MuscleMeat

Nieuws Meerderheid Marokkaanse jongeren Rotterdam verdacht van een delict

Van de Marokkaans-Nederlandse jongemannen in Rotterdam in de leeftijd van 18 tot 24 is bijna 55 procent met de politie in aanraking gekomen op verdenking van een delict.
100-55=45%
d'r zitten er toch nog een paar goeie tussen.:D

Ok. De Marokkaanse bevolking "laten we zeggen ongeveer 60 duizend marokkaanse jongeren" daar 55 % van genomen maakt ongeveer 25 duizend (Ik kom uit bij 33 duizend, maar rekenen was niet echt mijn sterkste vak) potentieel Marokkaanse criminelen. 18 % van 8 miljoen autochtone "criminele" jongeren. Dus 1.4 miljoen van de blanke autochtone Hollandse jeugd is potentieel crimineel. 1.4 miljoen tegenover de 25 duizend Marokaanse 'criminelen'.. :rolleyes:
Eerst heb je het over alle autochtone Nederlanders, en daarna zeg je dat het enkel iets zegt over Rotterdam? en waarom zet je crimineel tussen haakjes indien het om Marokkanen gaat, maar niet als het om autochtonen gaat?

De cijfers zeggen voornamelijk iets over Rotterdam en voornamelijk over de leeftijdscategorie van 18 tot 24 die in aanraking zijn geweest met de politie op verdenking van een strafbaar delict. Het gaat om het aantal verdachten en niet om het aantal daadwerkelijke criminelen. Daarin zit een wereld van verschil. Het feit dat iemand sneller verdacht wordt van een strafbaar daad valt te wijten aan zijn huidskleur en/of afkomst. De cijfers zijn trouwens niet schrikbarend als je afgaat van het feit dat het de allochtoonse bevolking betreft. Je hebt een relevant deel van deze discussie blijkbaar gemist, lees alles goed door voordat je denkt een relevante opmerking te plaatsen.

Ik ben niet vreemd in de cijfers van de criminologie. Er komt meer kijken dan etniciteit en/of cultureel criminaliteit. Vergelijk dezelfde cijfers van bevolkingsgroepen met de criminaliteit in het land van herkomst en de resultaten zullen gigantisch ver uiteen liggen. Dat is een goed ijkpunt? de strafmaat is daar TOTAAL anders, en die landen registreren velen malen minder.

Kortom, ga maar weer terug naar het sugababes forum.

Laatst bewerkt:
Kortom, ga maar weer terug naar het sugababes forum.

Amai D. Het was een grove schatting zo uit het hoofd, dus niet expliciet berekend. Nog staat het feit dat het gaat om een degelijk verschil in aantal. Dat jij je druk maakt om de aanhalingstekens die ik tevens vergeten ben aan te brengen bij 'de autochtone criminelen' zal wellicht te maken hebben met jouw kijk op mijn perspectief. Het zou handig zijn voor ieder als ze zich verdiepen in onderwerpen alvorens ze daar een oordeel over hebben. Lees de totale berichtgeving omtrent het onderzoek van hoogleraar Frank Bovenkerk, dan zul je inzien dat er wel degelijk meer komt kijken bij crminaliteit dan louter cijfertjes.

PS. Sugababes is trouwens niks voor mij..

Amai D. Het was een grove schatting zo uit het hoofd, dus niet expliciet berekend. Nog staat het feit dat het gaat om een degelijk verschil in aantal. Dat jij je druk maakt om de aanhalingstekens die ik tevens vergeten ben aan te brengen bij 'de autochtone criminelen' zal wellicht te maken hebben met jouw kijk op mijn perspectief. Het zou handig zijn voor ieder als ze zich verdiepen in onderwerpen alvorens ze daar een oordeel over hebben. Lees de totale berichtgeving omtrent het onderzoek van hoogleraar Frank Bovenkerk, dan zul je inzien dat er wel degelijk meer komt kijken bij crminaliteit dan louter cijfertjes.

PS. Sugababes is trouwens niks voor mij..

Dat heb ik gedaan, en aan de hand daarvan reageer ik continu in dit topic.
Ik maak me niet druk, ik wijs jou op een onzorgvuldigheid die jouw perspectief op dit discussie stuk onduidelijk of zwakker maakt. Anyway, ieder zijn eigen mening, en jouw mening respecteer ik ook.

Wut?

Omdat een groot deel van de allochtone jongeren in Rotterdam zich overduidelijk niet kan gedragen moet er maar iets geregeld worden? Mensen hebben ook nog een eigen verantwoording.

Ja, en ervan uitgaan dat mensen zich ook daadwerkelijk verantwoordelijk voelen werkt o zo goed....

Mensen zijn van zichzelf egoïstisch. Dat zie je heir op dbb in het klein vaak terug. Ga er maar wat van uit dat egoïsten zich niet snel veantwoordelijk voelen voor de gehele community.

Hoeveel mensen downloaden mp3 terwijl het overduidelijk illegaal is ? Beroepen op de verantwoordelijkheid van mensen is een failstrategie.

De vraag die we moeten stellen is misschien niet 'waarom mensen afwijken van de norm', maar juist: waarom zouden we geen non-conform gedrag vertonen ?

Als je zo redeneert voor jezelf, dan kom je uit op een paar conclusies die je ook kunt toepassen op anderen. 1van de reden dat ik vb iets niet steel is omdat ik beroepsaspiraties heb en ik geen strafblad wil. Ik heb dus iets te verliezen.
Dezelfde normen die je 'belemmeren' om geen non-conform gedrag te vertonen kan je ook meegeven aan mensen die afwijkend gedrag vertonen.

Beetje laat, maar 'k wou toch nog even reageren. MP3tjes downloaden is iets totaaaaal anders als een delict plegen. Ik praat het totaal niet goed, (dat illegaal downloaden), maar het staat gewoon in geen vergelijk met een delict plegen.

Je reden dat je niets steelt omdat je beroepsaspiraties hebt is duidelijk. Maar, zelfs met allochtonen die hierin geen aspiraties hebben (en dus misschien minder remmingen hebben om te stelen) die hoeven ook niet te stelen. Je krijgt hier 'gewoon' een uitkering, en het is hier helemaal niet slecht. Je hebt geen enkele reden om je verrot te gedragen. Behalve, om (de door BeginnerBB hier beneden aangedragen reden) egoïstische redenen. En misschien zit het daar wel fout..

Want, de statistieken wijzen dus uit dat Marokkanen (om maar 'de' bevolkingsgroep te pakken) meer criminaliteit plegen, en dus egoïstischer zijn. Ze zijn blijkbaar te bedonderd om te werken, maar willen toch veel geld 'verdienen'. Is het morele besef van de allochtone medemens dan minder? Blijkbaar wel, want ze zijn egoïstischer..

Ja, en ervan uitgaan dat mensen zich ook daadwerkelijk verantwoordelijk voelen werkt o zo goed....

Mensen zijn van zichzelf egoïstisch. Dat zie je heir op dbb in het klein vaak terug. Ga er maar wat van uit dat egoïsten zich niet snel veantwoordelijk voelen voor de gehele community.

Dat doe jij toch ook? Naar mijn weten volg jij een studie. Jij voelt je dus verantwoordelijk voor je eigen toekomst. Jij zou ook kunnen gaan stelen, en misschien wel zo rijk worden, maar je doet het niet. Jouw morele besef is dus anders dan dat van de allochtonen...

Mp3 was maar 1 van de vele voorbeelden dat daar wat waar normenloosheid heerst (situaties die ons niet dwingen om ons conform op te stellen), zal je merken dat mensen zich ook erg non-conform zal gedragen. Beroepen op de 'sense' van mensen werkt dan niet. Hoewel het maar 1 van de vele voorbeelden is, vind ik dat ik toch een goed voorbeeld hebt gekozen. Het zijn beiden gewoon illegale strafbare feiten.

Maar, zelfs met allochtonen die hierin geen aspiraties hebben (en dus misschien minder remmingen hebben om te stelen) die hoeven ook niet te stelen. Je krijgt hier 'gewoon' een uitkering, en het is hier helemaal niet slecht.
Die stap naar uitkering volg ik echt niet ???
Kijk, als je gewoon naar school gaat, maar school interesseert je geen ****, dan ga je wat minder op je houding letten (of anders gezegd: de kans wordt groter dat je je devianter gedraagt), dat lijkt me een normaal gedrag.
Of stel dat je nog steeds rijk wil worden en status willen hebben (waarden die hier sterk aanwezig zijn in de populaire cultuur), dat kan je wrsch waarmaken via het onderwijs. Maar als je merkt dat je er niks van bakt in het onderwijs en dit frustreert je, dan ga je een ander weg op. Je maakt een 'anti-school' mentaliteit met je maten en je bent vertrokken op de slechte pad...maar met dezelfde aspiraties. (punt van Big T)

Er is niks eigen/inherent aan de arabieren dat hen 'egoistischer' maakt. Dat soort van studies bestaan niet.

Mijn beroepsaspiraties-voorbeeld is maar 1 van de vele voorbeelden die je kan dwingen om geen non-conform gedrag te vertonen.
Mannen met een lief bijvoorbeeld vertonen minder conform gedrag dan mannen in een relatie.
Al die versch. variabelen spelen dus een rol.
Dus om maar gelijk te zeggen dat arabieren geen moreel besef hebben is wel erg simplistisch.

Het is hier niet mijn bedoeling om hun gedrag in hun totaliteit te verklaren. Alleen zie ik hier wel zoveel 'theorien' tegenkomen die ongelooflijk simpel zijn en totaal niet houdbaar. Die theorien lijken wel een ****ing dogma. :roflol:

Laatst bewerkt:
Dat doe jij toch ook? Naar mijn weten volg jij een studie. Jij voelt je dus verantwoordelijk voor je eigen toekomst. Jij zou ook kunnen gaan stelen, en misschien wel zo rijk worden, maar je doet het niet. Jouw morele besef is dus anders dan dat van de allochtonen...

Ja, dat is wat ik zeg.
Je kan er niet vanuit gaan dat iedereen zich even verantwoordelijk voelen. Niet alleen het moreel besef van allochtonen is anders dan die van mij. Maar ook van heel autochtonen. Ik denk dat iedereen anders tegen zijn eigen verantwoordelijkheid aankijkt.

Dus dat wetende zou je inderdaad wat moeten regelen. Je kan dan niet verwachten dat iedereen zich verantwoordelijk gedraagt. Of gedraagt op de manier waarop jij zou willen.

Daarnaast voel ik me inderdaad verantwoordelijk voor mijn eigen toekomst, zoals de meesten waarschijnlijk. Wat het verschil maakt is of je je verantwoordelijk voel voor de maatschappij. Want de som van alle individuen maakt niet per se de maatschappij. Dat soort indivualistische gedachten zijn mijn inziens funest voor de welvaart van de maatschappij.

wat ik mij afvraag is welke stomme kloot die in de eerste plek hier heeft binnengelaten, nu is het verdomme veel te laat, of der moet nog eens ne goeie oorlog uitbreken.

den dolf had beter gewonnen, was er nu geen last van!!!

wat ik mij afvraag is welke stomme kloot die in de eerste plek hier heeft binnengelaten, nu is het verdomme veel te laat, of der moet nog eens ne goeie oorlog uitbreken.

den dolf had beter gewonnen, was er nu geen last van!!!

Ik ben blij dat er zulke intelligente mensen als jij de internetfora afstruimen om ons voor het kwaad te behoeden.
Hmmm, wat zal ik heerlijk slapen vannacht.

Ja mensen, hoe je het ook draait of keert, nog een jaar of twintig en we leven hier in Eurabië. Blij dat ik geen kinderen heb en blij dat ik er binnen twintig jaar niet meer zal zijn ....

Meerderheid marokkaanse jeugd...

Maar alle marokkanen zijn toch crimineel?

Wat gebeurd er met kinderen die tijdens hun opvoeding constant geknuffeld worden, wat ze ook doen?

Interessante vraag. Lijkt me iets voor de psychologen uit het 'laissez faire' (als ik het zo goed schrijf) kamp. Ik heb geen idee of daar onderzoek naar is gedaan. Ik zou het niet zomaar in alle situaties als onzinnig bestempelen eigenlijk.

Wat ik wil impliceren is dat het wat betreft opvoeding (of het nu gaat over kinderen of over huisdieren) het bekend is bij opvoeders/trainers dat het steeds knuffelen als gevolg heeft dat men het kind/dier voor alles beloont: zowel het goede als slechte gedrag. Sterker nog: het verschil tussen slecht en goed gedrag gaat hierdoor nog meer vervagen bij de persoon in kwestie. Dit heeft tot gevolg dat vooral het slechte gedrag aangemoedigd wordt en meer tot uiting komt. Het gekke is dat dit principe inderdaad zowel bij dieren als mensen (vooral kinderen) lijkt te gelden. Zelfs bij volwassenen is de reflex nog aanwezig. Straffeloosheid en knuffelen (belonen) van slecht gedrag is aanmoedigen van dat gedrag.

Nu zou je misschien denken "ja dat is toch logisch". Maar zo logisch blijkt dat in de praktijk dus toch niet te zijn. Ouders slagen er nog steedss in om hun kinderen te gaan knuffelen als ze stout zijn, en de overheid slaagde en slaagt er ook nog steeds in om te knuffelen als burgers "stout" zijn.

Een andere fout die men maakt is te denken dat mensen op het rechte pad zullen komen als je ze maar zwaar genoeg straft. Nee, wat blijkt in bijv. Amerika? Zware straffen moedigen gangs aan en maken van een kleine crimineel een grote crimineel. De efficiëntie van straffen is enerzijds de samenleving veiliger houden maar anderzijds mensen sturen in de goede richting. Een hoge pakkans is belangrijk, maar de gepaste straf ook.

Wat versta jij onder knuffelen ? Dat ouders hun kind knuffelen, dat kan ik me nog voorstellen. Maar een overheid ???

Wat betreft de overheid is dit uiteraard figuurlijk. Maar er zijn genoeg voorbeelden te noemen van maatregelen die psychisch gesproken een vergelijkend effect hebben op de persoon. Bijvoorbeeld het verantwoordelijkheidsgevoel wegnemen bij de jonge boefjes is een vorm van knuffelen. "Ach het is hun fout niet, ze komen uit een slechte wijk, we mogen hen dit niet kwalijk nemen. We kunnen ze niet straffen". Totaal verkeerd natuurlijk. Juist dan moet men wél de verantwoordelijkheid duidelijk maken.

Nah, daar ga ik niet mee akkoord. Dergelijke redenaties (behalve dan de laatste: 'we kunnen ze niet straffen') staat niet synoniem voor beloning, want ze worden weldegelijk gestraft, maar dan milder of harder. Die redenaties zijn bedoelt om de gedrag te beoordelen, zodat ze een 'gepaste straf' mogelijk maken.

Een straf is er wel altijd dus, alleen is de verhouding volgens sommigen ver te zoeken.

Maar het is nooit slecht denk ik om theorien te ontwikkelen om gedrag te verklaren zodat we het beter kunnen behandelen. Want dat is wat die redenaties eigenlijk zijn, theorien. Als je zegt: hij is rot, omdat hij van een slechte buurt komt, dan is dat een theorie. (weliswaar een slechte, maar goed:D)

Terug
Naar boven