn voor een 'ingebeeld angstgevoel', en dan moet ik toch even hardop lachen. De media maakt ten eerste geen criminaliteit, en ten tweede kan je over het algemeen bezwaarlijk spreken van een media die het onveiligheidsgevoel aanwakkerd in Nederland.

Ofwel, media heeft geen invloed op beeldvorming? Ik moet om dergelijke naiviteit een klein beetje lachen eerlijk gezegd.

Natuurlijk speelt de media een rol in de perceptie van mensen, dat is nooit anders geweest. Overigens heeft de Telegraaf al tientallen jaren succes en brachten zenders als de Avro, Tros, NCRV, Kro nou niet echt links gekleurde programma's toen ze zelf nog actualiteitenprogramma's maakten. Nederland kent het meest pluriforme omroepbestel ter wereld, links of rechts is hier veel minder van toepassing dan in landen waar je geen losse omroepen hebt.

Er zijn zeer grote problemen met bepaalde groepen jongeren en de integratie en voor de zoveelste keer, er zullen weinig mensen zijn die deze problemen ontkennen. Maar doen alsof Nederland volledig ontwricht door die problemen is gewoon ver bezijden de waarheid. De grote meerderheid van de Nederlanders zal zelf nooit iets van die problemen merken, die hebben meer last van filevorming, banken die mogelijk omvallen, huizen die minder waard worden, banen die verdwijnen etc. Ook zonder crisis zijn er dan genoeg andere zaken die de aandacht behoeven buiten de problemen met allochtonen.

Ofwel, media heeft geen invloed op beeldvorming? Ik moet om dergelijke naiviteit een klein beetje lachen eerlijk gezegd.
Nogmaals heb je niet begrepen waar ik het over heb. Men liet uitschijnen dat de media een onjuiste weergave geeft van de realiteit. De media zou de mensen sturen in één bepaalde richting (onveiligheidsgevoel). Alles wat ik zeg is dat de media enkel een spiegel is van onze samenleving. In Nederland en België een spiegel die eerder in handen is van enkele rode staatszenders die vaak niet elk geval van criminaliteit uitgebreid in het nieuws of de actualiteit brengen. En wat er dan toch te zien is, heeft zeker niet de bedoeling om mensen bang te maken. De media heeft vaak genoeg een grote impact, maar alles bij elkaar gaat dat in Nederland niet zorgen voor een onterecht onveiligheidsgevoel. Alleen Wilders kan bepaalde types zulke onzin aanpraten. Het grootste deel van de mensen merkt de (on)veiligheid vooral in eigen buurt op, het aantal moorden op scholen en op straat, de invloed van immigratie op de steden, etc. Zeggen dat er geen probleem is en dat de media de schuld is van het gevoel van onveiligheid is opnieuw oogkleppen opzetten voor waar het echt over gaat. Schiet niet op de boodschapper maar doe je ogen eens open voor de problematiek zou ik zeggen.

Nogmaals heb je niet begrepen waar ik het over heb. Men liet uitschijnen dat de media een onjuiste weergave geeft van de realiteit. De media zou de mensen sturen in één bepaalde richting (onveiligheidsgevoel). Alles wat ik zeg is dat de media enkel een spiegel is van onze samenleving. In Nederland en België een spiegel die eerder in handen is van enkele rode staatszenders die vaak niet elk geval van criminaliteit uitgebreid in het nieuws of de actualiteit brengen. En wat er dan toch te zien is, heeft zeker niet de bedoeling om mensen bang te maken. De media heeft vaak genoeg een grote impact, maar alles bij elkaar gaat dat in Nederland niet zorgen voor een onterecht onveiligheidsgevoel. Alleen Wilders kan bepaalde types zulke onzin aanpraten. Het grootste deel van de mensen merkt de (on)veiligheid vooral in eigen buurt op, het aantal moorden op scholen en op straat, de invloed van immigratie op de steden, etc. Zeggen dat er geen probleem is en dat de media de schuld is van het gevoel van onveiligheid is opnieuw oogkleppen opzetten voor waar het echt over gaat. Schiet niet op de boodschapper maar doe je ogen eens open voor de problematiek zou ik zeggen.

Uiteraard kunnen er, en zijn er ongetwijfeld, kernen van waarheden zitten in berichtgeving vanuit de media maar ik zou zeggen lees een keer een maandje de Telegraaf en volg de 'actualiteitenprogramma's op onze commercieele zenders en vertel mij dat dit geen uitvergroting is, dat hier geen bepaalde behoefte bediend wordt en er gebruik wordt gemaakt van de behoefte aan sensatie en bevestiging van onderbuikgevoelens. Die uitvergroting, opblazen van problemen worden door een niet gering deel van de bevolking aangenomen als zijnde de waarheid, of is in ieder geval onbewust voor een al dan niet klein of groot deel van de lezers bepalend in de opinievorming.

Rechts...

Volgens jou is alles op de commerciele zenders is rechts.
Alles op de PO dan ergens in het midden. De meeste kranten midden met hier en daar een uitzondering naar links (VK) en een uitzondering naar rechts (telegraaf).

Overwegend rechts dus op het punt van misdaad.

Ik denk eerder dat we dus meer een scheiding moeten maken op commercieel en niet commercieel.

Sure...

Volgens jou is alles op de commerciele zenders is rechts.
???

Alles op de PO dan ergens in het midden. De meeste kranten midden met hier en daar een uitzondering naar links (VK) en een uitzondering naar rechts (telegraaf).

Overwegend rechts dus op het punt van misdaad.
Nee.

Ik denk eerder dat we dus meer een scheiding moeten maken op commercieel en niet commercieel.
Zie niet in waarom.

Van criminaliteit en onveiligheidsgevoel naar de omroepen, one small step for man, a giant leap for mankind.

Terug
Naar boven