MuscleMeat

Cutkuur test en tren

Testosteronbom

Competitive Bodybuilder
Waardering
749
Goeiemiddag,

Ben van plan om in maart een nieuw kuurtje te doen met als doel mijn VP wat te verlagen van 15% naar 10%.

1-8: Tren e 500 mg per week
1-10: Test e 250 mg per week

Voorbije jaar vooral bezig geweest met spiermassa aanzetten en hierdoor is mijn VP natuurlijk ook gestegen. Ik weet dat het niet per se nodig is om te cutten op AAS van 15 naar 10% maar ik wil graag zoveel mogelijk gewicht/massa behouden. Vooral omdat ik dus al spiermassa heb aangezet op AAS.

2 vragen over dit kuurtje:

- Zal ik met deze kuur mijn gewicht ongeveer kunnen behouden en van 15 naar 10% VP gaan? Dus vet verbranden en spiermassa aanzetten? Hoeveel zou ik onder onderhoud gaan zitten (500kcal ofzo)?

- Zou het een meerwaarde zijn om mast in de kuur bij te zetten? Denk persoonlijk van niet omdat mast vooral interessant wordt als je VP lager dan 10% gaat.

Ik hoor het graag van de ervaringsdeskundige onder jullie. Alvast bedankt!

Het kan zeker, al is 5% in 8/10 weken aardig flink. Waarom cut je niet eerst naturel naar procent of 12? Kans op sides zijn dan vaak kleiner.

Het kan zeker, al is 5% in 8/10 weken aardig flink. Waarom cut je niet eerst naturel naar procent of 12? Kans op sides zijn dan vaak kleiner.
5% in 10 weken is niks kerel. Als je nog spiermassa wil aanzetten wel mss. Kun je mss het best eerst gewoon onder onderhoud eten en daarna cleanbulkje.

Mast zou interessant zijn voor je oestrogeengehalte en je vetverbranding. Zonder stats is het wel een beetje moeilijk om te zeggen wat allemaal kan, want 5% van 70kg is wat anders dan 5% van 110kg, zeker als je die 5% dan nog terug wil willen in pure massa.

• Topic Starter Topic Starter
Stats: 1m74, aan begin van kuur zal ik gewicht op 85kg hebben en VP niet hoger dan 15%.

Naturel cutten naar 12% heb ik overwogen maar vrees dan redelijk wat spiermassa te verliezen.

Misschien dat mannen als @Stunna , @sexytrunks of @TreNaldo een idee hebben of met bovenstaand kuurtje mijn doelen realistisch zijn, ik weet dat die al flink wat ervaring met tren hebben ;-).

Bedankt alvast voor de reacties.

5% in 10 weken is peanuts met roids.. Op 15% moet vet verbanden prioriteit nr 1 zijn dus ik zou zeggen -500 beginnen in iedergeval, of -400 op trainingsdagen en -600\700 op rustdagen bijv. AAS zorgt ervoor dat dit mogelijk is zonder VVM verlies. Pak er evt T3 bij. Of je dan alsnog wat of helemaal geen VVM aanzet zie je dan wel toch.

Verder is Mast altijd een welkome toevoeging ivm A:E

Lol die heb ik nog nooit eerder gehoord mast voor de vetverbranding hahaha ;)
Dat het vocht tegenhoud weten we allang en je libido verhoogd en je lichaam shaped mits je op een single digit bodyfat zit, maar vetverbranden op mast no way makker ;)

5% in 10 weken is niks kerel. Als je nog spiermassa wil aanzetten wel mss. Kun je mss het best eerst gewoon onder onderhoud eten en daarna cleanbulkje.

5% in 10 weken is peanuts met roids.
Verder is Mast altijd een welkome toevoeging ivm A:E

Dat het vocht tegenhoud weten we allang en je libido verhoogd en je lichaam shaped mits je op een single digit bodyfat zit, maar vetverbranden op mast no way makker ;)

Dus mag ik concluderen dat die 5% dalen in VP zeker zou moeten lukken op 10 weken?

Zoals Anonymass zegt misschien best het eerste deel van de kuur cutten tot die 10% en dan eventueel nog wat massa pakken de laatste weken door licht boven onderhoud te zitten.

Zoals Trunks zegt had ik ook het idee dat mast vooral het lichaam leuke shape geeft maar dan vooral bij laag vetpercentage. Verder zal mast weinig doen denk ik om sneller in VP te dalen, behalve dan een betere A:E verhouding.

Zouden jullie de kuur dan op test tren houden of toch mast er bij zetten voor die betere A:E verhouding. Ik zou geneigd zijn mast weg te laten maar sta open voor andere opinies.

waarom niet eerst cutten op test/mast 250/200mg
Als je droog genoeg bent onderhoud opzoeken en dan cleanbulken op test/tren 500/400mg. evt nog mast ernaast?

Is gewoon perfect mogelijk!!! Hoeveel je gaat behouden hangt af van je vorige bulk of je veel of weinig vet of vocht hebt aangezet... in ieder geval vetvrije massa dat je al bezit ga je niet verliezen tijdens cutten... Maar eet gewoon op onderhoud en doe cardio 3x per week 20min per sessie is meer als genoeg!!! Als je op onderhoud of er iets beetje boven eet kan je zelfs nog terwijl je droog komt nog een klein beetje massa aanzetten... Ja dit hoor je goed dit is een feit en perfect mogelijk op Trenbolone ;) Natty forget it!!! Op tren kan ik droog worden en bijkomen op 3 maaltijden per dag maar als ik wil.
Mast zou ik niet toevoegen nu, beter mee wachten tot je 10% of lager zit... wel kan het helpen uw vocht dat je vasthoud sneller te doen weggaan waardoor je ook droger oogt!
Als je het geld hebt Why not :) Maar denk ook langs de andere kant dat je met 500mg tren op 250mg test veel vocht op snelle tempo zal verliezen dus aan u de keuze ;)
Maar je doel is echt makkelijk te behalen op 10weken tijd!!! nog een raad dat ik je kan geven makker... pak van week 8 tot week 12 (je nakuur) proviron 25mg per dag op die dosering van test raad ik aan!!! succes!

Van 15% naar 10% is goed te doen in 10 weken. Onder de 10% wordt bet steeds moeilijker.

Ga er vanuit dat je VVM hetzelfde blijft en als je geluk hebt dan kan je VVM misschien ook nog iets stijgen.

Van 15% naar 10% is goed te doen in 10 weken. Onder de 10% wordt bet steeds moeilijker.

Ga er vanuit dat je VVM hetzelfde blijft en als je geluk hebt dan kan je VVM misschien ook nog iets stijgen.

Ik heb hier niks meer aan toe te voegen! Klopt helemaal

waarom niet eerst cutten op test/mast 250/200mg
Als je droog genoeg bent onderhoud opzoeken en dan cleanbulken op test/tren 500/400mg. evt nog mast ernaast?

En waarom niet cutten op bold + tren aangezien bold iets of wat converteerd naar testosteron? :p tal van opties voor TS die zullen werken maar op 250mg test en 200mg mast alle massa behouden betwijfel ik hard. Maar niet onmogelijk als voeding super strak is

Thx mannen voor de info.

Tenzij er nog iemand goede argumenten heeft ben ik geneigd om het op test 250 en tren 500 te houden. Mocht ik na bijvoorbeeld 7 weken al op 10% zitten dan kan ik de laatste weken nog wat VVM proberen pakken. Op tren zou dat te doen moeten zijn had ik al gelezen en zoals Trunks bevestigt, vandaar dat ik aan tren zat te denken voor dit kuurtje :)

@Trunks: misschien domme vraag maar waarom zou je proviron aanraden de laatste weken tot aan nakuur?

Thx mannen voor de info.

Tenzij er nog iemand goede argumenten heeft ben ik geneigd om het op test 250 en tren 500 te houden. Mocht ik na bijvoorbeeld 7 weken al op 10% zitten dan kan ik de laatste weken nog wat VVM proberen pakken. Op tren zou dat te doen moeten zijn had ik al gelezen en zoals Trunks bevestigt, vandaar dat ik aan tren zat te denken voor dit kuurtje :)

@Trunks: misschien domme vraag maar waarom zou je proviron aanraden de laatste weken tot aan nakuur?

Omdat je de tren eruit gooid en test nog blijft doornemen 2weken langer en de test blijft dan nog eens 2weken in je systeem ongeveer tot uw nakuur dus heb je meer kans op vocht omdat je tren er eerder uit ligt, en hier komt de proviron te pas ;) per 250mg test = 25mg provi aan te raden

En waarom niet cutten op bold + tren aangezien bold iets of wat converteerd naar testosteron? :p tal van opties voor TS die zullen werken maar op 250mg test en 200mg mast alle massa behouden betwijfel ik hard. Maar niet onmogelijk als voeding super strak is

Er leiden idd meerdere wegen naar Rome :p
Maar TS zijn doel is om van 15% naar 10% te gaan cutten. Hij zit +/- 10kg boven zijn lengte met ongeveer15% vet dus lijkt mij 250test 200mast voldoende om geen vvm kwijt te raken. Daarna mooi de gear omhoog gooien om flink massa te pakken. Dus eerst concentreren op vetverlies en daarna pas met vvm aanzetten. Denk dat je dan uiteindelijk onder aan de streep er beter uit komt. Ook gaat ts nog off dus kan die beter wat lager doseren denk ik in verband met herstel. Maar keuze ligt natuurlijk bij de TS! Gainse iig:cool:

Er leiden idd meerdere wegen naar Rome :p
Maar TS zijn doel is om van 15% naar 10% te gaan cutten. Hij zit +/- 10kg boven zijn lengte met ongeveer15% vet dus lijkt mij 250test 200mast voldoende om geen vvm kwijt te raken. Daarna mooi de gear omhoog gooien om flink massa te pakken. Dus eerst concentreren op vetverlies en daarna pas met vvm aanzetten. Denk dat je dan uiteindelijk onder aan de streep er beter uit komt. Ook gaat ts nog off dus kan die beter wat lager doseren denk ik in verband met herstel. Maar keuze ligt natuurlijk bij de TS! Gainse iig:cool:

Als hij niet te laag onder onderhoud gaat is dit idd perfect mogelijk!!! Maar Als hij boven onderhoud gaat is de vraag natuurlijk of hij nog droog gaat komen op die doseringen want van mijn ervaring niet bro! Tuurlijk kan hij meer energie verbranden door meer cardio of langere sessies krachttraining te doen, maar dat gaat helaas niet gaan zonder opoffering van spierverlies vrees ik

Dankzij die stijve piemol die je krijgt dan kun je lekker veel aan vetverbranding doen G.

ik denk dat ts makkelijk zijn massa behoud op 250 test en wat mast.. maar goed waarom zou je als je ook tren hebt :woot:

Ik vind het heel apart dat mensen met aas cutten naar 10% terwijl dit percentage naturel makkelijk haalbaar is.
Ik ga 15-10% in 6 weken naturel met cutten

Ik vind het heel apart dat mensen met aas cutten naar 10% terwijl dit percentage naturel makkelijk haalbaar is.
Ik ga 15-10% in 6 weken naturel met cutten

Tuurlijk gaat het ook naturel :-) Maar je verliest meer spiermassa dan als je op AAS cutt, en heel de bedoeling van cutten is zoveel mogelijk spiermassa behouden daarmee maat

Terug
Naar boven