MuscleMeat

cut schema maar geen verlies

bodygreg

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
78kg
hey, over 4 weken heb ik hier mijn cutschema geplaatst dat goedgekeurd was. nu ben ik nog steeds niet verloren van gewicht ik eet op mijn behoefte.(2500) ik kan wel maar 2 x per week cardio doen wegens avondschool en werk is het nu beter dat ik onder mijn behoefte ga eten? en hoeveel? 20%?

behoefte is= 2547

936kcal of 234g eiwit
765kcal of 85g vet
846kcal of 210g kh

als ik het goed begrijp eet je dus óp onderhoud en doe je 2 keer in de week cardio?
dan kan ik me voorstellen dat het niet echt op schiet

doe je aan krachttraining? en wat doe je precies aan cardio?

ik zou minimaal 3 keer in de week krachttraining doen met daarna nog eens zo'n 30 minuten cardio.. daarbij 20% onder onderhoud gaan eten kan maar lager dan dat zou ik echt niet gaan

Effecitief cutten is idd een combinatie van onder je onderhoud gaan zitten en daarbij meerdere malen per week krachttraining + cardio. 20% eronder is idd wel max.

er van uitgaande dat je per cardiotraining 800cal hebt verbrand, 4 weken lang, 2 x per week zou dit dus een totaal van 6400 cal zijn. Dat staat gelijk aan 711 gram vet in 4 weken.

Zoals je ziet, met alleen cardio kom je er niet.

Effecitief cutten is idd een combinatie van onder je onderhoud gaan zitten en daarbij meerdere malen per week krachttraining + cardio. 20% eronder is idd wel max.

er van uitgaande dat je per cardiotraining 800cal hebt verbrand, 4 weken lang, 2 x per week zou dit dus een totaal van 6400 cal zijn. Dat staat gelijk aan 711 gram vet in 4 weken.

Zoals je ziet, met alleen cardio kom je er niet.
Volgens mij klopt je berekening niet?
Stel dat ik onder mn onderhoud eet, zeg nu zo'n 20%.
En daarbij doe ik 7x per week cardio, en per cardiotraining verbrand ik 800kcal.
Dan zou ik in 1 week 5600kcal verbranden. Wat zou betekenen dat ik 622gr vet verbrand heb in 1 week. Daarbij komt dan nog eens het feit dat ik 20% onder mn onderhoud gegeten heb. Wat zou komen op ongeveer 600kcal onder mn onderhoud per dag en dat 6x per week. Kom ik dus uit op 3600kcal onder mn onderhoud gegeten te hebben die week. Dus dan zou ik daardoor nog eens 400gr vet verbrand hebben.

Is dus 1kg puur vet verbrand op 1 week dan.
Ligt dit aan mij, of is dit echt enorm veel?

Kan zijn dat het juist is natuurlijk :D ben gewoon enorm onder de indruk dan

Volgens mij klopt je berekening niet?
Stel dat ik onder mn onderhoud eet, zeg nu zo'n 20%.
En daarbij doe ik 7x per week cardio, en per cardiotraining verbrand ik 800kcal.
Dan zou ik in 1 week 5600kcal verbranden. Wat zou betekenen dat ik 622gr vet verbrand heb in 1 week. Daarbij komt dan nog eens het feit dat ik 20% onder mn onderhoud gegeten heb. Wat zou komen op ongeveer 600kcal onder mn onderhoud per dag en dat 6x per week. Kom ik dus uit op 3600kcal onder mn onderhoud gegeten te hebben die week. Dus dan zou ik daardoor nog eens 400gr vet verbrand hebben.

Is dus 1kg puur vet verbrand op 1 week dan.
Ligt dit aan mij, of is dit echt enorm veel?

Kan zijn dat het juist is natuurlijk :D ben gewoon enorm onder de indruk dan

Iemand die zijn cutschema zorgvuldig samenstelt en zich hier ook echt aan houd in combinatie met de cardio zou dit zeker kunnen halen. Het vergt alleen een hoop doorzettingsvermogen. Aan de berekening ligt het niet;)

Je moet onder onderhoud eten, omdat je niet genoeg tijd had voor cardio. Nu doe je het opeens toch 7 dagen per week in je berekening?

Iemand die zijn cutschema zorgvuldig samenstelt en zich hier ook echt aan houd in combinatie met de cardio zou dit zeker kunnen halen. Het vergt alleen een hoop doorzettingsvermogen. Aan de berekening ligt het niet;)

Wist ik niet :D weer iets bijgeleerd. Wel handig, kan ik nog preciezer gaan berekenen bij mn cut :p

• Topic Starter Topic Starter
hey ik doe 3 dagen per week aan krachttraining en 2 dagen per week cardio.

Je moet onder onderhoud eten, omdat je niet genoeg tijd had voor cardio. Nu doe je het opeens toch 7 dagen per week in je berekening?

Ik ben TS niet :p wou gewoon ff nagaan of het echt wel klopte op die manier. En blijkbaar wel dus :D

Nu doe je het opeens toch 7 dagen per week in je berekening?

30iglfb.jpg

De berekening hierboven is anders ja maar wat wil je daar mee zeggen?

hey ik doe 3 dagen per week aan krachttraining en 2 dagen per week cardio.

doe je die cardio niet direct na je KT dan?
als je dat gewoon gaat doen dan is het prima toch..

en dan 20% onder onderhoud gaan eten dan moet het wel goed komen lijkt me

mijn behoefte was dus 2547 nu 20% hiervan is 509 2547-509= 2038 kcal.
kan iemand nu terug uitreken hoeveel gr vet eiwit en kh ik het beste neem

doe je die cardio niet direct na je KT dan?
als je dat gewoon gaat doen dan is het prima toch..

en dan 20% onder onderhoud gaan eten dan moet het wel goed komen lijkt me
nee de cardio doe ik op de dagen dat ik geen KT doe omdat ik op de dagen van mijn KT juist de tijd heb om mijn KT te doen.

Dat je ook 20% lager in e, k en v zit... ik houd zelf 35/45/20 aan..

hoe bedoel je?

---------- Toegevoegd om 15:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:36 ----------

50% koolhydraten, 30% eiwitten, en 20% vet.

zijn dit de goede waarden?

ik bedoelde 20% van het aantal cal per voedingsgroep af dus 20% minder koolhydraten en hetzelfde voor eiwitten en vetten.

De waarder die je hierboven beschrijft gebruik ik overigen in de bulk.

Ik denk dat je beter af zou zijn met 40% koolhydraten, 35% eiwitten en 25% vetten

Dit verschilt per persoon natuurlijk. Eventueel zou je nog 5 procent van je koolhydraten af kunnen halen en dit ook bij je eiwitten doen.

Elk lichaam is anders kijk wat voor jou werkt.

ok thx

Terug
Naar boven