AndroidHealthClinic

cutschema, advies gevraagd.

tieske1983

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
72kg
Vetpercentage
13%
Ik ben klaar met bulken. Ik ben in 2 maanden tijd zo'n 4 kilo aangekomen. Nu wil ik zomerklaar worden en wat vet van mijn lichaam aftrainen. Hieronder staat hoe ik het wil aanpakken, maar aangezien dit mijn eerste serieuze cut-poging wordt zie ik wellicht nog wat over het hoofd. Ik heb het een keer eerder geprobeerd maar dat ging toen veel te snel en ben ik denk ik veel spieren verloren. Nu ga ik dus voor een langere tijd, maar langzamer cutten.

Tijdens de hele cut-periode wil ik 3-4 keer per week zwaar blijven trainen. Ik ga om de paar weken wisselen tussen:
- elke spiergroep 1x per week 8-6 reps
- elke spiergroep 1x per week 12-8 reps
- full body routine (3x per week)

De oefeningen zullen voornamelijk uit compounds bestaan, maar ik gooi er ook per spiergroep een isolatie-oefening in voor wat meer definitie.

Ik begin mijn cutperiode door, op wat theoretisch gezien, mijn onderhoudsniveau zou moeten zijn te blijven eten. Ik ga dit ongeveer 2 weken doen om te kijken of mijn gewicht stabiliseert of dat ik nog aankom of al (te veel) afval. Als ik mijn onderhoudsniveau heb bepaald wil ik met cardio beginnen (3x per week HIIT na training a 20 minuten). Als ik hierdoor goed afval (halve kilo per week? is dat realistisch?) dan blijf ik dit doen tot het zich weer stabiliseert. Daarna ga ik onder mijn onderhoudsniveau eten, waarbij ik vooral de koolhydraten ga minderen. Als dit ook weer stabiliseert ga ik meer cardio doen en carb-cyclen.

Is dit een beetje een realistisch plan?
Zie ik nog iets over het hoofd?
En hoeveel % vet kan ik hier ongeveer mee verliezen in 3 maanden tijd? Volgens mijn weegschaal zit ik nu rond de 15%, hoewel ik weet dat dat niet nauwkeurig is...

Alvast heel erg bedankt.

(het precieze voedingsschemamoet ik nog gaan maken)

Ik zeg stickies

• Topic Starter Topic Starter
Ik zeg: die heb ik al allemaal gelezen en ik denk dat dat ook terug te vinden is in mijn opzet. Ik heb nu mijn eigen schema gemaakt op basis van alles wat ik erover heb gelezen en vraag hier advies over.

Thanks!

Ziet er allemaal prima uit. Het is goed als je maar 0,5kg per week verliest zo krijg je in ieder geval geen ge-jo-jo.
gewoon proberen, val je niet af dan schroef je of de cardio op of je past je voeding aan. Easy as that

Terug
Naar boven